• Blog

  • 152 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Rodia - beneficii și proprietăți
Nu știu cât de mult vă place să consumați rodia, dar știu că acest fruct este unul preferat de fetița mea.
Rodia se află pe lista alimentelor benefice pentru intestin recomandate de medicul Dr. George D. Pamplona-Roger. Aceste alimente sunt: carambola (fructul-stea), curmala japoneză (fructul Kaki), gutuia, mărul, orezul, pruna, porumbul, rodia și sapota (fruct tropical ce crește în Mexic, Cuba, America Centrală, Republica Dominicană sau Florida).
Rodia se bucură de popularitate și în rândul producătorilor de cosmetice, intrând în componența a numeroase produse folosite pentru îngrijirea facială sau pentru sănătatea părului.
 
Ce este rodia?
Rodia (granata) este fructul rodiului (denumirea latină Punica granatum, familia Punicaceae), arbore ce poate crește până la 4 m înălțime.
Rodia are la coacere coaja roșiatică și un înveliș care adăpostește semințe îmbrăcate într-o pulpă roșiatică foarte zemoasă. Fructul de rodie este bogat în nutrienți, putând fi consumat proaspăt, în sucuri naturale și sirop (grenadină). Putem, de asemenea, să-i savurăm aroma servind o ceașcă de ceai de rodie, binevenit mai ales atunci când este frig afară și dorim să ne relaxăm la gura sobii.
Constituenții principali ai rodiei sunt: vitamine din complexul B, vitamina C și E, vitamina A lipsindu-i cu desăvârșire. Rodia conține următoarele minerale: potasiu, fier, fosfor, calciu, magneziu, cupru și zinc. De asemenea, rodia are carbofidrați în cantitate remarcabilă (16,6 g /100 g de fructe crude), tanine, acid citric, antocianine și peletierină (alcaloid care se găsește și în coaja rădăcinilor rodiului, ajută la eliminarea paraziților intestinali).
Năutul - beneficii și proprietăți
Năutul (denumirea latină Cicer arietinum, Familia Leguminosae) este menționat, de medicul George D. Pamplona-Roger, pe lista alimentelor care au proprietăți benefice pentru artere, precum: avocado, căpșunele, dovleacul, grepfrutul, guava, ignama, para, secara și semințele de floarea-soarelui.
 
Pentru a avea artere sănătoase este imperios necesar să ne hrănim sănătos pentru a ajuta organismul să lupte cu inamicul de temut al arterelor, anume: colesterolul. Așadar consumul alimentelor amintite în paragraful anterior duce la scăderea colesterolului și menținerea acestuia la nivel normal.
 
Foarte sățios și energetic, năutul este un aliment bogat în fibre, cu efecte benefice organismului în combaterea constipației, în prevenirea arteriosclerozei, în scăderea nivelului de colesterol din sânge, în sarcină (cantitatea mare de folați ajută fătul să se dezvolte armonios din punct de vedere mental, prevenind defectele sistemului nervos).
5 fructe de pădure folosite în tratarea afecțiunilor de sănătate
Importanța fructelor de pădure este incomensurabilă pentru sănătatea organismului uman. Voi încerca să prezint pe scurt doar 5 din cele mai utilizate fructe de pădure în suplimentele naturale și în fabricarea medicamentelor. Fructele de pădure sunt bogate în vitamine și antioxidanți, fiind recomandate pentru tratarea multor boli, precum: diabetului, miopii și alte afecțiuni ale ochilor, arteriopatii, infecții intestinale, eczeme și alte afecțiuni ale pielii, chisturi ovariene, fibroame, cancer genital, obezitate, rahitism.
Nucul – beneficii și proprietăți
Îmi amintesc cu plăcere de vremurile copilăriei mele, când străbunica se așeza pe un scăunel cu trei picioare din lemn de nuc și spărgea nuci care încă nu-și lepădaseră bine coaja verde.
 
O amintire de neuitat: o bunicuță ce așeza nuca desfăcută de coajă în mânuțele celor patru nepoți ai ei. Am în minte imaginea micuților care se grăbeau să desfacă miezul de nucă și să-și potolească apetitul chiar la umbra nucului din grădina. Atunci nu cunoșteam atât de multe despre beneficiile pe care le oferă nucul (Juglans regia, familia Jungaldaceae), chiar dacă consumam regulat nuci. Astăzi pot să afirm cu încântare că ai mei bătrâni ne hrăneau sănătos fără să fi fost savanți în nutriție.
Noi vă recomandăm!
Fasole - beneficii și rețete
Fasolea (poartă denumirea latină Phaseolus vulgaris, Familia Leguminoasae) este originară din Peru și a fost adusă în Europa abia după descoperirea Americii.
 
