• Viață

  • 13 articole
O singură viață are omul pe acest pământ! Îți poți permite să o irosești degeaba?! Ce trebuie să faci și cum trebuie să te alimentezi pentru a te bucura o perioadă cât mai lungă de timp? Unde se găsește acea sursă inepuizabilă de înțelepciune care să dea răspuns la toate întrebările care te chinuie?
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Lămâile – benefice în tratarea a peste 150 de boli
Mulți dintre noi folosim lămâie atunci când răceala sau gripa ne invadează căile respiratorii ale organismului nostru. Dar să fie lămâile benefice doar când suntem răciți sau gripați? Cu siguranță că ne sunt de folos și pentru alte afecțini ale sănătății... Care sunt acestea?!
Dr. Sorin Necula menționează, în cartea Sănătate și vindecare folosind stilul de viață edenic și remediile naturale, că lămâile sunt utilizate pentru tratarea a mai mult de 150 de boli, inclusiv boala malignă.
Nuntă în livada de nuci
Cândva de mult era obiceiul ca nunțile să se facă în corturi frumos amenajate în livezile cu nuci, cu prune delicioase, cu mere ionatan, cu arbuști de zmeură sau cu alte fructe; chiar în curțile celor care urmau să aibă un asemenea eveniment. Mai nou însă, restaurantele sunt cele care se ocupă de astfel de evenimente. Am să vă istorisesc printr-o întâmplare de viață, un adevăr care iese la iveală dacă te uiți cu băgare de seamă la mersul lucrurilor, iar pentru aceasta mă voi folosi de un evenivent marcant din viața oamenilor - nunta.
Fructele și frunzele pomului vieții
Fructele și frunzele pomului vieții, după cum scrie Apostolul Ioan în Apocalipsa - ultima carte din Sfânta Scriptură, slujesc la vindecarea Neamurilor. Despre acest pom ni se mai scrie în Apocalipsa capitolul 22 cu versetul 2, că se află în mijlocul cetății lui Dumnezeu și că rodește douăsprezece feluri de rod, cu o rodire lunară. Scriu aceste rânduri pentru toți cei care trec prin momente grele în viața lor. Știu că ceea ce este cu neputință la oameni este cu putință la Dumnezeu, căci viața oamenilor nu este doar pentru valea umbrei morții – acest pământ blestemat.
Muzica fructelor și a legumelor - activități educative și recreative
Ne apropiem cu pași grăbiți de luna martie – prima lună a primăverii, cu ghiocei și buburuze, cu tril de păsărele... Și pomii fructiferi încep să înmugurească, natura întreagă revine la o nouă viață și muzica fructelor și a legumelor din farfurii binedispune pe toată lumea...
Noi vă recomandăm!
Rețetă - Balabuște cu gem de prune și migdale
Ai auzit vreodată în viața ta de balabuște?! Eu am aflat de balabuște acum vreo 10 ani în urmă, atunci când am făcut o vizită peste Prut, în R. Moldova. Mi-au plăcut balabuștele, așa că am reținut rețeta. O rețetă, care așa cum vei vedea mai jos, este destul de simplu de urmat.
 
Ingrediente
  • 8 - 12 mere potrivite (în funcție de cât de multe balabuște dorim să facem)
  • câte 3 migdale pentru fiecare balabușcă
  • gem sau dulceață de prune
  • aluat de prăjituri
Mărarul - beneficii și proprietăți care îți fac viața mai frumoasă!
Mărarul (Anethum graveolens) este o plantă ierboasă, anuală, originară din zona mediteraneană și din Rusia. Are tulpina viguroasă și poate crește până la 1 metru înălțime, cu frunze mici și ascuțite și flori grupate în vârful plantei, în buchete de culoare galbenă, cu formă de umbelă.
 
Mărarul este rezistent la frig și se seamănă toamna sau primăvara timpuriu, la adâncimi de 2-3 cm în sol, necesitând mai multă apă doar în perioada de germinare.
 
