• Beneficii

  • 76 articole
O alimentație sănătoasă oferă numeroase beneficii pentru viața omului. Cine ar putea să dispute această afirmație?! Însă se pune întrebarea: ”În ce constă, pe ce se bazează această alimentație sănătoasă?” Răspunsul scurt: ”Alimentația sănătoasă se bazează pe un consum regulat - și te rog să pui accentul cât se poate de apăsat pe cuvântul ”regulat” - a unei varietăți cât mai mari de fructe, legume, nuci și semințe!” A fost prea scurt răspunsul?!
Răspunsul lung cu privire la multitudinea de beneficii oferite cu generozitate de consumul unei diversități de fructe, nuci, semințe, cereale și mirodenii îl afli citind cu atenție - și iarăși, te rog, pune accentul cât de apăsat poți tu pe cuvântul ”atenție” - a mulțimei de articole de pe blogul nostru!
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Pătrunjelul - beneficii și utilizări
Pătrunjelul este o plantă benefică în prevenirea și vindecarea a peste 30 de afecțiuni de sănătate. Pătrunjelul este o sursă bogată în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare, contribuind astfel la menținerea sănătății persoanelor care au bunul obicei de a-l consuma cu regularitate.
 
Curiozități - știați că...
  1. Pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât portocalele?
  2. Conține mai mult fier decât spanacul?
Usturoi - 8 beneficii uimitoare!
Consumul de usturoi este benefic în tratarea a peste 15 boli, dintre care unele greu vindecabile. Perseverența în alimentarea organismului cu nutrieți valoroși poate da randamentul dorit. O dietă bogată în fructe, legume, nuci, semințe și verdețuri menține sănătatea și vitalitatea în organism.
 
Usturoiul – un superaliment?!
Dr Joel Furman, autorul cărții Superimunitatea (o carte pe care o recomand cu toată căldura), a inclus usturoiul, alături de ceapă, în categoria superalimentelor. Iată ce spune dr. Joel Furman:
 
”Familia de legume a aliaceelor, care cuprinde ceapa, usturoiul, prazul, arpagicul, șalota și ceapa verde, conferă nu doar arome preparatelor tale; membrii ei contribuie și cu compuși anticanceroși, antiinflamatori și antioxidanți. Din negurile istoriei, omul a știut foarte bine că aceste alimente au valoare medicinală și le consuma zilnic. În perioada medievală, spre exemplu, oameniii știau că ceapa și usturoiul le ofereau protecție imunologică și îi ajutau să se însănătoșească mai repede în cazul în care făceau o infecție. Am pierdut obișnuința de a folosi alimentele ca medicamente, însă alimentele naturale potrivite sunt într-adevăr cele mai eficiente remedii pe cre le avem la dispoziție.”
Scorțișoara - beneficii
Scorțișoara (Cinnamomum zeylanica, familia Lauraceae) este un condiment apreciat atât pentru aromă, cât și pentru multiplele beneficii pe care le aduce organismului, din punct de vedere medical.
 
Scorțișorul este un copac exotic, înalt de 10 -15 m, cu frunze mereu verzi și oval – ascuțite care persistă mai mulți ani pe ramuri. Scorțișoara care se comercializează se obține în urma procedurilor de tăiere, de decojire și de uscare a ramurilor tinere ale scorțișorului.
 
După ce coaja ramurilor se usucă până devine de culoare cărămizie – roșiatică, urmează procedura de măcinare obținându-se scorțișoara măcinată care este ambalată în recipiente cu gramaje diferite.
 
Scorțișoara măcinată este bogată în nutrienți: minerale (calciu, mangan, fier etc.), fibre, acetat cinamic care reduce vâscozitatea trombocitelor.
Nucile macadamia - beneficii și utilizări
Nucile macadamia sunt mai puțin cunoscute în România. Însă încetul cu încetul aceastea devin din ce în ce mai populare și la noi - atât datorită gustului fin, cât și datorită beneficiilor deloc de neglijat pe care acestea le aduc sănătății. Ce fel de beneficii?! Mă bucur că întrebi! Le afli mai jos...
 
