• Sănătate

  • 45 articole
Fără de o sănătate bună este destul de greu să te bucuri de frumusețea acestei vieți, nu-i așa?! Din păcate însă omul nu ajunge să-și prețuiască sănătatea la adevărata sa valoare decât după ce ajunge să o piardă. Există o vorbă la români: ”Cel înțelept învață din greșelile altora. Cel prost nu învață nici măcar din propriele sale greșeli!” Tu din ce categorie faci parte? Sper din toată inima că din categoria înțepților! Altfel probabil nu ai fi ajuns pe acest blog, deoarece pe fața acestui pământ există 1001 de lucruri care să-i distragă omului atenția de la lucrurile cu adevărat importante...
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Pătrunjelul - beneficii și utilizări
Pătrunjelul este o plantă benefică în prevenirea și vindecarea a peste 30 de afecțiuni de sănătate. Pătrunjelul este o sursă bogată în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare, contribuind astfel la menținerea sănătății persoanelor care au bunul obicei de a-l consuma cu regularitate.
 
Curiozități - știați că...
  1. Pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât portocalele?
  2. Conține mai mult fier decât spanacul?
Scorțișoara - beneficii
Scorțișoara (Cinnamomum zeylanica, familia Lauraceae) este un condiment apreciat atât pentru aromă, cât și pentru multiplele beneficii pe care le aduce organismului, din punct de vedere medical.
 
Scorțișorul este un copac exotic, înalt de 10 -15 m, cu frunze mereu verzi și oval – ascuțite care persistă mai mulți ani pe ramuri. Scorțișoara care se comercializează se obține în urma procedurilor de tăiere, de decojire și de uscare a ramurilor tinere ale scorțișorului.
 
După ce coaja ramurilor se usucă până devine de culoare cărămizie – roșiatică, urmează procedura de măcinare obținându-se scorțișoara măcinată care este ambalată în recipiente cu gramaje diferite.
 
Scorțișoara măcinată este bogată în nutrienți: minerale (calciu, mangan, fier etc.), fibre, acetat cinamic care reduce vâscozitatea trombocitelor.
Fibrele - de ce sunt atât de importante pentru sănătate și vitalitate?
Fibrele – și mă refer desigur la fibrele alimentare - au o importanță crucială pentru sănătatea, vigoarea și vitalitatea omului. Fără de un aport regulat și adecvat de fibre – atât din punct de vedere cantitativ, cât și, mai ales, din punct de vedere calitativ - vitalitatea organismului uman se va înscrie pe o pantă lentă, dar sigură, care duce, zi după zi, spre decădere, boală, durere și o moarte prematură.
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta localitatea în care trăiește dacă gunoierii nu ar mai veni să colecteze deșeurile din containerele de gunoi timp de 2-3 săptămâni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta casa în care locuiești dacă nu ar mai da nimeni cu mătura în ea timp de vreo 2-3 luni?! Nu ar arăta cumva ca la porci, nu ca la oameni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum va arăta fața ta, pielea ta, sănătatea și vigoarea ta peste 20/30/40 de ani în care principala ta preocupare nu a fost alta decât să-ți satisfaci poftele și papilele gustative din gură, timp în care organismul tău așteaptă, cu mare răbdare – ce-i rămâne să facă?! - zi după zi să-i furnizezi substanțele și nutrienții atât de necesari pentru buna funcționare a organelor și a sistemelor sale?
Nucile pecan - beneficii și utilizări
Nucile pecan sunt niște nuci asemănătoare cu nucile obișnuite, în ultimul timp ajungând să fie cunoscute și de populația țării noastre. Nucile pecan sunt fructele nucului pecan (Carya illinoinensis – atinge înălțimi până la 60 de metri și este originar din Mexic și America; un pom care are o durabilitate cuprinsă între 200 - 300 de ani).
 
Nucile pecan sunt mai dulci la gust decât nucile obișnuite și au coaja mai subțire decât acestea. Nucile pecan se disting de celelate nuci printr-un conținut ridicat de grăsimi – peste 70% din total - cel mai mare dintre toate nucile, cu excepția nucilor macadamia. Profilul acelor grăsimi însă este unul care este benefic pentru sănătatea omului, peste 90% dintre grăsimile conținute fiind fie acizi grași mononesaturați, fie acizi grași polinesaturați.
 
Nucile pecan cresc în mănunchiuri (câte 2 – 20 de nuci pecan grupate laolaltă), iar atunci când se coc cad pe jos și astfel pot fi adunate, fiind foarte greu de cules datorită înălțimilor foarte mari la care pot ajunge nucii pecan.
Noi vă recomandăm!
Caju - 10 beneficii uimitoare pentru sănătate
Nucile (sau alunele) caju sunt cu siguranță preferatele multora atunci când le apare nevoia să servească o gustare savuroasă și sănătoasă, ceea ce se întâmplă fie prin consumul de nuci caju ca atare, fie într-un mix de caju cu fructe uscate, nuci, semințe, migdale și alune. De ce? În primul rând, pentru că acestea sunt foarte gustoase. Cumperi un kilogram de caju crud și începi să ronțăi o nucă după alta și nici măcar nu realizezi prea bine când s-a golit punga! În al doilea rând, caju este preferat din cauza numărului relativ scăzut de calorii în comparație cu alte nuci și alune: 553 kcal/100 grame de nuci.
Consumul de caju a luat avânt în Occdent în ultimul timp, cauza fiind legată de răspândirea tot mai largă a informațiilor referitoare la multiplele beneficii pe care la aduce consumul de nuci sănătății omului, reprezentând un supliment important la dieta zilnică în vederea evitării și combaterii unei palete largi de boli cronice.
Migdalele - 10 beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Migdalele, în special cele crude, se află, cu siguranță, pe lista scurtă de alimente sănătoase - nuci și semințe - ale persoanelor care sunt activ interesate de propria lor sănătate și de sănătatea celor dragi din jurul lor.
 
