• Nuci

  • 15 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Migdalele - 10 beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Migdalele, în special cele crude, se află, cu siguranță, pe lista scurtă de alimente sănătoase - nuci și semințe - ale persoanelor care sunt activ interesate de un stil de viață cât mai sănătos.
 
Datorită multiplelor beneficii pe care le aduc, migdalele se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor aplecați spre o dietă vegetariană.
 
Acestea nu necesită să fie păstrate în frigider și sunt foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
 
Spre deosebire de alte nuci, migdalele conțin o proporție mai mare de grăsimi ”sănătoase”, care aduc reale beneficii pentru sănătate. Poate că este de prisos, însă totuși voi menționa următorul lucru: migdalele crude prezintă mult mai multe beneficii în comparație cu migdalele prăjite sau cele trase în glazură.
 
Migdalele crude au fost recomandate în tratarea multor afecțiuni încă din antichitate de medici și învățați, precum: Teofrast, Porcius Cato, Columella și Scribonius Largus. Plecând de la considerentele legate de gustul lor plăcut, medicii arabi recomandau de asemenea migdalele ca medicament.
 
Migdalele fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Caju - 10 beneficii uimitoare pentru sănătate
Nucile (sau alunele) caju sunt cu siguranță preferatele multora atunci când le apare nevoia să servească o gustare savuroasă și sănătoasă, ceea ce se întâmplă fie prin consumul de nuci caju ca atare, fie într-un mix de caju cu fructe uscate, nuci, semințe, migdale și alune. De ce?
În primul rând, pentru că acestea sunt foarte gustoase. Cumperi un kilogram de caju crud și începi să ronțăi o nucă după alta și nici măcar nu realizezi prea bine când s-a golit punga!
În al doilea rând, caju este preferat din cauza numărului relativ scăzut de calorii în comparație cu alte nuci și alune: 553 kcal/100 grame de nuci.
Consumul de caju a luat avânt în Occdent în ultimul timp, cauza fiind legată de răspândirea tot mai largă a informațiilor referitoare la multiplele beneficii pe care la aduce consumul de nuci sănătății omului, reprezentând un supliment important la dieta zilnică în vederea evitării și combaterii unei palete largi de boli cronice.
Nucile – beneficii și proprietăți
Miezul de nucă, având forma unui creier, a fost recomandată încă din vechime pentru sistemul nervos.
Nucile au un conținut foarte ridicat de grăsimi 63 g / 100 g de nuci, oferind beneficii nutritive foarte mari, fiind recomandate celor slăbiți, convalescenților, dar și omului sănătos. Nucile proaspete au un conținut de apă de 17%, iar cele uscate nu conțin apă deloc. Nucile conțin proteine (15 g/100g miez de nucă), grăsimi, hidrați de carbon, săruri de sodiu (4mg /100 g nuci), calciu, fosfor, fier, vitamine (A, B1, B2, B3 și C).
Pagina: 12
Created in 0.028 sec