• Sănătate

  • 54 articole
Fără de o sănătate bună este destul de greu să te bucuri de frumusețea acestei vieți, nu-i așa?! Din păcate însă omul nu ajunge să-și prețuiască sănătatea la adevărata sa valoare decât după ce ajunge să o piardă. Există o vorbă la români: ”Cel înțelept învață din greșelile altora. Cel prost nu învață nici măcar din propriele sale greșeli!” Tu din ce categorie faci parte? Sper din toată inima că din categoria înțepților! Altfel probabil nu ai fi ajuns pe acest blog, deoarece pe fața acestui pământ există 1001 de lucruri care să-i distragă omului atenția de la lucrurile cu adevărat importante...
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
5 reţete de pate-uri din legume şi leguminoase
Legumele, fructele, cerealele, apa, odihna şi căldura sunt vitale pentru sănătatea oamenilor. Astăzi voi scrie câteva reţete de pate-uri din legume şi leguminoase (năut, linte, soia, etc.), foarte uşor de preparat, hrănitoare şi gustoase.
Menta - ce beneficii ascunde?!
Frumoasă la culoare și la miros, menta (Menta spicata, Familia Lamiaceae) este o plantă perenă apreciată pentru proprietățile uimitoare pe care le are. Menta crește pe solurile bogate în humus și nu mai sus de 1000 m altitudine.
Folosită fie uscată, fie sub formă de ceaiuri, fie proaspetă în sucuri și siropuri sau macerată pentru tincturi menta are multiple întrebuințări pentru sănătatea oamenilor și a animalelor.
Pătrunjelul - beneficii și utilizări
Pătrunjelul este o plantă benefică în prevenirea și vindecarea a peste 30 de afecțiuni de sănătate. Pătrunjelul este o sursă bogată în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare, contribuind astfel la menținerea sănătății persoanelor care au bunul obicei de a-l consuma cu regularitate.
 
Curiozități - știați că...
  1. Pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât portocalele?
  2. Conține mai mult fier decât spanacul?
Ciorbă de fasole și cimbru
Cu fasole românul trece iarna. Cu fasole românul trece dealul. Cu fasole românul ia și Ardealul!
 
Ciorba de fasole nu este doar bună la gust, ci este și foarte nutritivă, concurând – de la egal la egal – cu carnea în ceea ce privește conținutul de proteine. Fasolea este, de asemenea, o sursă excelentă de fibre alimentare, care aduc multiple beneficii pentru sănătate.
 
Ciorba de fasole are aromă și gust specific sortimentului de boabe din care este pregătită; cea pregătită din boabe de culoare mai închisă are gustul mai pronunțat și este mai ușor de digerat.
Noi vă recomandăm!
Scorțișoara - beneficii
Scorțișoara (Cinnamomum zeylanica, familia Lauraceae) este un condiment apreciat atât pentru aromă, cât și pentru multiplele beneficii pe care le aduce organismului, din punct de vedere medical.
 
Scorțișorul este un copac exotic, înalt de 10 -15 m, cu frunze mereu verzi și oval – ascuțite care persistă mai mulți ani pe ramuri. Scorțișoara care se comercializează se obține în urma procedurilor de tăiere, de decojire și de uscare a ramurilor tinere ale scorțișorului.
 
După ce coaja ramurilor se usucă până devine de culoare cărămizie – roșiatică, urmează procedura de măcinare obținându-se scorțișoara măcinată care este ambalată în recipiente cu gramaje diferite.
 
Scorțișoara măcinată este bogată în nutrienți: minerale (calciu, mangan, fier etc.), fibre, acetat cinamic care reduce vâscozitatea trombocitelor.
10 condimente şi beneficiile lor
Condimentele proaspete sau uscate şi mirodenii din plante aromatice sunt utilizate pentru a îmbogăţi sau a condimenta supele, mâncărurile, ceaiurile sau băuturile. Aceste ierburi bogate în vitamine şi minerale permit o aromatizare variată şi fină a diferitelor preparate culinare.
 
Anason, fenicul si chimen sunt trei ierburi foarte asemănătoare în modul lor de creştere – le place căldura, iar semințe lor au o mulţime de utilizări datorită proprietăţilor lor benefice pentru sănătatea oamenilor. Seminţe de anason diferă de ale celorlaltor două plante, mai degrabă prin culoarea verzui-gri, iar prin zdrobirea seminţelor de anason se obţine o aromatizare mai puternică a deserturilor sau a produselor de panificaţie.
Usturoi - 8 beneficii uimitoare!
Consumul de usturoi este benefic în tratarea a peste 15 boli, dintre care unele greu vindecabile. Perseverența în alimentarea organismului cu nutrieți valoroși poate da randamentul dorit. O dietă bogată în fructe, legume, nuci, semințe și verdețuri menține sănătatea și vitalitatea în organism.
 