Mărarul are o largă răspândire în bucătăria românească, făcând parte din lista celor mai îndrăgite și des folosite condimente. Se utilizează în ciorbe, se utilizează în plăcinți... În arta gătitului mărarul este o plantă care se folosește în întregime: frunzele, tulpina și semințele. În plus, această plantă mai aduce și o mulțime de beneficii pentru cei care o consumă. Ce beneficii?! Aflați un pic ma jos!
Migdalele - 10 beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Migdalele, în special cele crude, se află, cu siguranță, pe lista scurtă de alimente sănătoase - nuci și semințe - ale persoanelor care sunt activ interesate de un stil de viață cât mai sănătos.
 
Datorită multiplelor beneficii pe care le aduc, migdalele se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor aplecați spre o dietă vegetariană.
 
Acestea nu necesită să fie păstrate în frigider și sunt foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
 
Spre deosebire de alte nuci, migdalele conțin o proporție mai mare de grăsimi ”sănătoase”, care aduc reale beneficii pentru sănătate. Poate că este de prisos, însă totuși voi menționa următorul lucru: migdalele crude prezintă mult mai multe beneficii în comparație cu migdalele prăjite sau cele trase în glazură.
 
Migdalele crude au fost recomandate în tratarea multor afecțiuni încă din antichitate de medici și învățați, precum: Teofrast, Porcius Cato, Columella și Scribonius Largus. Plecând de la considerentele legate de gustul lor plăcut, medicii arabi recomandau de asemenea migdalele ca medicament.
 
Migdalele fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Fisticul - 20 de beneficii uimitoare pentru sănătatea ta!
Fisticul, în special cel crud, este ”frate” cu nucile de caju în ceea ce privește gustul. De câte ori nu am văzut cum punga cu fistic, proaspăt cumpărată, se topește efectiv văzând cu ochii!
Gustul deosebit de delicios, precum și lista de beneficii pe care o oferă sănătății, au promovat fisticul în topul listei de alimente sănătoase – fructe, nuci și semințe - ale persoanelor care sunt interesate de adoptarea unui stil de viață cât mai sănătos.
Fisticul, la fel ca și migdalele, se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor care au adoptat dietă vegetariană.
Fisticul este foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
Fisticul, la fel ca și alte nuci (precum migdalele, caju, nucile braziliene) fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Promo non-stop!
Semințe de in - beneficii și proprietăți
Consumul de semințe de in oferă o serie de beneficii atât de importante pentru sănătatea omului încât Dr. Joel Fuhrman - autorul cărții ”Superimunitatea”, o carte pe care o recomand cu toată căldura – le-a inclus în categoria superalimentelor.
Ce l-a convins pe Dr. Joel Fuhrman să includă semințele de in în categoria superalimentelor? Iată raționamentele pe care acesta le-a prezentat în cartea sa:
  1. semințele de in ajută la combaterea inflamațiilor, inhibarea dezvoltării tumorilor canceroase, protejarea vaselor sangvine beneficii datoritate conținutului bogat în acizi grași omega-3 (acid eicosapentaenoic, un compus esențial pentru o bună funcționare a organismului). S-a efectuat un studiu care a relevat faptul că pacientele bolnave de cancer la sân cărora li s-au administrat semințe de in au prezentat o reducere a creșterii tumorii și o creștere a ratei de supravețuire comprativ cu pacientele cărora nu li s-au administrat semințe de in;
  2. semințele de in, pe lângă proprietățile lor anticancerigene, sunt de folos și în lupta cu radicalii liberi - acestea sunt bogate în lignani anticancerigeni, niște compuși ai plantelor care se leagă de receptorii estrogenilor, intervenind în efectele cancerigene ale estrogenilor în țesuturile mamare. Lignanii, pe lângă proprietățile lor anticancerigene, au de asemenea și puternice efecte antioxidante. Semințele de in și semințele de susan conțin mai mulți lignani decât orice alt aliment;
  3. semințele de in promovează o digestie bună - mucilagiile aflate în semințele de in lubrifiază tractul intestinal, ușurând scaunele;
  4. nu în ultimul rând dr. Joel Fuhrman susține că ”s-a demonstrat prin sute de studii medicale că semințele prelungesc impresionant de mult viața și protejează de îmbolnăviri”.
Ovăzul - beneficii uimitoare pentru o viață plină de energie!
Este dimineață! Ce start al zilei mai plin de energie poți avea decât în fața unei farfurii pline cu fulgi de ovăz proaspăt gătiți, peste care ai presărat un mix bogat de nuci, semințe și fructe uscate?! Gustos?! Da! S-a bifat. Nutritiv?! Da! S-a bifat. Sănătos?! O, da! S-a bifat!!!
 
