• Nutriție sănătoasă

  • 17 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Hai la bunătăți!
Salutare tuturor!
Astăzi vă invit pe toți la masă cu sarmale de orez și ciuperci, la salata de ciuperci și chia, la ardei umpluți…
 
Hai la bunătăți moldovenești! Mâncărică cu hrișcă sau balabuște… Mm, ce bune sunt!
Imunitatea – o comoară neprețuită
Știm cu toți cât de important este să fim sănătoși mai ales când ne confruntăm cu o imunitate scăzută și avem nevoie de aer curat, de odihnă, de apă, de hrană sănătoasă cu legume, fructe, semințe, nuci și nu numai. Abia când suntem afectați de suferință fizică începem să ne preocupăm mai mult de sănătate sau poate nici atunci cum se cuvine…
7 idei pentru sporirea consumului de fructe și legume la copii
Știm cu toți că alimentația sănătoasă bazată pe cosumul de fructe și legume este vitală pentru sănătate. Este foarte cunoscut faptul că marea majoritate a copiilor mănâncă mai mult dulciuri decât fructe sau legume.
Covrigi cu nucă
Foarte rapid de preparat, covrigii cu nucă sunt hrănitori și gustoși. Cu ingredientele menționate mai jos se pot face și fursecuri cu nucă și ciocolată din pudră de roșcove sau covrigi cu mac sau cu semințe de susan ori de dovleac.
Noi vă recomandăm!
Mărturia unui rugbist
Alimentaţia, odihna, abstinenţa de la fumat şi de la consumul de alcool sau alte băuturi nocive sănătăţii sunt foarte importante când faci sport de performanţă şi nu numai. Aveam un program zilnic inclusiv pentru orele de masă şi de odihnă, iar dieta era bogată în vitamine şi minerale datorită consumului de fructe proaspete, nuci, migdale, caju, seminţe de dovleac, peşte şi carne de pasăre din ograda bunicilor.
Este omleta sănătoasă?
Iată câteva comentarii, la cald, cu privire la articolul ”Ouăle, un pericol pentru sănătate? Care sunt explicaţiile medicilor”, pe care l-am citit pe adevarul.ro în această dimineață. Articolul de pe adevarul.ro face referire la un studiu făcut la Harvard cu privire la consumul de ouă. După care autorul continuă articolul printr-o serie de întrebări adresate d-lui Mihai Abramescu, medic primar gastroenterolog.
 
Citez din d-l M. Abramescu:
”Nu e nimic adevărat. Ouăle sunt sănătoase. Probabil că sunt nişte speculaţii care s-au făcut pe tema asta, pentru că acest produs nu are cum să crească glicemia şi, deci, să producă un diabet de tip II. Ele nu sunt bune în cantitate mare...”
Chiar trebuie să-ți păcălești creierul pentru a mânca mai puțin?!
Am citit un articol pe adevarul.ro, întitulat - nici mai mult, nici mai puțin - ”Cinci trucuri simple ca să mâncăm mai puţin şi să nu ne îngrăşăm”. Iată și pasajul care m-a provocat pentru a scrie câteva comentarii scurte:
 
”Dacă folosiţi farfurii mai mici automat veţi mânca mai puţin. Creierul va percepe tot o farfurie plină şi vă veţi simţi sătui, deşi poate aţi mâncat doar jumătate din cât eraţi obişnuiţi. Pentru ca efectul să fie maxim folosiţi linguri sau furculiţe mari, deoarece dau senzaţia de saţietate.”
 
Aceasta este gluma de dimineață cumva?! Căci în serios nu ai cum să o iei. Creierul va da senzația de sațietate numai și numai dacă acea senzație vine de la stomac. Iar pentru a ajunge la un simțământ sănătos de sațietate tot ceea ce trebuie să faci este să consumi alimente bogate în fibre alimentare. Fibrele alimentare, odată ajunse în tractul digestiv, își măresc volumul chiar și de câteva ori la contactul cu apa. De aici și vine sațietatea! Nu este niciun secret, nu trebuie să reinventăm noi acum principiul ”apei calde” sau al ”roții rotunde” - acestea au fost inventate demult înainte de noi! - făcând apel la fel de fel de trucuri ieftine cu scopul de a ne păcăli creierul. Nu de păcăleli duce lipsă creierul tău, ci de nutrienți sănătoși care să-l facă să lucreze la potențial maxim!
 
Atenție însă: fibrele alimentare nu sunt conținute decât în produsele de origine vegetală - nuci, legume, cereale, fructe, leguminoase -  lipsind cu desăvârșire în produsele de origine animală. Poți să te rogi la ciolanul mult iubit făcând mătânii de dimineață până seara - degeaba! Așa cum vaca stearpă nu dă lapte, tot așa nici carnea nu dă fibre.
Natura te-a programat să te îngrași?!
Iată începutul unui articol de pe doctorul zilei care m-a provocat să ofer un răspuns:
 
”Potrivit nutriționistului Mihaela Bilic, multi dintre noi avem obiceiul să mâncăm mult chiar și după ce ne săturăm pentru că așa am fost programați.”
 
Fiecare meserie cu ”țapul ei ispășitor”!
Promo non-stop!
Boia afumată - 50 grame
Boia afumată - 50 grame
Super Foods
1,70 lei
2,50 lei (-32%)
Boia afumată - 200 grame
Boia afumată - 200 grame
Super Foods
6,50 lei
8,50 lei (-23,53%)
Fibrele - de ce sunt atât de importante pentru sănătate și vitalitate?
Fibrele – și mă refer desigur la fibrele alimentare - au o importanță crucială pentru sănătatea, vigoarea și vitalitatea omului. Fără de un aport regulat și adecvat de fibre – atât din punct de vedere cantitativ, cât și, mai ales, din punct de vedere calitativ - vitalitatea organismului uman se va înscrie pe o pantă lentă, dar sigură, care duce, zi după zi, spre decădere, boală, durere și o moarte prematură.
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta localitatea în care trăiește dacă gunoierii nu ar mai veni să colecteze deșeurile din containerele de gunoi timp de 2-3 săptămâni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta casa în care locuiești dacă nu ar mai da nimeni cu mătura în ea timp de vreo 2-3 luni?! Nu ar arăta cumva ca la porci, nu ca la oameni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum va arăta fața ta, pielea ta, sănătatea și vigoarea ta peste 20/30/40 de ani în care principala ta preocupare nu a fost alta decât să-ți satisfaci poftele și papilele gustative din gură, timp în care organismul tău așteaptă, cu mare răbdare – ce-i rămâne să facă?! - zi după zi să-i furnizezi substanțele și nutrienții atât de necesari pentru buna funcționare a organelor și a sistemelor sale?
Seleniul - un antioxidant puternic!
Seleniul este un mineral care se găsește în mod natural în sol, fiind de asemenea prezent în anumite alimente și chiar și în apă. Seleniul face parte din lista de minerale estențiale pentru buna funcționare a organismului uman. Care este rolul său în organism?
Pagina: 12
Created in 0.068 sec