• Sănătate

  • 46 articole
Fără de o sănătate bună este destul de greu să te bucuri de frumusețea acestei vieți, nu-i așa?! Din păcate însă omul nu ajunge să-și prețuiască sănătatea la adevărata sa valoare decât după ce ajunge să o piardă. Există o vorbă la români: ”Cel înțelept învață din greșelile altora. Cel prost nu învață nici măcar din propriele sale greșeli!” Tu din ce categorie faci parte? Sper din toată inima că din categoria înțepților! Altfel probabil nu ai fi ajuns pe acest blog, deoarece pe fața acestui pământ există 1001 de lucruri care să-i distragă omului atenția de la lucrurile cu adevărat importante...
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Pătrunjelul - beneficii și utilizări
Pătrunjelul este o plantă benefică în prevenirea și vindecarea a peste 30 de afecțiuni de sănătate. Pătrunjelul este o sursă bogată în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare, contribuind astfel la menținerea sănătății persoanelor care au bunul obicei de a-l consuma cu regularitate.
 
Curiozități - știați că...
  1. Pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât portocalele?
  2. Conține mai mult fier decât spanacul?
Scorțișoara - beneficii
Scorțișoara (Cinnamomum zeylanica, familia Lauraceae) este un condiment apreciat atât pentru aromă, cât și pentru multiplele beneficii pe care le aduce organismului, din punct de vedere medical.
 
Scorțișorul este un copac exotic, înalt de 10 -15 m, cu frunze mereu verzi și oval – ascuțite care persistă mai mulți ani pe ramuri. Scorțișoara care se comercializează se obține în urma procedurilor de tăiere, de decojire și de uscare a ramurilor tinere ale scorțișorului.
 
După ce coaja ramurilor se usucă până devine de culoare cărămizie – roșiatică, urmează procedura de măcinare obținându-se scorțișoara măcinată care este ambalată în recipiente cu gramaje diferite.
 
Scorțișoara măcinată este bogată în nutrienți: minerale (calciu, mangan, fier etc.), fibre, acetat cinamic care reduce vâscozitatea trombocitelor.
Usturoi - 8 beneficii uimitoare!
Consumul de usturoi este benefic în tratarea a peste 15 boli, dintre care unele greu vindecabile. Perseverența în alimentarea organismului cu nutrieți valoroși poate da randamentul dorit. O dietă bogată în fructe, legume, nuci, semințe și verdețuri menține sănătatea și vitalitatea în organism.
 
Usturoiul – un superaliment?!
Dr Joel Furman, autorul cărții Superimunitatea (o carte pe care o recomand cu toată căldura), a inclus usturoiul, alături de ceapă, în categoria superalimentelor. Iată ce spune dr. Joel Furman:
 
”Familia de legume a aliaceelor, care cuprinde ceapa, usturoiul, prazul, arpagicul, șalota și ceapa verde, conferă nu doar arome preparatelor tale; membrii ei contribuie și cu compuși anticanceroși, antiinflamatori și antioxidanți. Din negurile istoriei, omul a știut foarte bine că aceste alimente au valoare medicinală și le consuma zilnic. În perioada medievală, spre exemplu, oameniii știau că ceapa și usturoiul le ofereau protecție imunologică și îi ajutau să se însănătoșească mai repede în cazul în care făceau o infecție. Am pierdut obișnuința de a folosi alimentele ca medicamente, însă alimentele naturale potrivite sunt într-adevăr cele mai eficiente remedii pe cre le avem la dispoziție.”
Fibrele - de ce sunt atât de importante pentru sănătate și vitalitate?
Fibrele – și mă refer desigur la fibrele alimentare - au o importanță crucială pentru sănătatea, vigoarea și vitalitatea omului. Fără de un aport regulat și adecvat de fibre – atât din punct de vedere cantitativ, cât și, mai ales, din punct de vedere calitativ - vitalitatea organismului uman se va înscrie pe o pantă lentă, dar sigură, care duce, zi după zi, spre decădere, boală, durere și o moarte prematură.
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta localitatea în care trăiește dacă gunoierii nu ar mai veni să colecteze deșeurile din containerele de gunoi timp de 2-3 săptămâni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta casa în care locuiești dacă nu ar mai da nimeni cu mătura în ea timp de vreo 2-3 luni?! Nu ar arăta cumva ca la porci, nu ca la oameni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum va arăta fața ta, pielea ta, sănătatea și vigoarea ta peste 20/30/40 de ani în care principala ta preocupare nu a fost alta decât să-ți satisfaci poftele și papilele gustative din gură, timp în care organismul tău așteaptă, cu mare răbdare – ce-i rămâne să facă?! - zi după zi să-i furnizezi substanțele și nutrienții atât de necesari pentru buna funcționare a organelor și a sistemelor sale?
Noi vă recomandăm!
Nucile pecan - beneficii și utilizări
Nucile pecan sunt niște nuci asemănătoare cu nucile obișnuite, în ultimul timp ajungând să fie cunoscute și de populația țării noastre. Nucile pecan sunt fructele nucului pecan (Carya illinoinensis – atinge înălțimi până la 60 de metri și este originar din Mexic și America; un pom care are o durabilitate cuprinsă între 200 - 300 de ani).
 
