• Fructe

  • 27 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Bananele - beneficii și proprietăți
Bananele sunt fructele bananierului (din familia Musaceae paradisiaca, arbore ce poate ajunge până la 5 metri înălțime, originar din Africa de Est și Asia unde există soiul de banane pitice). De asemenea există soiul de banane roșii din Malaysia, iar în America centrală și de Sud esistă soiul de banane mai mari și mai puțin dulci care poartă denumirea de plantan).
Caisele - beneficii și proprietăți
Caisele sunt fructele caisului (Prunus ameniaca, din familia Rosaceae, poate ajunge până la 10 m înălțime), renumit pentru că a călătorit cel mai mult dintre toți copacii. Își are originea din China, iar în Grecia a fost adus de Alexandu cel Mare – după cucerirea Indiei; de aici la Roma și în toată regiunea mediteraneană. Apoi în America de Nord (secolul al XVIII-lea) și chiar și pe Lună a fost dus de astronauții americani.
 
Caisele sunt excelente pentru dietele de slăbit (datorită conținutului caloric foarte scăzut – 48kcal/100 g), au conținut mare de potasiu și mic de sodiu; bogat în zaharuri (fructoză și glucoză) și în minerale alcaline, dar și în oligoelemente precum: cobalt, mangan, bor și fluor.
Stop kilogramelor în plus – Cură cu cireşe
Prea puţini ştiu că putem pierde din greutate dacă consumăm cireşe o zi sau două pe săptămână. Cantităţile mici de sodiu, grăsimi şi proteine în proporţie de 1% din conţinutul acestora, precum şi efectul depurativ şi diuretic afută la pierderea în greutate.
Cireşele, fructele cireşului („Prunus avium” - poate ajunge până la 20 m înălţime şi este cultivat şi în România), sunt recomandate pentru multitudinea de nutrienţi pe care acestea le conţin în proporţii mici, cu excepţia vitaminei B12. Informaţii despre beneficiile cireşelor sunt menţionate de dr. George D. Pamplona-Roger, în cartea sa „Sănătate prin alimentaţie”, unde aflăm că aceste fructe potolesc foamea şi purifică sângele, fiind benefice în afecţiunile cronice: gută, arterioscleroză, artrită, reumatism cronic, stop cardiac, hepatopatie cronică, convalescenţă după boli infecţioase şi cancer.
Foarte important: Sunt recomandate persoanelor care suferă de diabet pentru că au un conţinut mic de zaharuri (doar 14% - fructoză), dar cu supravegherea medicului specialist!
Dr. Valnet, distins fitoterapeut francez, recomandă consumul de cireşe pentru că acestea sunt depurative (datorită pectinei - fibră vegetală solubilă conţinută de cireşe; 100 g din acestea furnizează 10% fibră vegetală din DZR - Doza Zilnică Recomandată) ajutând la eliminarea reziduurilor şi toxinelor.
Pentru persoanele care au stomacul sensibil este recomandat ca înainte de a consuma cireşele acestea să fie fierte, iar pentru un efect diuretic mai puternic pot fi adăugate şi 50 g din cozile acestor fructe în fiertura de cireşe proaspete.
În gastronomie, cireşele sunt recunoscute pentru prepararea gemurilor, compoturilor, dulceţurilor, siropurilo, dar şi a diverselor deserturi, ca de exemplu: plăcinţile cu gem de cireşe.
Cireşele uscate sunt o variantă de conservare a celor proaspete, în special pentru sezonul rece. De asemenea, cireşele pot fi păstrate în congelatoare în punguţe de dimensiuni mici, cât pentru o singură folosire, lăsate în prealabil la decongelat la temperatura camerei.
Pagina: 123
Created in 0.027 sec