Fasolea este de mai multe feluri: albă, tărcată, roșie, neagră, fasole cu ochi negri, Haricot, Lima și altele. În funcție de sortiment diferă și gustul, și timpul de fierbere a boabelor.
Ceai de măceșe - beneficii și proprietăți
Ceaiul de măceșe (Fructus Cynosbati) este foarte apreciat datorită conținutului bogat în vitamina C al acestor fructe, care mai conțin cantității mici din vitaminele: A, B1, B2, P, K; zaharuri, acid citric, malic, pectine, tanin, etc.
 
Fiind puternic vitaminizante, ceaiul de măceșe și preparatele din măceșe (siropuri, marmeladă, pasta de măceșe etc.) sunt recomandate în tratarea multor boli, precum: gripă, poliartrită reumatoidală, parazitoze, tabacism, afecțiuni oculare, alcoolism, arteriopatii, anghină pectorală, cardiopatie ischemică, cistite, infecții dentare; chiar și pentru combaterea cancerului.
 
Măceșele au însușirea de a mări secreția biliară, fiind indicate în afecțiunile ficatului. Fructele de măceșe excelează în conținutul de vitamina C, așadar sunt benefice în stările de inflamație intestinală, în combaterea pietrelor la rinichi, dar și în prevenirea cancerului.
Bomboane cu nuci, caju și migdale
Doar 15 minute sunt necesare pentu a pregăti bomboane de casă cu nuci, caju și migdale, foarte dorite de toți cei mici sau mari, mai ales când ne pregătim pentru sărbătorile de iarnă sau pentru aniversarea zilei de naștere.
 
Gustoase și foarte sănătoase datorită conținutului bogat de nutrienți pe care le conțin nucile, cajul și celelalte ingrediente care măresc savoarea bomboanelor.
Mic dejun cu quinoa
Dacă doriți un mic dejun cu elemente de noutate, atunci aici este ceea ce căutați! Un mic dejun ușor de pregătit! Foarte gustos și cu un belșug de nutrienți vitali pentru sănătate.
 
Ce este quinoa? Este o pseudocereală cu boabițe sferice, galbene și cu un conținut bogat în proteine ușor digerabile în comparație cu cele de origine animală. De asemenea, quinoa conține vitamina A, vitamine din complexul de vitamine B, vitamina C și K, minerale (calciu, fier, cupru, potasiu, magneziu, seleniu, zinc și altele). Quinoa este menționată, de dr. Gillian McKeith, pe lista superalimentelor cu beneficii pentru stimularea sistemului imunitar și pentru buna funcționare a inimii, reducând riscurile de atac de cord.
Mic dejun cu semințe de chia
Pentru o diversificare a meniului, micul dejun poate fi pregătit pe baza de cereale (orez, mei, porumb) sau pseudocereale (hrișcă, quinoa, chia) diferite. Adăugă nuci, semințe și fructe uscate peste alimentul de bază și – gata! - problema micului dejun a fost rezolvată cu succes.
Rețetă de fasole bătută
Rețetă pentru fasole bătută – cu ceapă, usturoi, morcovi, ardei și condimente.
Drob de orez cu nuci și migdale
Rețetă pentru drob de orez cu nuci și migdale.
Condimente des folosite în alimentație
Astăzi voi scrie despre condimente. Însă nu nu despre orice fel de condimente - căci pe fața pământului acestea se numără cu zecile, dacă nu chiar cu sutele - și mi-ar luat foarte mult timp să le tratez pe toate. Mă voi opri doar asupra celor mai de folosite condimente în alimentația românilor.
 
Potrivit recomandărilor dr. Sorin Necula, consumul de plante aromatice este recomandat în caz de colon iritat, infecții ale tractului urinar (mărarul, de exemplu, este un puternic stimulent al activității rinichilor), boli ale inimii (sucul de pătrunjel verde este un puternic diluant al sîngelui, împiedicând formarea de cheaguri sanguine), în amigdalită (ceapa și usturoiul au efecte antiinflamatorii, stimulând activitatea sistemului imunitar), în tratarea cancerului (sucul de pătrunjel este benefic datorită conținutului de cumarine, substanțe anticancerigene).
Pagina: 1234567...13
Created in 0.032 sec