Nucile macadamia au fost considerate o bună perioadă de timp fructe uscate de lux din cauza prețurilor mari pe care nu și le puteau permite foarte multă lume. Însă, odată cu extinderea cultivării nucilor de macadamia pe suprafețe din ce în ce mai extinse, s-a ajuns atât la o satisfacere mai bună a cererii (în unii ani oferta chiar depășind cererea), cât și scăderea prețurilor. Iar ca rezultat mase din ce în ce în mai largi de oameni au început să și le permită, încluzându-le în dieta lor.
Nucile macadamia se deosebesc de alte feluri de nuci prin conținutul lor bogat de grăsimi (75%), bătând la acest capitol chiar și nucile pecan (a căror conținut de grăsimi depășește de asemenea 70%).
Noi vă recomandăm!
Nucile pecan - beneficii și utilizări
Nucile pecan sunt niște nuci asemănătoare cu nucile obișnuite, în ultimul timp ajungând să fie cunoscute și de populația țării noastre. Nucile pecan sunt fructele nucului pecan (Carya illinoinensis – atinge înălțimi până la 60 de metri și este originar din Mexic și America; un pom care are o durabilitate cuprinsă între 200 - 300 de ani).
 
Nucile pecan sunt mai dulci la gust decât nucile obișnuite și au coaja mai subțire decât acestea. Nucile pecan se disting de celelate nuci printr-un conținut ridicat de grăsimi – peste 70% din total - cel mai mare dintre toate nucile, cu excepția nucilor macadamia. Profilul acelor grăsimi însă este unul care este benefic pentru sănătatea omului, peste 90% dintre grăsimile conținute fiind fie acizi grași mononesaturați, fie acizi grași polinesaturați.
 
Nucile pecan cresc în mănunchiuri (câte 2 – 20 de nuci pecan grupate laolaltă), iar atunci când se coc cad pe jos și astfel pot fi adunate, fiind foarte greu de cules datorită înălțimilor foarte mari la care pot ajunge nucii pecan.
27 de curiozități din lumea nucilor - partea a 2-a!
Curiozități despre nucile obișnuite (românești)
 
18. Nucile obișnuite, cele care cresc din abundență în România, sunt niște fructe cu proprietăți cu totul deosebite, distingându-se dintre toate nucile prin conținutul cel mai ridicat de acizi grași esențiali omega-3. Omega-3 este una dintre marile descoperiri în materie de nutriție a ultimelor zeci de ani – practic toți nutriționiștii recomandând includerea unor surse bogate de omega-3 în dieta zilnică. Dacă nucile macadamia sunt Rolls Royce-ul familiei de nuci, atunci nucile obișnuite se califică cu siguranță pentru premiul special de Cadillac!
 
19. Dacă aveți probleme cu somnul, atunci consumați puțin miez de nucă înainte de culcare. Miezul de nucă este bogat în melatonină, un hormon care te ajută să ai un somn bun și odihnitor. România se află în topul țărilor producătoare de miez de nucă.
Mărarul - beneficii și proprietăți care îți fac viața mai frumoasă!
Mărarul (Anethum graveolens) este o plantă ierboasă, anuală, originară din zona mediteraneană și din Rusia. Are tulpina viguroasă și poate crește până la 1 metru înălțime, cu frunze mici și ascuțite și flori grupate în vârful plantei, în buchete de culoare galbenă, cu formă de umbelă.
 
Mărarul este rezistent la frig și se seamănă toamna sau primăvara timpuriu, la adâncimi de 2-3 cm în sol, necesitând mai multă apă doar în perioada de germinare.
 
Mărarul are o largă răspândire în bucătăria românească, făcând parte din lista celor mai îndrăgite și des folosite condimente. Se utilizează în ciorbe, se utilizează în plăcinți... În arta gătitului mărarul este o plantă care se folosește în întregime: frunzele, tulpina și semințele. În plus, această plantă mai aduce și o mulțime de beneficii pentru cei care o consumă. Ce beneficii?! Aflați un pic ma jos!
27 de curiozități din lumea nucilor!
Nucile au trecut în istoria recentă printr-o perioadă când reputația lor nu fusese tocmai cea mai bună, asta până când oamenii au realizat diferența între grăsimile ”bune” și grăsimile ”rele”. Astăzi însă nu numai nutriționiștii, ci și tot mai mulți oameni simpli, fără școli și doctorate în nutriție, ajung la concluzia că nucile au locul lor de onoare la masa cu bucate alese! Beneficiile aduse de consumul lor sunt pur și simplu prea mari pentru a fi ignorate. Însă cu privire la beneficiile nucilor am scris deja o mulțime de articole pe blog. Ce ar fi să mai luăm și o pauză... de curiozități din lumea nucilor?!
Caju - 10 beneficii uimitoare pentru sănătate
Nucile (sau alunele) caju sunt cu siguranță preferatele multora atunci când le apare nevoia să servească o gustare savuroasă și sănătoasă, ceea ce se întâmplă fie prin consumul de nuci caju ca atare, fie într-un mix de caju cu fructe uscate, nuci, semințe, migdale și alune. De ce?
În primul rând, pentru că acestea sunt foarte gustoase. Cumperi un kilogram de caju crud și începi să ronțăi o nucă după alta și nici măcar nu realizezi prea bine când s-a golit punga!
În al doilea rând, caju este preferat din cauza numărului relativ scăzut de calorii în comparație cu alte nuci și alune: 553 kcal/100 grame de nuci.
Consumul de caju a luat avânt în Occdent în ultimul timp, cauza fiind legată de răspândirea tot mai largă a informațiilor referitoare la multiplele beneficii pe care la aduce consumul de nuci sănătății omului, reprezentând un supliment important la dieta zilnică în vederea evitării și combaterii unei palete largi de boli cronice.
Migdalele - 10 beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Migdalele, în special cele crude, se află, cu siguranță, pe lista scurtă de alimente sănătoase - nuci și semințe - ale persoanelor care sunt activ interesate de propria lor sănătate și de sănătatea celor dragi din jurul lor.
 
