• Fructe

  • 31 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Curiozități despre zmeură
Zmeura îmi aduce mie personal unele dintre cele mai plăcute amintiri din copilărie, situându-se clar în fruntea listei de fructe preferate, alături de cireșe și mere.
 
Zmeura, la fel ca și celelalte fructe de pădure, poate să stârnească, pe bună dreptate, mintea curioasă a vânătorului de curiozități. Ce se ascunde în spatele acelor culori atât de vii și apetisante?!
7 curiozități despre căpșuni
Tolba plină de curiozități s-a oprit astăzi în regatul fructelor de pădure! Consumul de căpșuni aduce multiple beneficii pentru sănătate, aceste fructe remarcându-se printr-un conținut foarte bogat de nutrienți valoroși - vitamine, minerale, fibre alimentare și antioxidanți.
Curiozități despre fructele de pădure
Fiind născut la țară, pot să spun din experiență proprie că fructele de pădure pot să aibe o atracție irezistibilă asupra copiilor, acționând precum un magnet asupra papilelor lor gustative.
 
Zmeură, frăguțe, mure, aronia, gherghine, măceșe, căpșuni, agrișe – ce curiozități se ascund în spatele acestei lumi pline de culori vii? Mintea curioasă a unui copil nu va avea odihnă până când nu va afla răspunsul! Și cum altfel să afli răspunsul decât ducând bobițele acelea viu colorate la gură?! Așa găsește un copil răspunsul la întrebările sale! Tu însă cum ai răspunde la acestă întrebare? Te-ai gândit vreodată la ea? În ceea ce mă privește pe mine, dacă ar fi să răspund pe scurt la această întrebare, atunci acesta ar fi răspunsul:
 
Bogăția de culori vii și atractive ale fructelor de pădure ascunde în spatele său darul special a lui Dumnezeu pentru creierul tău!
 
Nu am spus cumva prea multe cu acest răspuns? Deloc! Clipă de clipă creierul tău are nevoie de protecție împotriva acțiunii radicalilor liberi care pot să-l afecteze în mod negativ, diminuîndu-i performanța și capacitățile. Cum se comportă o haită de lupi flămânzi? Ai dori să dai ochii cu ei în pădure?! Cam la fel acționează și radicalii liberi în interiorul creierului și al organismului tău! Dacă nu vrei să ai neplăceri - mari neplăceri - din partea lor, atunci trebuie să te asiguri că dieta ta include, zi după zi și săptămână după săptămână, o sursă bogată de antioxidanți.
 
Ai nevoie de proteine de calitate? Răspunsul stă în cereale! Cerealele, în special cele integrale, sunt reginele care stau pe tron în împărăția proteinelor, fiind secondate îndeaproape de leguminoase, nuci și semințe.
 
Ai nevoie de grăsimi sănătoase? Răspunsul stă în nuci! Nucile sunt campioane absolute în liga grăsimilor sănătoase. Surse bune de grăsimi sănătoase mai sunt și semințele, precum semințele de dovleac, semințele de in sau semințele de floarea soarelui.
 
