• Alimentație sănătoasă

  • 143 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Grâul - beneficii, utilizări și conținut
Un bob de grâu format din tărâţă sau pericarp, endosperm şi germene este un aliment aproape complet care conţine toţi nutrienţii necesari organismului, cu următoarele excepţii: 
-    Provitamină A (betacaroten) 
-    Vitamina C 
-    Vitamina B12, ca în cazul tuturor alimentelor de origine vegetală 
Ceilalţi nutrienţi intră cu toţii în alcătuirea unui bob de grâu integral, inclusiv fibrele. Toţi sunt prezenţi în proporţii adecvate, cu excepţia grăsimilor şi a calciului care se găsesc în cantităţi mici. 
Ovăzul - beneficii uimitoare pentru o viață plină de energie!
Este dimineață! Ce start al zilei mai plin de energie poți avea decât în fața unei farfurii pline cu fulgi de ovăz proaspăt gătiți, peste care ai presărat un mix bogat de nuci, semințe și fructe uscate?! Gustos?! Da! S-a bifat. Nutritiv?! Da! S-a bifat. Sănătos?! O, da! S-a bifat!!!
 
Ovăzul este roada plantei de ovăz (”Avena sativa”, L.), o plantă erbacee anuală care face parte din familia botanică Gramineae. Se recoltează vara, însă este disponibil pentru consum pe parcursul întregului an. Se folosește în alimentație sub diverse forme: griș, făină sau fulgi de ovăz. Făina de ovăz poate fi amestecată cu făina obținută din alte tipuri de cereale pentru prepararea diverselor produse de panificație: pâine, biscuiți, prăjituri, etc.
 
Ovăzul este una dintre cerealele cele mai bogate în minerale, vitamine, proteine și antioxidanți, aducând multiple beneficii pentru sănătate, mai ales în cazul – recomandat, de altfel, de nutriționiști - în care este consumat în forma sa integrală. Comparativ cu alte cereale ovăzul este cereala cea mai bogată în nutrienți, conținând mai multe grăsimi, proteine și carbohidrați decât grâul. Ovăzul - acest aliment are un conținut scăzut în grăsimi saturate, colesterol și natriu, fiind totodată o sursă excelentă de fibre alimentare, vitamina B1, mangan, magneziu, fosfor, cupru, zinc și fier. Ovăzul bate carnea în ceea ce privește conținutul de fier (100 g de ovăz conține 4,7 mg de fier, pe când 100 g de carne doar 3 mg).
Semințele de floarea soarelui – beneficii și proprietăți
Conform recomandărilor medicului George D. Pamplona – Roger notate pe paginile cărții „Sănătate prin alimentație”, alimentele cu beneficii pentru sănătatea arterelor sunt:
 
Dieta joacă un rol esențial în menținerea sănătății organismului, așadar este bine să știm cât mai multe informații despre cereale, semințe, legume, fructele proaspete, dar și despre fructele uscate sau confiate.
 
Deși le-am menționat ultimele, semințele de floarea-soarelui nu sunt deloc de neglijat, căci floarea- soarelui (Helianthus annuus, din familia botanică Solanaceae Compositae, care poate atinge o înălțime de 2 metri) este una dintre cele mai cunoscute și importante plante oleaginoase.
Bananele - beneficii și proprietăți
Bananele sunt fructele bananierului (din familia Musaceae paradisiaca, arbore ce poate ajunge până la 5 metri înălțime, originar din Africa de Est și Asia unde există soiul de banane pitice). De asemenea există soiul de banane roșii din Malaysia, iar în America centrală și de Sud esistă soiul de banane mai mari și mai puțin dulci care poartă denumirea de plantan).
Noi vă recomandăm!
Caisele - beneficii și proprietăți
Caisele sunt fructele caisului (Prunus ameniaca, din familia Rosaceae, poate ajunge până la 10 m înălțime), renumit pentru că a călătorit cel mai mult dintre toți copacii. Își are originea din China, iar în Grecia a fost adus de Alexandu cel Mare – după cucerirea Indiei; de aici la Roma și în toată regiunea mediteraneană. Apoi în America de Nord (secolul al XVIII-lea) și chiar și pe Lună a fost dus de astronauții americani.
 