Ovăzul este roada plantei de ovăz (”Avena sativa”, L.), o plantă erbacee anuală care face parte din familia botanică Gramineae. Se recoltează vara, însă este disponibil pentru consum pe parcursul întregului an. Se folosește în alimentație sub diverse forme: griș, făină sau fulgi de ovăz. Făina de ovăz poate fi amestecată cu făina obținută din alte tipuri de cereale pentru prepararea diverselor produse de panificație: pâine, biscuiți, prăjituri, etc.
 
Ovăzul este una dintre cerealele cele mai bogate în minerale, vitamine, proteine și antioxidanți, aducând multiple beneficii pentru sănătate, mai ales în cazul – recomandat, de altfel, de nutriționiști - în care este consumat în forma sa integrală. Comparativ cu alte cereale ovăzul este cereala cea mai bogată în nutrienți, conținând mai multe grăsimi, proteine și carbohidrați decât grâul. Ovăzul - acest aliment are un conținut scăzut în grăsimi saturate, colesterol și natriu, fiind totodată o sursă excelentă de fibre alimentare, vitamina B1, mangan, magneziu, fosfor, cupru, zinc și fier. Ovăzul bate carnea în ceea ce privește conținutul de fier (100 g de ovăz conține 4,7 mg de fier, pe când 100 g de carne doar 3 mg).
Rețetă - Pastă de măceșe
Măceșele sunt unele dintre cele mai îndrăgite fructe de pădure în familia mea. Să ieși din aglomerația orașului, într-o zi de toamnă însorită, la culesul de măseșe și porumbe împreună cu familia este o adevărată plăcere. Adierea vântului, fructe roșii pline te viață - simți că trăiești!
 
Iar pasta de măceșe este una din acele delicatese culinare pe care îmi place să le pregătesc pentru a avea cămara asigurată cu bunătăți pentru iarnă. Iată rețeta mea pentru pasta de măceșe.
Ananasul - beneficii și curiozități
Ananasul (Ananas comosus – denumiea științifică) este un fruct tropical extrem de suculent cu gust dulce-acrișor, gust care se datorează prezenței acidului citric și acidului malic. Despre ananas se spune că în 1493 Cristofor Columb l-a primit de la locuitorii insulei Guadalupe din Antile, după care l-a luat cu el în Spania. Din Spania acesta s-a răspândit în zonele tropicale din Africa și Asia.
 
Consumul unei varietăți cât mai mari de fructe, nuci, semințe și legume a fost demult asociat cu reducerea riscului de apariție a diverselor boli cauzate de stilul de viață modern. O mulțime de studii au sugerat că un consum regulat de fructe - precum ananasul - aduce numeroase beneficii pentru sănătatea omului, ajutând la prevenirea unor boli precum: obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare.
 
Ananasul este nutritiv, savuros, vitaminizant, remineralizant, are efecte revigorante, antiinflamatore, detoxifiante, purgative, antidepresive.
 
Ananasul se remarcă printr-un conținut bogat de vitamina C. De asemenea, ananasul mai conține și vitaminele B1 și B6, carbohidrați (11% din conținut când fructul copt, ajuns la maturitate), precum și minerale: mangan (1,65 mg/100 g), magneziu, cupru, potasiu și fier.
 
Dr. Geoge D. Pamplona-Roger, autorul cărții „Sănătatea prin alimentație” recomandă ananasul - alături de papaya, zucchini, cartofi și bamele - pentru îmbunătățirea digestiei.
 
Ananasul este un fruct pe care multe persoane obișnuesc să-l servească la sfârşitul mesei ca pe un desert delicios, care ajută la digestia altor alimente. Alţii, în schimb, preferă să-l consume înainte de masă, mai ales atunci când stomacul este slăbit din diferite motive. Dintre fructele tropicale, ananasul este unul dintre cele mai populare fructe, fiind depășit doar de banane.
Pagina: 12
Created in 0.044 sec