Ai nevoie de antioxidanți? Răspunsul îl găsești la fructele de pădure! În imperiul alimentelor sănătoase – fructe, nuci, semințe și legume - fructele de pădure sunt cezarii!
22 curiozități despre caise
Caisele au o serie de caracteristici care le face distincte de celelalte fructe: culori foarte vii care îți fac cu ochiul, un gust delicios care acționează ca un magnet, mai ales asupra copiilor, și o tonă de beneficii pentru sănătatea celor care le consumă. Bogate în numeroși nutrienți - vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare – caisele vin astăzi în întâmpinarea vânătorilor de curiozități pentru a-și face cunoscute secretele.
Noi vă recomandăm!
15 curiozități despre ananas
Țepos la exterior, dulce în interior - ananasul este un fruct ciudat care are o istorie interesantă. S-ar putea scrie foarte multe despre acest fruct, însă mă voi limita la prezentarea, pe scurt, a următoarei liste de curiozități:
  1. Ananasul a fost răspândit în jurul lumii deoarece acesta a fost folosit de către marinarii de pe nave pentru combaterea scorbutului, o boală cauzată de deficiența vitaminei C.
  2. Deși este originar din America de Sud, astăzi producția cea mai mare de ananas vine din Asia de sud-est, Filipine și Tailanda fiind cei mai mari producători de ananas din regiune. Alte țări, mare producătoare de ananas, sunt Brazilia și Costa Rica.
  3. Știați că planta de ananas produce un singur fruct de ananas pe an?
Coacăzele - beneficii și proprietăți
Coacăzele negre sunt fructele coacăzului negru (Ribes nigrum) un arbust fructifer cultivat în zonele deluroase și care nu depășește 2 m înălțime. Coacăzul oferă fructe fie albe, fie roșii sau negre în funcție de soi; la noi în țară cultivându-se soiuri din toate cele trei culori de coacăze amintite, anume:
  • soiuri de coacăz roșu cu fructe mari roșii care se coc în iulie: Roșii de Versailles, Roșii de Olanda, Productiva de Fey, Vierlander și altele;
  • soiuri de cocăz alb, fructe mici sau mijlocii de culoare albă care se culeg în luna iulie: Albe de Olanda și Albe de Versailles;
  • soiuri de coacăz negru, fructe mijlocii și mari, iar luna de coacere este tot în iulie: Negre mari, Daniel's September, Baldwins, Costwold, Cross, Rosenthal negru, Goliath, Record etc.
Prunele - o minune a naturii!
Prunele conţin doi fitonutrienti unici, denumiţi neoclorogenic şi acidul clorogenic, care au proprietăţi antioxidante puternice, distrug radicalii liberi care atacă celulele.
Prunele proaspete, bine coapte, conțin aproximativ 80% apă, hidrați de carbon, proteine, săruri minerale (Na, K, Ca, P, Fe, Mg, Mn) dintre care predomină potasiu 210 mg/100 g, vitamine (B1, B2, C și în special A cu 33mg / 100 g), acizi organici, celuloză, mucilagii etc.
La 100 g de pulpă de prune proaspete este o valoare nutritivă energetică de 58 – 62 kcal, iar pentru 100 g de prune uscate avem 249 kcal.
Fructe de pădure – beneficii și proprietăți
Fructele de pădure, ca și fructele pomilor din livezi, reprezintă o sursă permanentă de energie furnizată organismului uman prin multitudinea de vitamine, minerale și diverși compuși organici.
Voi enumera și voi menționa importanța fructelor de pădure întâlnite pemeleagurile noastre, anuime:
  • afinul
  • merișorul
  • răchițele
  • scorușul de munte
  • păducelul
  • moșmonul
  • măceșul
  • murul
  • fragii de pădure
  • socul negru
  • călinul
  • cornul
  • cătina albă
  • dracila
  • verigariul
  • dudul alb
  • alunul
  • stejarul
  • ienupărul
  • Sporumbarul.
Promo non-stop!
Prunele - beneficii și proprietăți
După măr, în țara noastră prunul este al doilea pom fructifer și astfel producția de prune ajunge să reprezinte circa 40% din producția totală de fructe. Prunele se remarcă printr-o valoare alimentară ridicată și printr-o acțiune stimulantă pentru buna funcționare a diferitelor organe ale trupului uman, atunci când sunt consumate fie proaspete, fie uscate sau prelucrate pentru obținerea diverselor produse (gemuri, compoturi, dulcețuri, siropuri etc.).
 
Prunele fac parte din categoria fructelor sâmburoase (grupă care cuprinde specii din familia Rosaceae, cu fruct cărnos de tip drupă și cu sâmbure lemnos care protejează sămânța și care este cea mai răspândită la noi în țară ocupând peste 60% din suprafața cultivată cu pomi fructiferi), precum: cireșul, vișinul, piersicul, caisul și migdalul (care prezintă anumite excepții: fructul fiind pielos, nu cărnos și nu se cultivă la noi în țară, ci în țările mediteraneene).
Agrișele - beneficii și proprietăți
Agrișele sunt importate (la noi în țară cultura de agrișe este foarte mică) în alimentație atât pentru consumul în stare proaspătă sau fructe uscate, dar mai ales sub formă de produse industrializate. La prelucrare sunt folosite în amestec cu alte specii de fructe datorită conținutului ridicat de acizi (precum: malic, citric, tartric etc.) și substanțe pectice, celuloză, vitamine (A, B1, și C), săruri (K, Ca, Fe și P).
 
