• Alimentație sănătoasă

  • 144 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Pateu de năut
Foarte hrănitor și bogat în nutrieți, năutul este deseori folosit în prepararea pateurilor vegetariene.
Voi prezenta mai jos cum obișnuesc să pregătesc eu pateul de năut!
Ceai de mure
Murul (denumirea latină Rubus fructicosus, Familia Rosaceae) este un arbust cu tulpina spinoasă, târâtoare care poate atinge înălțimi de până la 2 m, fiind întâlnit în zona de deal, pe marginile pădurilor.
 
Există peste 30 de specii și soiuri de muri, dintre care cel mai răspândit în zona de câmpie de la noi din țară este Rubus Caesius (murul de miriște, cu ghimpii mai mici și foarte deși, mure mai mici, iar frunzele cu 3 foliole în loc de 5 câte sunt la Rubus fructicosus).
 
Murele au culoare neagră – la coacere, cu gust dulce–acrișor, fiind foarte bogate în acizi organici și vitamine ( A, B, C, D și P). Pot fi consumate în stare proaspătă sau conservate în dulcețuri, jeleuri, siropuri; iar murele uscate sunt întrebuințate la alcătuirea ceaiului de fructe de pădure și a ceaului de mure sau la ornarea deserturilor și a meniurilor pentru micul dejun cu cereale, fructe uscate, semințe și nuci.
Ceai de mere
Mărul este cel mai consumat fruct din lume, cu o producție anuală de peste 40 de milioane de tone. Mărul (denumirea latină „Pirus malus”) a ajuns să fie considerat „regele fructelor” datorită proprietăților sale culinare și medicinale. Potrivit dr. George D. Pamplona-Roger, autorul cărții „Sănătate prin nutriție”, conținutul de carbohidrați (fructoză sau levuloză, denumirea zahărului din fructe) din măr este de doar 12,6%, iar grăsimile și proteinele sunt prezente în cantități foarte mici. Printre vitaminele conținute de măr se numără vitamina C și E. Conține și minerale: potasiu, fier și bor (previne osteoporoza). Coaja mărului este bogată în pectină (fibră vegetală) și acizi organici (malic, salicilic, citric, succinic) care favorizează curățarea intestinelor de toxine.
Ceai de căpșuni
Ceaiurile din fructe, spre deosebire de cele din plante, sunt servite în primul rând pentru plăcerea de a savura - în manieră selectivă, ce diferă de la individ la individ - aroma specifică fiecărui fruct, dar și pentru proprietățile nutritive benefice sănătății umane.
Un alt factor decisiv pentru consumul ceaiurilor din fructe îl reprezintă frigul, căci cele mai multe ceaiuri (fie din plante, fie din fructe) sunt utilizate iarna, cu scopul de a mări rezistența organismului la intemperiile vremii.
Noi vă recomandăm!
Rodia - beneficii și proprietăți
Nu știu cât de mult vă place să consumați rodia, dar știu că acest fruct este unul preferat de fetița mea.
Rodia se află pe lista alimentelor benefice pentru intestin recomandate de medicul Dr. George D. Pamplona-Roger. Aceste alimente sunt: carambola (fructul-stea), curmala japoneză (fructul Kaki), gutuia, mărul, orezul, pruna, porumbul, rodia și sapota (fruct tropical ce crește în Mexic, Cuba, America Centrală, Republica Dominicană sau Florida).
Rodia se bucură de popularitate și în rândul producătorilor de cosmetice, intrând în componența a numeroase produse folosite pentru îngrijirea facială sau pentru sănătatea părului.
 
Ce este rodia?
Rodia (granata) este fructul rodiului (denumirea latină Punica granatum, familia Punicaceae), arbore ce poate crește până la 4 m înălțime.
Rodia are la coacere coaja roșiatică și un înveliș care adăpostește semințe îmbrăcate într-o pulpă roșiatică foarte zemoasă. Fructul de rodie este bogat în nutrienți, putând fi consumat proaspăt, în sucuri naturale și sirop (grenadină). Putem, de asemenea, să-i savurăm aroma servind o ceașcă de ceai de rodie, binevenit mai ales atunci când este frig afară și dorim să ne relaxăm la gura sobii.
Constituenții principali ai rodiei sunt: vitamine din complexul B, vitamina C și E, vitamina A lipsindu-i cu desăvârșire. Rodia conține următoarele minerale: potasiu, fier, fosfor, calciu, magneziu, cupru și zinc. De asemenea, rodia are carbofidrați în cantitate remarcabilă (16,6 g /100 g de fructe crude), tanine, acid citric, antocianine și peletierină (alcaloid care se găsește și în coaja rădăcinilor rodiului, ajută la eliminarea paraziților intestinali).
Năutul - beneficii și proprietăți
Năutul (denumirea latină Cicer arietinum, Familia Leguminosae) este menționat, de medicul George D. Pamplona-Roger, pe lista alimentelor care au proprietăți benefice pentru artere, precum: avocado, căpșunele, dovleacul, grepfrutul, guava, ignama, para, secara și semințele de floarea-soarelui.
 
