• Fructe

  • 31 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Papaya - beneficii gustoase pentru sănătate!
Papaya este un fruct tropical plin de o bogăție de nutrienți care oferă numeroase beneficii pentru sănătatea omului. Fiind plin de antioxidanți, papaya te ajută să te lupți cu radicalii liberi, să reduci inflamațiile și să te menții tânăr și sănătos.
 
Papaya este fructul arborelui Carica papaya (plantă ierbicee tropicală foarte mare, care crește repede și poate ajunge la înălțimi cuprinse între 3-6 m). Mai poartă și denumirea de pawpaw – pepene tropical pentru că are un conținut mare de apă, aproape 90%. Are coaja verde sau galbenă. Crește în mai toate regiunile tropicale. În comerț însă este cel mai des întâlnită specia de papaya din Hawai, India, Mexic și Australia care are miezul portocaliu, cu gust dulce, iar în centru are semințe negre cu gust acru.
 
Datorită proprietăților sale benefice sănătății, precum și a utilizării sale în prepararea cosmeticelor, papaya mai este numită și „fructul îngerilor”, denumire pe care i-a dat-o Cristofor Columb.
 
Ca utilizare pentru consum este de preferat fructul proaspăt de papaya, însă se poate folosi și sub forma de fructe uscate. Alte modalități de preparare: în înghețate, băuturi și shake-uri.
 
În cartea sa „Sănătate prin nutriție” medicul George D. Pamplona – Roger punctează că atât papaya (nimit și pepene tropical, așa cum am amintit deja mai sus), cât și pepenele (92% apă) au un conținut cam la fel de mare de apă. Totuși aceste două fructe fac parte din familii botanice distincte, cu trăsături complet diferite.
Curmale - 7 beneficii și 7 curiozități!
Arabii deșertului au o deosebită apreciere pentru aceste fructe, considerând curmalele drept „sursă vieții”. Nu numai că curmalul îi oferă călătorului fructele sale hrănitoare, ci îi oferă și o băutură dulce (dacă montează un robinet în trunchiul copacului). În plus, curmalul oferă și fibre textile pentru confecționarea hainelor și funiilor, precum și umbră răcoroasă care să-l protejeze de razele arzătoare ale soarelui. 

Curmalele sunt printre fructele cele mai bogate în energie: 100 grame, cam 10 curmale, oferind 275 de calorii, ceea ce reprezintă 11% din nevoia zilnică de energie pentru un bărbat adult angajat într-o activitate fizică de intensitate medie.
 
Curmalele sunt o sursă excelentă de fibre alimentare. Acestea conțin nu mai puțin de 15 minerale, inclusiv seleniu (un element care este vital pentru buna funcționare a sistemului imunitar). Beneficiile numeroase oferite de curmale au făcut din acestea unul dintre cele mai bune ingrediente pentru dezvoltarea musculaturii.
 