Caisele sunt excelente pentru dietele de slăbit (datorită conținutului caloric foarte scăzut – 48kcal/100 g), au conținut mare de potasiu și mic de sodiu; bogat în zaharuri (fructoză și glucoză) și în minerale alcaline, dar și în oligoelemente precum: cobalt, mangan, bor și fluor.
Stop kilogramelor în plus – Cură cu cireşe
Prea puţini ştiu că putem pierde din greutate dacă consumăm cireşe o zi sau două pe săptămână. Cantităţile mici de sodiu, grăsimi şi proteine în proporţie de 1% din conţinutul acestora, precum şi efectul depurativ şi diuretic afută la pierderea în greutate.
Cireşele, fructele cireşului („Prunus avium” - poate ajunge până la 20 m înălţime şi este cultivat şi în România), sunt recomandate pentru multitudinea de nutrienţi pe care acestea le conţin în proporţii mici, cu excepţia vitaminei B12. Informaţii despre beneficiile cireşelor sunt menţionate de dr. George D. Pamplona-Roger, în cartea sa „Sănătate prin alimentaţie”, unde aflăm că aceste fructe potolesc foamea şi purifică sângele, fiind benefice în afecţiunile cronice: gută, arterioscleroză, artrită, reumatism cronic, stop cardiac, hepatopatie cronică, convalescenţă după boli infecţioase şi cancer.
Foarte important: Sunt recomandate persoanelor care suferă de diabet pentru că au un conţinut mic de zaharuri (doar 14% - fructoză), dar cu supravegherea medicului specialist!
Dr. Valnet, distins fitoterapeut francez, recomandă consumul de cireşe pentru că acestea sunt depurative (datorită pectinei - fibră vegetală solubilă conţinută de cireşe; 100 g din acestea furnizează 10% fibră vegetală din DZR - Doza Zilnică Recomandată) ajutând la eliminarea reziduurilor şi toxinelor.
Pentru persoanele care au stomacul sensibil este recomandat ca înainte de a consuma cireşele acestea să fie fierte, iar pentru un efect diuretic mai puternic pot fi adăugate şi 50 g din cozile acestor fructe în fiertura de cireşe proaspete.
În gastronomie, cireşele sunt recunoscute pentru prepararea gemurilor, compoturilor, dulceţurilor, siropurilo, dar şi a diverselor deserturi, ca de exemplu: plăcinţile cu gem de cireşe.
Cireşele uscate sunt o variantă de conservare a celor proaspete, în special pentru sezonul rece. De asemenea, cireşele pot fi păstrate în congelatoare în punguţe de dimensiuni mici, cât pentru o singură folosire, lăsate în prealabil la decongelat la temperatura camerei.
Fructele uscate, calităţi nutritive.
Fructele uscate au multe calităţi nutritive, în primul rând pentru că pot înlocui cu succes fructele proaspete. În timpul procesului de uscare, conţinutul de apă din fructe este redus până la nivelul de 1 la 5.Conţinutul de glucide naturale adică zaharuri naturale(fructoza) creşte, în comparaţie cu fructele proaspete, de aproximativ cinci ori. 
Înainte de consum, fructele uscate se vor spală bine de mai multe ori, se vor aşeza într-o farfurie adâncă şi se vor acoperi cu apă. Vor fi lăsate în apă până când vor deveni moi, dar nu fescaite.Dacă apă nu a fost absorbită de fructe în totalitate, înseamnă că am turnat prea multă apă în farfurie. 
Fructele hidratate în acest fel vor fi păstrate la rece. 
La ce sunt bune semințele de in?
Semințele de in aduc multiple beneficii, fiind de folos în tratarea și prevenirea unei palete largi de boli și afecțiuni care afectează sănătatea omului.
 
1. Abces și furunculoză
Semințele de in te ajută să tratezi abcesul și furunculoza! Suferința provocată de abcese localizate la gingii, sâni, axile și abdomen poate fi prevenită și tratată printr-o alimentație sănătoasă, consumând fructe, nuci și semințe.
 
Deosebit de benefice în astfel de afecțiuni sunt cataplasmele cu pulbere de semințe de in: se macină cu râșnița 4 lingurițe de semințe de in și se amestecă cu 4 linguri de pulbere de mușețel și puțină apă călduță, apoi se amestecă până devine o pastă omogenă care se întinde pe o bucată de tifon steril și se lasă ca amestecul rezultat să acționeze timp de 2 ore pe locul afectat.
Fructe uscate si nuci - combinatii
Probabil că v-aţi făcut un plan să mâncaţi mai multe nuci (şi bine aţi făcut) sau poate deja aveţi acest obicei format, însă apare o întrebare: cum să le mănânc (crude sau coapte)? cum să le combin?
Aş dori să va spun că eu chiar m-am confruntat cu această problemă. Nu ştiam cum să mănânc atâtea nuci într-o zi, nu-mi plăcea să le mănânc doar simple aşa că au început să fac experimente:)
Fructele uscate si nucile in alimentatie
Există oameni care au fost dispuşi să renunţe la vechiul stil de alimentaţie şi să mănânce mai multe fructe uscate, nuci, alune care să le ofere un plus de energie şi vitalitate; dar există şi extremă cealaltă care nu acepta să renunţe la vechile obiceiuri.
Hipocrate spunea: "Lasă hrană să-ţi fie medicament." Din fericire întâlnim tot mai multe dovezi ale faptului că hrană raw vegană şi consumul de nuci, migdale şi derivate ale acestora ne ajută să ne menţinem sănătatea fizică şi psihică.
Alimentația inteligentă
Pericolul cel mai mare pentru sănătatea noastră porneşte de la un stil de viaţă nesănătos şi, în primul rând, de la alimentaţia nepotrivită.
Pagina: 1...89101112
Created in 0.032 sec