Politica de Comision
Scopul nostru este ca dvs, Comerciantul, să înțelegeți cu ușurință ce comisioane veți avea de achitat către Vital Soft ca urmare a vânzărilor pe care le realizați prin intermediul 5Fructe.Ro.
1. Pe scurt
Structura de baza a comisioanelor noastre este cât se poate de simplă. Afișarea produselor este gratuită. Plătiți comisioane doar pentru produsele efectiv vândute.
2. Cum se calculează comisionul?
Mărimea comisionului care se aplică unui produs depinde de doi factori:
- categoria produsului pe care îl vindeți;
- gradul de satisfacție al clienților dvs, exprimat prin Rating-ul Comerciantului.
3. Rating-ul Comerciantului
- Rating-ul Comerciantului reprezintă nota medie acordată Comerciantului de către clienții săi pe parcursul activității desfășurate pe 5Fructe.Ro.
- Nota pe care Comerciantul o obține din partea clienților săi se exprimă prin acordarea unui număr de stele, între 1 și 5, pentru fiecare comandă expediată.
- Rating-ul Comerciantului se va calcula abia după ce Comerciantul va obține cel puțin 5 note din partea clienților săi; până atunci va fi prezumat că este egal cu 5.
- Se vor lua în calcul doar ultimii 5 ani în cazul comercianților care au o prezență pe 5Fructe.Ro mai veche decât 5 ani.
- Comerciantul va putea să conteste – cu fapte, dovezi și argumente - nota primită de la clientul său. Iar în situația în care Prestatorul admite contestația, nota respectivă nu va fi luată în seamă la calcularea Rating-ului Comerciantului.
Semnificația numărului de stele acordate Comerciantului de către client:
- 1 stea - opinie foarte negativă;
- 2 stele - opinie negativă;
- 3 stele - opinie neutră (nici bună, nici rea);
- 4 stele - opinie bună;
- 5 stele - opinie foarte bună.
4. Comisioanele categoriilor de produsele
4.1. Comisionul se calculează prin aplicarea unui procent (preluat din grila de comisioane de mai jos) asupra valorii însumate a prețului fiecărui produs expediat cumpărătorului (excluzând taxa pe valoare adăugată, taxa de livrare și taxa de plată).
Categoria produsului | Procentul comisionului |
Toate categoriile (excepție făcând categoriile menționate în mod expres puțin mai jos) |
|
|
|
4.2. Într-un orizont de timp de 5 ani de la lansarea Pieței Online 5Fructe.Ro (aceasta a fost lansată în luna mai 2024) Vital Soft nu are nicio intenție de a aduce vreo creștere a procentului comisionului încasat de la Comerciant. Creșterea comisionului va fi ultima soluție luată în calcul de Vital Soft și se va putea produce doar dacă va fi o nevoie imperioasă pentru aceasta, sub presiunea unor factori precum: creșterea poverii fiscale din partea statului; creșterea vertiginoasă a cheltuielilor de dezvoltare/întreținere a 5Fructe.Ro.
4.3. Vital Soft va notifica Comerciantul cu privire la orice creștere a procentului comisionului menționat în grila de comisioane de mai sus (la punctul 4.1) cu cel puțin 5 (cinci) luni înainte de intrarea în vigoare a noii grile de comisioane. În situația în care creșterea procentului comisionului este inacceptabilă pentru Comerciant, atunci se vor aplica prevederile punctului 23.4 litera (c) din Termene și Condiții.
4.4. Pentru a fi inclus în categoria En-Gros & Vrac un produs trebuie să aibă o valoare de cel puțin 500 RON sau, alternativ, să satisfacă una din următoarele condiții:
- o greutate minimă de 25 kg;
- un volum minim de 25 litri.
5. Notificarea Comerciantului
- Prestatorul va notifica Comerciantul, în aria de administrare a contului său de comerciant (meniul ”Vânzător” secțiunea ”Notificări de plată”) și opțional prin e-mail, valoarea de plată a Comisionului.
- Notificarea Comisionului de plată se va produce în funcție de frecvența facturării setate de către Prestator în contul Comerciantului, care poate fi lunară, trimestrială (valoarea implicită la începutul afilierii Comerciantului la 5Fructe.Ro), semianuală sau anuală. În cazul facturării lunare notificarea se va efectua lunar (la începutul fiecărei luni pentru luna trecută); în cazul facturării trimestriale notificarea se va efectua trimestrial (la începutul fiecărui trimestru pentru trimestrul trecut); în cazul facturării semestriale notificarea se va efectua semianul (la începutul fiecărui semestru pentru semestrul trecut); în cazul facturării anuale notificarea se va efectua anul (la începutul fiecărui an pentru anul trecut).
- Frecvența facturării este stabilită de către Vital Soft după criterii interne și poate fi modificată de către acesta la buna sa discreție (caz în care Comerciantul va fi notificat prin e-mail).
6. Ce se întâmplă în cazul returului?
În cazul returului comisionul aferent produselor returnate va fi reținut din valoarea comisionului notificat spre plată în următoarea perioadă.