Nucile pecan sunt mai dulci la gust decât nucile obișnuite și au coaja mai subțire decât acestea. Nucile pecan se disting de celelate nuci printr-un conținut ridicat de grăsimi – peste 70% din total - cel mai mare dintre toate nucile, cu excepția nucilor macadamia. Profilul acelor grăsimi însă este unul care este benefic pentru sănătatea omului, peste 90% dintre grăsimile conținute fiind fie acizi grași mononesaturați, fie acizi grași polinesaturați.
 
Nucile pecan cresc în mănunchiuri (câte 2 – 20 de nuci pecan grupate laolaltă), iar atunci când se coc cad pe jos și astfel pot fi adunate, fiind foarte greu de cules datorită înălțimilor foarte mari la care pot ajunge nucii pecan.
Caju - 10 beneficii uimitoare pentru sănătate
Nucile (sau alunele) caju sunt cu siguranță preferatele multora atunci când le apare nevoia să servească o gustare savuroasă și sănătoasă, ceea ce se întâmplă fie prin consumul de nuci caju ca atare, fie într-un mix de caju cu fructe uscate, nuci, semințe, migdale și alune. De ce?
În primul rând, pentru că acestea sunt foarte gustoase. Cumperi un kilogram de caju crud și începi să ronțăi o nucă după alta și nici măcar nu realizezi prea bine când s-a golit punga!
În al doilea rând, caju este preferat din cauza numărului relativ scăzut de calorii în comparație cu alte nuci și alune: 553 kcal/100 grame de nuci.
Consumul de caju a luat avânt în Occdent în ultimul timp, cauza fiind legată de răspândirea tot mai largă a informațiilor referitoare la multiplele beneficii pe care la aduce consumul de nuci sănătății omului, reprezentând un supliment important la dieta zilnică în vederea evitării și combaterii unei palete largi de boli cronice.
Migdalele - 10 beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Migdalele, în special cele crude, se află, cu siguranță, pe lista scurtă de alimente sănătoase - nuci și semințe - ale persoanelor care sunt activ interesate de propria lor sănătate și de sănătatea celor dragi din jurul lor.
 
Datorită multiplelor beneficii pe care le aduc, migdalele se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor aplecați spre o dietă vegetariană. Acestea nu necesită să fie păstrate în frigider și sunt foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
 
Spre deosebire de alte nuci, migdalele conțin o proporție mai mare de grăsimi ”sănătoase”, care aduc reale beneficii pentru sănătate. Poate că este de prisos, însă totuși voi menționa următorul lucru: migdalele crude prezintă mult mai multe beneficii în comparație cu migdalele prăjite sau cele trase în glazură.
 
Migdalele crude au fost recomandate în tratarea multor afecțiuni încă din antichitate de medici și învățați, precum: Teofrast, Porcius Cato, Columella și Scribonius Largus. Plecând de la considerentele legate de gustul lor plăcut, medicii arabi recomandau de asemenea migdalele ca medicament.
 