Perioda de valorificare se poate prelungi în tot cursul lunii iulie. Sunt cunoscute soiurile: Triumf roșu, Muntenesc de America, Maydouke. După recoltare, fructele sunt așezate în lădițe și menținute la temperatură de 0° C și umiditate relativă de 90%. În aceste condiții, agrișele își păstrează calitatea timp de 2-3 săptămâni și pot fi astfel comercializate proaspete sau trecute prin diverse procese: fie de conservare de unde ajung să fie comercializate și consumate ca agrișe uscate, fie prelucrate în compoturi, sucuri, jeleuri, gemuri împreună cu alte fructe.
Ananasul - beneficii și curiozități
Ananasul (Ananas comosus – denumiea științifică) este un fruct tropical extrem de suculent cu gust dulce-acrișor, gust care se datorează prezenței acidului citric și acidului malic. Despre ananas se spune că în 1493 Cristofor Columb l-a primit de la locuitorii insulei Guadalupe din Antile, după care l-a luat cu el în Spania. Din Spania acesta s-a răspândit în zonele tropicale din Africa și Asia.
 
Consumul unei varietăți cât mai mari de fructe, nuci, semințe și legume a fost demult asociat cu reducerea riscului de apariție a diverselor boli cauzate de stilul de viață modern. O mulțime de studii au sugerat că un consum regulat de fructe - precum ananasul - aduce numeroase beneficii pentru sănătatea omului, ajutând la prevenirea unor boli precum: obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare.
 
Ananasul este nutritiv, savuros, vitaminizant, remineralizant, are efecte revigorante, antiinflamatore, detoxifiante, purgative, antidepresive.
 
Ananasul se remarcă printr-un conținut bogat de vitamina C. De asemenea, ananasul mai conține și vitaminele B1 și B6, carbohidrați (11% din conținut când fructul copt, ajuns la maturitate), precum și minerale: mangan (1,65 mg/100 g), magneziu, cupru, potasiu și fier.
 
Dr. Geoge D. Pamplona-Roger, autorul cărții „Sănătatea prin alimentație” recomandă ananasul - alături de papaya, zucchini, cartofi și bamele - pentru îmbunătățirea digestiei.
 
Ananasul este un fruct pe care multe persoane obișnuesc să-l servească la sfârşitul mesei ca pe un desert delicios, care ajută la digestia altor alimente. Alţii, în schimb, preferă să-l consume înainte de masă, mai ales atunci când stomacul este slăbit din diferite motive. Dintre fructele tropicale, ananasul este unul dintre cele mai populare fructe, fiind depășit doar de banane.
Prunele - gustoase și sănătoase
Prunele, pe lângă faptul că sunt gustoase, constituie o sursă importantă de energie, furnizând fitonutrienți esențiali pentru sănătatea omului, vitamine, minerale și microelemente importante. Pentru a putea beneficia pe deplin de aceste minunate proprietăți, ele trebuie savurate, nu doar în preajma sărbătorilor, ci trebuie să fie incluse în meniul zilnic. Sub formă de fructe proaspete prunele sunt disponibile pentru consum doar pentru o scurtă perioadă de timp în cursul anului. În schimb sub forma de fructe uscate prunele sunt practic disponibile pe piață în cursul întregului an.
 
Prunele sunt fructele prunului („Prunus domestica”, din familia botanică Rosaceae), un pom care poate ajunge la o înălțime de 5 metri. Prunele se întâlnesc în diferite culori (albastru închis, roșu închis, galben) și diferite forme (mai rotunde, mai ovale). În interior acestea conțin un sambure lemnos, care conține o sămânță pe care oamenii, în general, se feresc să o consume.
 
Indiferent de soi, prunele sunt asemănătoare în ceea ce privește compoziția. Diferențele se manifestă în planul conținutului de zahăr și al colorantului natural (care dă culoarea fructului).
 
Prunele proaspete sunt sărace atât în proteine, cât și în grăsimi (raportat la întreg, fiecare din acestea reprezintă sub 1%). În schimb, stau mult mai bine în ceea ce privește vitaminele C, A și K, conținând în același timp mici cantități de vitamine din complexul B (cu excepția vitaminei B12). În același timp, prunele proaspete conțin și cantități mici de minerale (calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, cupru, mangan și zinc), prunele uscate fiind mult mai bogate în aceste minerale.
Pagina: 123
Created in 0.039 sec