Așadar curmalele sunt extrem de hrănitoare și o bună sursă de energie. Conținutul lor de proteine, care abia ajunge la 2%, este destul de scăzut, însă în comparație cu al majorității fructelor proaspete este mai mare.  Conținutul de grăsimi din curmale este scăzut, ceea ce nu este ceva neobișnuit pentru fructe, situându-se undeva în jur de doar 0,5 %. 
Smochinele - ce beneficii și proprietăți au?
Smochinele (cunoscute și sub denumirea ”fructul săracului”) sunt rodul smochinului (Ficus carica – tufă care poate ajunge înălțimi între 3 – 8 m; plantă mediteraneană cu frunza verde închis și păroase pe ambele fețe cu diametru de 30 de cm) despre care găsim scris și pe paginile Sfintei Scripturi în Evanghelia după Matei (smochinul blestemat).
Smochinele sunt apreciate pentru proprietățile lor nutritive. Medicul George D. Pamplona-Roger precizează pe paginile cărții sale - ”Sănătate prin alimentație” - că smochinele conțin: 15% carbohidrați (glucoză și fructoză), proteină în proporție de 1%, iar grăsimi doar 0,3%. De asemenea conțin: vitaminele E, B1, B2 și B6; mineralele (magneziu, fier, calciu și potasiu), iar dintre oligoelemente în cantități remarcabile cupru, zinc și mangan.
Ne sunt recomandate pentru calmarea mucoasei bronhiilor, a tusei cauzate de gripă ori de răceală. Pentru a avea un efect binefăcător mai puternic smochinele uscate trebuie rehidratate în apă în timpul nopții sau fierte în lapte; aceste fiind benefice și în tratarea constipației (au efect asemănător cu cel al prunelor în afecțiuni ale tractului digestiv).
Bananele - beneficii și proprietăți
Bananele sunt fructele bananierului (din familia Musaceae paradisiaca, arbore ce poate ajunge până la 5 metri înălțime, originar din Africa de Est și Asia unde există soiul de banane pitice). De asemenea există soiul de banane roșii din Malaysia, iar în America centrală și de Sud esistă soiul de banane mai mari și mai puțin dulci care poartă denumirea de plantan).
Noi vă recomandăm!
Caisele - beneficii și proprietăți
Caisele sunt fructele caisului (Prunus ameniaca, din familia Rosaceae, poate ajunge până la 10 m înălțime), renumit pentru că a călătorit cel mai mult dintre toți copacii. Își are originea din China, iar în Grecia a fost adus de Alexandu cel Mare – după cucerirea Indiei; de aici la Roma și în toată regiunea mediteraneană. Apoi în America de Nord (secolul al XVIII-lea) și chiar și pe Lună a fost dus de astronauții americani.
 
Caisele sunt excelente pentru dietele de slăbit (datorită conținutului caloric foarte scăzut – 48kcal/100 g), au conținut mare de potasiu și mic de sodiu; bogat în zaharuri (fructoză și glucoză) și în minerale alcaline, dar și în oligoelemente precum: cobalt, mangan, bor și fluor.
Stop kilogramelor în plus – Cură cu cireşe
Prea puţini ştiu că putem pierde din greutate dacă consumăm cireşe o zi sau două pe săptămână. Cantităţile mici de sodiu, grăsimi şi proteine în proporţie de 1% din conţinutul acestora, precum şi efectul depurativ şi diuretic afută la pierderea în greutate.
Cireşele, fructele cireşului („Prunus avium” - poate ajunge până la 20 m înălţime şi este cultivat şi în România), sunt recomandate pentru multitudinea de nutrienţi pe care acestea le conţin în proporţii mici, cu excepţia vitaminei B12. Informaţii despre beneficiile cireşelor sunt menţionate de dr. George D. Pamplona-Roger, în cartea sa „Sănătate prin alimentaţie”, unde aflăm că aceste fructe potolesc foamea şi purifică sângele, fiind benefice în afecţiunile cronice: gută, arterioscleroză, artrită, reumatism cronic, stop cardiac, hepatopatie cronică, convalescenţă după boli infecţioase şi cancer.
Foarte important: Sunt recomandate persoanelor care suferă de diabet pentru că au un conţinut mic de zaharuri (doar 14% - fructoză), dar cu supravegherea medicului specialist!
Dr. Valnet, distins fitoterapeut francez, recomandă consumul de cireşe pentru că acestea sunt depurative (datorită pectinei - fibră vegetală solubilă conţinută de cireşe; 100 g din acestea furnizează 10% fibră vegetală din DZR - Doza Zilnică Recomandată) ajutând la eliminarea reziduurilor şi toxinelor.
Pentru persoanele care au stomacul sensibil este recomandat ca înainte de a consuma cireşele acestea să fie fierte, iar pentru un efect diuretic mai puternic pot fi adăugate şi 50 g din cozile acestor fructe în fiertura de cireşe proaspete.
În gastronomie, cireşele sunt recunoscute pentru prepararea gemurilor, compoturilor, dulceţurilor, siropurilo, dar şi a diverselor deserturi, ca de exemplu: plăcinţile cu gem de cireşe.
Cireşele uscate sunt o variantă de conservare a celor proaspete, în special pentru sezonul rece. De asemenea, cireşele pot fi păstrate în congelatoare în punguţe de dimensiuni mici, cât pentru o singură folosire, lăsate în prealabil la decongelat la temperatura camerei.
Pagina: 123
Created in 0.033 sec