Pentru a avea artere sănătoase este imperios necesar să ne hrănim sănătos pentru a ajuta organismul să lupte cu inamicul de temut al arterelor, anume: colesterolul. Așadar consumul alimentelor amintite în paragraful anterior duce la scăderea colesterolului și menținerea acestuia la nivel normal.
 
Foarte sățios și energetic, năutul este un aliment bogat în fibre, cu efecte benefice organismului în combaterea constipației, în prevenirea arteriosclerozei, în scăderea nivelului de colesterol din sânge, în sarcină (cantitatea mare de folați ajută fătul să se dezvolte armonios din punct de vedere mental, prevenind defectele sistemului nervos).
5 fructe de pădure folosite în tratarea afecțiunilor de sănătate
Importanța fructelor de pădure este incomensurabilă pentru sănătatea organismului uman. Voi încerca să prezint pe scurt doar 5 din cele mai utilizate fructe de pădure în suplimentele naturale și în fabricarea medicamentelor. Fructele de pădure sunt bogate în vitamine și antioxidanți, fiind recomandate pentru tratarea multor boli, precum: diabetului, miopii și alte afecțiuni ale ochilor, arteriopatii, infecții intestinale, eczeme și alte afecțiuni ale pielii, chisturi ovariene, fibroame, cancer genital, obezitate, rahitism.
Nucul – beneficii și proprietăți
Îmi amintesc cu plăcere de vremurile copilăriei mele, când străbunica se așeza pe un scăunel cu trei picioare din lemn de nuc și spărgea nuci care încă nu-și lepădaseră bine coaja verde.
 
O amintire de neuitat: o bunicuță ce așeza nuca desfăcută de coajă în mânuțele celor patru nepoți ai ei. Am în minte imaginea micuților care se grăbeau să desfacă miezul de nucă și să-și potolească apetitul chiar la umbra nucului din grădina. Atunci nu cunoșteam atât de multe despre beneficiile pe care le oferă nucul (Juglans regia, familia Jungaldaceae), chiar dacă consumam regulat nuci. Astăzi pot să afirm cu încântare că ai mei bătrâni ne hrăneau sănătos fără să fi fost savanți în nutriție.
Fasole - beneficii și rețete
Fasolea (poartă denumirea latină Phaseolus vulgaris, Familia Leguminoasae) este originară din Peru și a fost adusă în Europa abia după descoperirea Americii.
 
Fasolea este de mai multe feluri: albă, tărcată, roșie, neagră, fasole cu ochi negri, Haricot, Lima și altele. În funcție de sortiment diferă și gustul, și timpul de fierbere a boabelor.
Ceai de măceșe - beneficii și proprietăți
Ceaiul de măceșe (Fructus Cynosbati) este foarte apreciat datorită conținutului bogat în vitamina C al acestor fructe, care mai conțin cantității mici din vitaminele: A, B1, B2, P, K; zaharuri, acid citric, malic, pectine, tanin, etc.
 
Fiind puternic vitaminizante, ceaiul de măceșe și preparatele din măceșe (siropuri, marmeladă, pasta de măceșe etc.) sunt recomandate în tratarea multor boli, precum: gripă, poliartrită reumatoidală, parazitoze, tabacism, afecțiuni oculare, alcoolism, arteriopatii, anghină pectorală, cardiopatie ischemică, cistite, infecții dentare; chiar și pentru combaterea cancerului.
 
Măceșele au însușirea de a mări secreția biliară, fiind indicate în afecțiunile ficatului. Fructele de măceșe excelează în conținutul de vitamina C, așadar sunt benefice în stările de inflamație intestinală, în combaterea pietrelor la rinichi, dar și în prevenirea cancerului.
Bomboane cu nuci, caju și migdale
Doar 15 minute sunt necesare pentu a pregăti bomboane de casă cu nuci, caju și migdale, foarte dorite de toți cei mici sau mari, mai ales când ne pregătim pentru sărbătorile de iarnă sau pentru aniversarea zilei de naștere.
 
Gustoase și foarte sănătoase datorită conținutului bogat de nutrienți pe care le conțin nucile, cajul și celelalte ingrediente care măresc savoarea bomboanelor.
Mic dejun cu quinoa
Dacă doriți un mic dejun cu elemente de noutate, atunci aici este ceea ce căutați! Un mic dejun ușor de pregătit! Foarte gustos și cu un belșug de nutrienți vitali pentru sănătate.
 
Ce este quinoa? Este o pseudocereală cu boabițe sferice, galbene și cu un conținut bogat în proteine ușor digerabile în comparație cu cele de origine animală. De asemenea, quinoa conține vitamina A, vitamine din complexul de vitamine B, vitamina C și K, minerale (calciu, fier, cupru, potasiu, magneziu, seleniu, zinc și altele). Quinoa este menționată, de dr. Gillian McKeith, pe lista superalimentelor cu beneficii pentru stimularea sistemului imunitar și pentru buna funcționare a inimii, reducând riscurile de atac de cord.
Pagina: 123456...12
Created in 0.030 sec