Migdalele fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Nuci braziliene - beneficii și proprietăți
Nucile braziliene, la fel ca și alte feluri de nuci, sunt cunoscute pentru gustul lor savuros și beneficiile pe care le aduc sănătății, acestea putând fi servite sub diferite forme: crude sau prăjite, sărate sau nesărate, cu coajă sau curățate, turnate în ciocolată, puse în înghețată. Ele pot fi de asemenea fi servite în diverse amestecuri cu nuci și alune, precum și în prăjituri, cozonaci, fursecuri, brioșe și în salate.
Fiind născut la țară, sunt un mare mâncător de nuci de mic copil! Să mănânci miez de nucă obișnuită este însă un lucru, iar să ajungi la consumarea de nuci braziliene (care, așa cum spune și numele, vin tocmai din Brazilia) este o cu totul altă mâncare de ”pește”! Cum am ajuns deci eu aici?
Păi, am fost interesat - și mai sunt încă! - de întărirea propriului sistem imunitar. Citind cartea scrisă de dr. Joel Fuhrman, Superimunitatea (o carte pe care o recomand cu toată căldura) am dat peste următorul pasaj:
”Vitamina C, vitamina E, folatul, seleniul, alfa și beta-carotenul, precum și diverși alți compuși fitochimici au efecte antioxidante.”
Despre vitaminele C și E mai cunoșteam câte ceva, însă seleniul - în afara faptul că știam că face parte din tabelul periodic a lui Mendeleev - nu-mi spunea mare lucru. Așa că am făcut o mică investigație.
Astfel am aflat că seleniul aduce o gamă extrem de largă de beneficii pentru sănătate (având un rol esențial în buna funcționare a organismului uman), iar nucile braziliene se remarcă prin faptul că sunt sursa naturală cea mai bogată în acest minieral.
Seleniul este un microelement foarte important pentru sănătatea omului. Iar consumul zilnic a unei singure nuci braziliene asigură necesal zilnic de seleniu pentru un adult! Ce vrei mai mult decât atât?!
Alunele de pădure - beneficii și proprietăți
Alunele de pădure – datorită aromei delicate și a gustului extraordinar de delicios pe care îl au, precum și a nutrienților valoroși pe care îi conțin – sunt vânate cu un deosebit interes - mai ales! - de către copii. Însă nici adulții nu se dau într-o parte de la porție de alune!
 
Alunele de pădure pot fi consumate sub diverse forme: crude (oferă cele mai multe beneficii) sau prăjite (au un gust pe care foarte mulți oameni îl găsesc mai plăcut), în salate de legume (grăsimile sănătoase prezente în alune facilitează absorbția deverșilor nutrienți găsiți în legume) sau în salate de fructe uscate, nuci și semințe, în înghețată...
 
Asociația germană pentru nutriție (DGE) recomandă consumul regulat al alunelor de pădure, deoarece includerea în dieta zilnică a unei cantități de până la 25 de grame de alune aduce beneficii pentru sănătate, contribuind la prevenirea ateroscrelozei (efect datorat profilului sănătos al acizilor grași conținuți – acizi grași alintați la nivel popular și cu denumirea de ”grăsimi bune”).
Fisticul - 20 de beneficii uimitoare pentru sănătatea ta!
Fisticul, în special cel crud, este ”frate” cu nucile de caju în ceea ce privește gustul. De câte ori nu am văzut cum punga cu fistic, proaspăt cumpărată, se topește efectiv văzând cu ochii!
Gustul deosebit de delicios, precum și lista de beneficii pe care o oferă sănătății, au promovat fisticul în topul listei de alimente sănătoase – fructe, nuci și semințe - ale persoanelor care sunt interesate de adoptarea unui stil de viață cât mai sănătos.
Fisticul, la fel ca și migdalele, se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor care au adoptat dietă vegetariană.
Fisticul este foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
Fisticul, la fel ca și alte nuci (precum migdalele, caju, nucile braziliene) fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Prunele uscate - beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Prunele uscate se remarcă prin-un gust plăcut - cine s-ar putea îndoi de aceasta?! În același timp însă prunele uscate se disting și printr-o valoare nutritivă deosebită care aduce numeroase beneficii sănătății omului.
După mere, prunele sunt fructele cele mai cultivate în România (conform unor surse aproximativ 50% din producția totală de fructe din România este reprezentată de prune). Prunele proaspete sunt disponibile doar o scurtă perioadă de timp în cursul anului (la sfârșitul verii, începutul toamnei). În rest, pe parcursul anului, prunele sunt disponibile pentru consum sub forma de fructe uscate.
Care deci sunt beneficiile pe care le aduce consumul de prune uscate sănătății???
Caisele uscate - ce beneficii aduc pentru sănătate?
  1. Avantajul caiselor uscate este că pot fi consumate chiar și de cei care suferă de afecțiuni ale stomacului sau ale ficatului, caisele proaspete fiindu-le acestora neindicate deoarece pot provoca tulburări digestive sau biliare (arsuri, deranjament etc.).¹
  2. Conținutul bogat în minerale face din caisele uscate aliatul important pentru combaterea anemiei provocate de lipsa fierului din organism. Așadar putem avea un orgsnism sănătos consumând un tratament cu caise deshidratate timp de 15 zile: se pun la muiat circa 10 – 15 caise confiate pentru o jumătate de oră pentru a fi bine hidratate și se consumă la cina, ideal ar fi ca singur aliment,însă se poate folosi cu pâine prăjită pentru a oferi sațietate.
  3. Caisele uscate stimulează digestia, datorită substanțelor alcaline pe care le conțin, așadar este bine să le consumăm cu o jumătate de ora înainte de mesele principale.
Pagina: 1234
Created in 0.040 sec