Usturoiul – un superaliment?!
Dr Joel Furman, autorul cărții Superimunitatea (o carte pe care o recomand cu toată căldura), a inclus usturoiul, alături de ceapă, în categoria superalimentelor. Iată ce spune dr. Joel Furman:
 
”Familia de legume a aliaceelor, care cuprinde ceapa, usturoiul, prazul, arpagicul, șalota și ceapa verde, conferă nu doar arome preparatelor tale; membrii ei contribuie și cu compuși anticanceroși, antiinflamatori și antioxidanți. Din negurile istoriei, omul a știut foarte bine că aceste alimente au valoare medicinală și le consuma zilnic. În perioada medievală, spre exemplu, oameniii știau că ceapa și usturoiul le ofereau protecție imunologică și îi ajutau să se însănătoșească mai repede în cazul în care făceau o infecție. Am pierdut obișnuința de a folosi alimentele ca medicamente, însă alimentele naturale potrivite sunt într-adevăr cele mai eficiente remedii pe cre le avem la dispoziție.”
15 secrete pentru frumusețea părului!
Frumuseţea părului nu trece niciodată neobservată ... Pe lângă tehnicile moderne de îngrijire a părului, care cuprind planuri de utilizarea unor măşti pe bază de: ulei de ricin, tinctură de ardei iute, zeamă de lămâie dentru degresare, ulei de argan, usturoi, ceaiuri (muşeţel, brusture, gălbenele, coada-calului, urzică, frunze de nuc sau de mesteacăn); este bine de ştiu că alimentaţia are un rol important chiar şi pentru sănătatea şi frumuseţea părului.
Promo non-stop!
Terapie pentru sănătate – activităţi decorative cu flori şi fructe
Creativitatea îmbinată cu utilul este cea mai plăcută activitate care face bine celui ce realizează ceva frumos şi bun, dar şi celui ce priveşte frumosul realizat. Astăzi îmi voi îndrepta condeiul către activităţile de creaţie al decorurilor de nuntă şi nu numai, care au ca tematică natura statică: flori şi fructe.
Fibrele - de ce sunt atât de importante pentru sănătate și vitalitate?
Fibrele – și mă refer desigur la fibrele alimentare - au o importanță crucială pentru sănătatea, vigoarea și vitalitatea omului. Fără de un aport regulat și adecvat de fibre – atât din punct de vedere cantitativ, cât și, mai ales, din punct de vedere calitativ - vitalitatea organismului uman se va înscrie pe o pantă lentă, dar sigură, care duce, zi după zi, spre decădere, boală, durere și o moarte prematură.
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta localitatea în care trăiește dacă gunoierii nu ar mai veni să colecteze deșeurile din containerele de gunoi timp de 2-3 săptămâni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta casa în care locuiești dacă nu ar mai da nimeni cu mătura în ea timp de vreo 2-3 luni?! Nu ar arăta cumva ca la porci, nu ca la oameni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum va arăta fața ta, pielea ta, sănătatea și vigoarea ta peste 20/30/40 de ani în care principala ta preocupare nu a fost alta decât să-ți satisfaci poftele și papilele gustative din gură, timp în care organismul tău așteaptă, cu mare răbdare – ce-i rămâne să facă?! - zi după zi să-i furnizezi substanțele și nutrienții atât de necesari pentru buna funcționare a organelor și a sistemelor sale?
Busuiocul - beneficii, utilizări și proprietăți
Busuiocul (Ocimum basilicum – familia Labiatea – în care sunt cuprinse plante medicinale și aromatice de la care se folosesc frunzele sau iarba, precum: menta, maghiranul, isopul, cimbrul, roinița, salvia, lavanda și altele).
 
Renumit pentru aroma sa deosebită, busuiocul și-a câștigat o poziție fermă atât în mintea bucătarilor-șefi de la restaurante, cât și în bucătăria majorității gospodinelor.
 
În plus, pe lângă aroma sa plăcută, această plantă mai aduce și o multitudine de beneficii pentru sănătate datorită conținutului mare de minerale și vitamine, fiind renumită pentru proprietățile sale terapeutice.
Nucile pecan - beneficii și utilizări
Nucile pecan sunt niște nuci asemănătoare cu nucile obișnuite, în ultimul timp ajungând să fie cunoscute și de populația țării noastre. Nucile pecan sunt fructele nucului pecan (Carya illinoinensis – atinge înălțimi până la 60 de metri și este originar din Mexic și America; un pom care are o durabilitate cuprinsă între 200 - 300 de ani).
 
Nucile pecan sunt mai dulci la gust decât nucile obișnuite și au coaja mai subțire decât acestea. Nucile pecan se disting de celelate nuci printr-un conținut ridicat de grăsimi – peste 70% din total - cel mai mare dintre toate nucile, cu excepția nucilor macadamia. Profilul acelor grăsimi însă este unul care este benefic pentru sănătatea omului, peste 90% dintre grăsimile conținute fiind fie acizi grași mononesaturați, fie acizi grași polinesaturați.
 
Nucile pecan cresc în mănunchiuri (câte 2 – 20 de nuci pecan grupate laolaltă), iar atunci când se coc cad pe jos și astfel pot fi adunate, fiind foarte greu de cules datorită înălțimilor foarte mari la care pot ajunge nucii pecan.
Pagina: 12345
Created in 0.031 sec