Datorită multiplelor beneficii pe care le aduc, migdalele se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor aplecați spre o dietă vegetariană. Acestea nu necesită să fie păstrate în frigider și sunt foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
 
Spre deosebire de alte nuci, migdalele conțin o proporție mai mare de grăsimi ”sănătoase”, care aduc reale beneficii pentru sănătate. Poate că este de prisos, însă totuși voi menționa următorul lucru: migdalele crude prezintă mult mai multe beneficii în comparație cu migdalele prăjite sau cele trase în glazură.
 
Migdalele crude au fost recomandate în tratarea multor afecțiuni încă din antichitate de medici și învățați, precum: Teofrast, Porcius Cato, Columella și Scribonius Largus. Plecând de la considerentele legate de gustul lor plăcut, medicii arabi recomandau de asemenea migdalele ca medicament.
 
Migdalele fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Fisticul - 20 de beneficii uimitoare pentru sănătatea ta!
Fisticul, în special cel crud, este ”frate” cu nucile de caju în ceea ce privește gustul. De câte ori nu am văzut cum punga cu fistic, proaspăt cumpărată, se topește efectiv văzând cu ochii!
Gustul deosebit de delicios, precum și lista de beneficii pe care o oferă sănătății, au promovat fisticul în topul listei de alimente sănătoase – fructe, nuci și semințe - ale persoanelor care sunt interesate de adoptarea unui stil de viață cât mai sănătos.
Fisticul, la fel ca și migdalele, se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor care au adoptat dietă vegetariană.
Fisticul este foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
Fisticul, la fel ca și alte nuci (precum migdalele, caju, nucile braziliene) fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Nuci braziliene - beneficii și proprietăți
Nucile braziliene, la fel ca și alte feluri de nuci, sunt cunoscute pentru gustul lor savuros și beneficiile pe care le aduc sănătății, acestea putând fi servite sub diferite forme: crude sau prăjite, sărate sau nesărate, cu coajă sau curățate, turnate în ciocolată, puse în înghețată. Ele pot fi de asemenea fi servite în diverse amestecuri cu nuci și alune, precum și în prăjituri, cozonaci, fursecuri, brioșe și în salate.
Fiind născut la țară, sunt un mare mâncător de nuci de mic copil! Să mănânci miez de nucă obișnuită este însă un lucru, iar să ajungi la consumarea de nuci braziliene (care, așa cum spune și numele, vin tocmai din Brazilia) este o cu totul altă mâncare de ”pește”! Cum am ajuns deci eu aici?
Păi, am fost interesat - și mai sunt încă! - de întărirea propriului sistem imunitar. Citind cartea scrisă de dr. Joel Fuhrman, Superimunitatea (o carte pe care o recomand cu toată căldura) am dat peste următorul pasaj:
”Vitamina C, vitamina E, folatul, seleniul, alfa și beta-carotenul, precum și diverși alți compuși fitochimici au efecte antioxidante.”
Despre vitaminele C și E mai cunoșteam câte ceva, însă seleniul - în afara faptul că știam că face parte din tabelul periodic a lui Mendeleev - nu-mi spunea mare lucru. Așa că am făcut o mică investigație.
Astfel am aflat că seleniul aduce o gamă extrem de largă de beneficii pentru sănătate (având un rol esențial în buna funcționare a organismului uman), iar nucile braziliene se remarcă prin faptul că sunt sursa naturală cea mai bogată în acest minieral.
Seleniul este un microelement foarte important pentru sănătatea omului. Iar consumul zilnic a unei singure nuci braziliene asigură necesal zilnic de seleniu pentru un adult! Ce vrei mai mult decât atât?!
Pagina: 1234567
Created in 0.039 sec