• Legume

  • 7 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Ceapa şi beneficiile ei
Ceapa (denumirea latină “Alium cepa”, familia Liliaceae, Zwiebel – germană, Ognon – franceză, Onion - engleză) este o plantă bianuală cultivată pe toate continentele, fiind un condiment foarte utilizat. Ceapa, prazul și usturoiul sunt legume ce fac parte din grupa bulboase. Foarte apreciate pentru gustul lor picant și pentru aportul de beneficii pe care îl aduc sănătății oamenilor, legumele bulboase (ceapa, usturoiul și prazul) sunt consumate crude, fierte sau deschidratate (ingrediente de bază pentru mix-urile de legume pentru supe și mâncăruri).
Legume şi fructe care conţin vitamina C
Organismul uman are nevoie de vitamine, în special de vitamina C (acid ascorbic), caroten (provitamina A) şi minerale. Necesarul de vitamine şi nutrienţi calorici (carbohidraţi, grăsimi etc.) poate fi satisfăcut printr-o dietă bazată pe consumul de legume, fructe proaspete şi nuci.
Ţelina și uleiul de țelină
Țelina este o plantă bianuală, cultivată în toate regiunile cu climă temperată. Foarte bogată în săruri minerale, țelina este numită și “viagra săracului”. Unicitatea gustului țelinei este dată de uleiul esențial pe care îl conține și care face ca această plantă să aibă multiple beneficii pentru sănătate.
Concentrate de supe
Concentratele de supe sau supele deshidratate sunt ingredientele care au devenit necesare pentru gătirea preparatelor culinare în restaurante sau în bucătaria individuală.
Concentratele de supe se folosesc pentru aromatizare și pentru a da un gust bun ciorbelor și supelor.
Noi vă recomandăm!
Pateu de conopidă cu migdale și măsline
Obiceiul de a consuma legume cu regularitate este cât se poate de sănătos și binevenit. Cine ar putea să nege acest lucru?! Însă nu toate legumele au aceeași valoare nutritivă, unele legume fiind mai valoroase decât altele. Legumele crucifere - din categoria cărora face parte și conopida, alături de boroccoli, varză și ridichii - sunt unele dintre cele mai sănătoase alimente care pot fi incluse în dieta omului.
Usturoi - 8 beneficii uimitoare!
Consumul de usturoi este benefic în tratarea a peste 15 boli, dintre care unele greu vindecabile. Perseverența în alimentarea organismului cu nutrieți valoroși poate da randamentul dorit. O dietă bogată în fructe, legume, nuci, semințe și verdețuri menține sănătatea și vitalitatea în organism.
 
Usturoiul – un superaliment?!
Dr Joel Furman, autorul cărții Superimunitatea (o carte pe care o recomand cu toată căldura), a inclus usturoiul, alături de ceapă, în categoria superalimentelor. Iată ce spune dr. Joel Furman:
 
”Familia de legume a aliaceelor, care cuprinde ceapa, usturoiul, prazul, arpagicul, șalota și ceapa verde, conferă nu doar arome preparatelor tale; membrii ei contribuie și cu compuși anticanceroși, antiinflamatori și antioxidanți. Din negurile istoriei, omul a știut foarte bine că aceste alimente au valoare medicinală și le consuma zilnic. În perioada medievală, spre exemplu, oameniii știau că ceapa și usturoiul le ofereau protecție imunologică și îi ajutau să se însănătoșească mai repede în cazul în care făceau o infecție. Am pierdut obișnuința de a folosi alimentele ca medicamente, însă alimentele naturale potrivite sunt într-adevăr cele mai eficiente remedii pe cre le avem la dispoziție.”
Pătrunjelul - beneficii și utilizări
Pătrunjelul este o plantă benefică în prevenirea și vindecarea a peste 30 de afecțiuni de sănătate. Pătrunjelul este o sursă bogată în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare, contribuind astfel la menținerea sănătății persoanelor care au bunul obicei de a-l consuma cu regularitate.
 
Curiozități - știați că...
  1. Pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât portocalele?
  2. Conține mai mult fier decât spanacul?
Created in 0.079 sec