• Legume

  • 12 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Grădina de legume
Astăzi, dragi cititoare și distinși cititori ai blogului de pe site-ul 5fructe.ro - iată, m-am hotărât să vă scriu despre grădina de legume a familiei mele și despre pasiunea pentru grădinărit.
Decorațiuni cu legume - 5 idei creative
Vrei să-ți uimești oaspeții cu decorațiuni din legume sau din fructe, astfel încât preparatele delicioase, pregătite anume pentru un eveniment special să fie de neuitat? Atunci e bine de știut că design-ul aranjamentului culinar este cel care face diferența, dar și măiestria combinării legumelor sau a fructelor pentru ca meniurile gătite să fie excelente.
Alfabet cu legume și cu plante aromatice
Salutare! Astăzi vă scriu un alfabet cu legume și cu plante aromatice. Nimic mai bun și mai gustos nu există decât o porție de legume adunate într-o salată sau pregătite într-o mâncare.
Buchete din flori, din fructe sau din legume – Martie cu bine
Salutare tuturor! Astăzi am avut plăcuta ocazie să văd bucuria exprimată de o doamnă care a primit un buchet mai neobișnuit, cu ocazia zilei dânsei de naștere, anume un buchet cu flori din legume întregi și proaspete. Am crezut că e o glumă inițial și nu mi-a venit s-o cred, până ce doamna nu mi-a arătat minunea de buchet din legume pe care îl primise și îl fotografiase...
Noi vă recomandăm!
Stafide aurii - 500 grame
Stafide aurii - 500 grame
Super Foods
10,50 lei
12,00 lei (-12,5%)
Fructe goji uscate - 500 grame
Fructe goji uscate - 500 grame
Super Foods
23,00 lei
24,50 lei (-6,12%)
Legume făcute de copii
Dacă săptămâna trecută v-am arătat fructele desenate de micuța mea, în acest articol sunt prezentate frumoasele legume (morcovi, țelină, roșii, ardei, vinete, ceapă, castraveți, cartofi, mazăre, etc.) realizate de cei mici.
Ceapa şi beneficiile ei
Ceapa (denumirea latină “Alium cepa”, familia Liliaceae, Zwiebel – germană, Ognon – franceză, Onion - engleză) este o plantă bianuală cultivată pe toate continentele, fiind un condiment foarte utilizat. Ceapa, prazul și usturoiul sunt legume ce fac parte din grupa bulboase. Foarte apreciate pentru gustul lor picant și pentru aportul de beneficii pe care îl aduc sănătății oamenilor, legumele bulboase (ceapa, usturoiul și prazul) sunt consumate crude, fierte sau deschidratate (ingrediente de bază pentru mix-urile de legume pentru supe și mâncăruri).
Legume şi fructe care conţin vitamina C
Organismul uman are nevoie de vitamine, în special de vitamina C (acid ascorbic), caroten (provitamina A) şi minerale. Necesarul de vitamine şi nutrienţi calorici (carbohidraţi, grăsimi etc.) poate fi satisfăcut printr-o dietă bazată pe consumul de legume, fructe proaspete şi nuci.
Ţelina și uleiul de țelină
Țelina este o plantă bianuală, cultivată în toate regiunile cu climă temperată. Foarte bogată în săruri minerale, țelina este numită și “viagra săracului”. Unicitatea gustului țelinei este dată de uleiul esențial pe care îl conține și care face ca această plantă să aibă multiple beneficii pentru sănătate.
Promo non-stop!
Concentrate de supe
Concentratele de supe sau supele deshidratate sunt ingredientele care au devenit necesare pentru gătirea preparatelor culinare în restaurante sau în bucătaria individuală.
Concentratele de supe se folosesc pentru aromatizare și pentru a da un gust bun ciorbelor și supelor.
Pateu de conopidă cu migdale și măsline
Obiceiul de a consuma legume cu regularitate este cât se poate de sănătos și binevenit. Cine ar putea să nege acest lucru?! Însă nu toate legumele au aceeași valoare nutritivă, unele legume fiind mai valoroase decât altele. Legumele crucifere - din categoria cărora face parte și conopida, alături de boroccoli, varză și ridichii - sunt unele dintre cele mai sănătoase alimente care pot fi incluse în dieta omului.
Usturoi - 8 beneficii uimitoare!
Consumul de usturoi este benefic în tratarea a peste 15 boli, dintre care unele greu vindecabile. Perseverența în alimentarea organismului cu nutrieți valoroși poate da randamentul dorit. O dietă bogată în fructe, legume, nuci, semințe și verdețuri menține sănătatea și vitalitatea în organism.
 
Usturoiul – un superaliment?!
Dr Joel Furman, autorul cărții Superimunitatea (o carte pe care o recomand cu toată căldura), a inclus usturoiul, alături de ceapă, în categoria superalimentelor. Iată ce spune dr. Joel Furman:
 
”Familia de legume a aliaceelor, care cuprinde ceapa, usturoiul, prazul, arpagicul, șalota și ceapa verde, conferă nu doar arome preparatelor tale; membrii ei contribuie și cu compuși anticanceroși, antiinflamatori și antioxidanți. Din negurile istoriei, omul a știut foarte bine că aceste alimente au valoare medicinală și le consuma zilnic. În perioada medievală, spre exemplu, oameniii știau că ceapa și usturoiul le ofereau protecție imunologică și îi ajutau să se însănătoșească mai repede în cazul în care făceau o infecție. Am pierdut obișnuința de a folosi alimentele ca medicamente, însă alimentele naturale potrivite sunt într-adevăr cele mai eficiente remedii pe cre le avem la dispoziție.”
Pătrunjelul - beneficii și utilizări
Pătrunjelul este o plantă benefică în prevenirea și vindecarea a peste 30 de afecțiuni de sănătate. Pătrunjelul este o sursă bogată în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare, contribuind astfel la menținerea sănătății persoanelor care au bunul obicei de a-l consuma cu regularitate.
 
Curiozități - știați că...
  1. Pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât portocalele?
  2. Conține mai mult fier decât spanacul?
Created in 0.060 sec