Datorită multiplelor beneficii pe care le aduc, migdalele se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor aplecați spre o dietă vegetariană. Acestea nu necesită să fie păstrate în frigider și sunt foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
 
Spre deosebire de alte nuci, migdalele conțin o proporție mai mare de grăsimi ”sănătoase”, care aduc reale beneficii pentru sănătate. Poate că este de prisos, însă totuși voi menționa următorul lucru: migdalele crude prezintă mult mai multe beneficii în comparație cu migdalele prăjite sau cele trase în glazură.
 
Migdalele crude au fost recomandate în tratarea multor afecțiuni încă din antichitate de medici și învățați, precum: Teofrast, Porcius Cato, Columella și Scribonius Largus. Plecând de la considerentele legate de gustul lor plăcut, medicii arabi recomandau de asemenea migdalele ca medicament.
 
Migdalele fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Prunele uscate - beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Prunele uscate se remarcă prin-un gust plăcut - cine s-ar putea îndoi de aceasta?! În același timp însă prunele uscate se disting și printr-o valoare nutritivă deosebită care aduce numeroase beneficii sănătății omului.
După mere, prunele sunt fructele cele mai cultivate în România (conform unor surse aproximativ 50% din producția totală de fructe din România este reprezentată de prune). Prunele proaspete sunt disponibile doar o scurtă perioadă de timp în cursul anului (la sfârșitul verii, începutul toamnei). În rest, pe parcursul anului, prunele sunt disponibile pentru consum sub forma de fructe uscate.
Care deci sunt beneficiile pe care le aduce consumul de prune uscate sănătății???
Rozmarin - 10 beneficii pentru sănătatea ta!
Rozmarinul (Rosmarinus officinalis, familia Labiatae, plantă mediteraneană, căreia îi place lumina și căldura) face parte din grupa plantelor aromatice, ce nu depășește înălțimi cuprinse între 100 – 150 cm; cu frunzulițe înghesuite pe tulpină, care înflorește în aprilie – mai, iar florile sunt de culori diferite în funcție de specie: fie albe, fie roșii închis sau albastre.
 
De la această plantă se folosește ca și condiment savuros pentru mâncăruri sau diverse ciorbe frunzele uscate de rozmarin, însă planta întreagă poate oferi multiple beneficii pentru sănătate, având o gamă întreagă de întrebuințări.
Menta - ce beneficii ascunde?!
Frumoasă la culoare și la miros, menta (Menta spicata, Familia Lamiaceae) este o plantă perenă apreciată pentru proprietățile uimitoare pe care le are. Menta crește pe solurile bogate în humus și nu mai sus de 1000 m altitudine.
Folosită fie uscată, fie sub formă de ceaiuri, fie proaspetă în sucuri și siropuri sau macerată pentru tincturi menta are multiple întrebuințări pentru sănătatea oamenilor și a animalelor.
Ceai de mere
Mărul este cel mai consumat fruct din lume, cu o producție anuală de peste 40 de milioane de tone. Mărul (denumirea latină „Pirus malus”) a ajuns să fie considerat „regele fructelor” datorită proprietăților sale culinare și medicinale. Potrivit dr. George D. Pamplona-Roger, autorul cărții „Sănătate prin nutriție”, conținutul de carbohidrați (fructoză sau levuloză, denumirea zahărului din fructe) din măr este de doar 12,6%, iar grăsimile și proteinele sunt prezente în cantități foarte mici. Printre vitaminele conținute de măr se numără vitamina C și E. Conține și minerale: potasiu, fier și bor (previne osteoporoza). Coaja mărului este bogată în pectină (fibră vegetală) și acizi organici (malic, salicilic, citric, succinic) care favorizează curățarea intestinelor de toxine.
Ceai de fructe de pădure – beneficii și proprietăți
Un rol important printre produsele pădurilor nu îl are doar lemnul, pe care acestea îl furnizează unităților de exploatare, ci și varietatea de fructe de pădure care sunt folosite în alimentația oamenilor și a animalelor. Așa se explică interesul tot mai mare pentru adaptarea în culturi a majorității arbuștilor fructiferi care se găsesc în sălbăticia pădurilor, căci fructele de pădure, precum: agrișele, alunele, nucile, castanele, coacăzele, merele pădurețe, zmeura, murele, perele pădurețe, moșmoanele, gherghinele, scorușele, porumbele, cătina, cireșele și vișinele de pădure, mălinele, coarnele, afinele, măceșele și altele, întăresc imunitatea organismului și combat anumite boli.
 
Valoroase datorită conținutului ridicat de substanțe nutritive, fructele, în general, și cele de pădure, în special, sunt apreciate și utilizate în: industria alimentară (la prepararea gemurilor, a siropurilor, a dulcețurilor, a băuturilor răcoritoare, etc.), în industria farmaceutică (pentru producția de medicamente și de ceai din fructe de pădure benefice în tratarea diverselor afecțiuni de sănătate) sau la fabricarea cosmeticelor de foarte bună calitate (naturale – care au în componență uleiuri și arome extrase din alune, nuci și alte fructe de pădure).
22 curiozități despre caise
Caisele au o serie de caracteristici care le face distincte de celelalte fructe: culori foarte vii care îți fac cu ochiul, un gust delicios care acționează ca un magnet, mai ales asupra copiilor, și o tonă de beneficii pentru sănătatea celor care le consumă. Bogate în numeroși nutrienți - vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare – caisele vin astăzi în întâmpinarea vânătorilor de curiozități pentru a-și face cunoscute secretele.
Pagina: 1234
Created in 0.112 sec