• Beneficii

  • 75 articole
O alimentație sănătoasă oferă numeroase beneficii pentru viața omului. Cine ar putea să dispute această afirmație?! Însă se pune întrebarea: ”În ce constă, pe ce se bazează această alimentație sănătoasă?” Răspunsul scurt: ”Alimentația sănătoasă se bazează pe un consum regulat - și te rog să pui accentul cât se poate de apăsat pe cuvântul ”regulat” - a unei varietăți cât mai mari de fructe, legume, nuci și semințe!” A fost prea scurt răspunsul?!
Răspunsul lung cu privire la multitudinea de beneficii oferite cu generozitate de consumul unei diversități de fructe, nuci, semințe, cereale și mirodenii îl afli citind cu atenție - și iarăși, te rog, pune accentul cât de apăsat poți tu pe cuvântul ”atenție” - a mulțimei de articole de pe blogul nostru!
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Pătrunjelul - beneficii și utilizări
Pătrunjelul este o plantă benefică în prevenirea și vindecarea a peste 30 de afecțiuni de sănătate. Pătrunjelul este o sursă bogată în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare, contribuind astfel la menținerea sănătății persoanelor care au bunul obicei de a-l consuma cu regularitate.
 
Curiozități - știați că...
  1. Pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât portocalele?
  2. Conține mai mult fier decât spanacul?
Scorțișoara - beneficii
Scorțișoara (Cinnamomum zeylanica, familia Lauraceae) este un condiment apreciat atât pentru aromă, cât și pentru multiplele beneficii pe care le aduce organismului, din punct de vedere medical.
 
Scorțișorul este un copac exotic, înalt de 10 -15 m, cu frunze mereu verzi și oval – ascuțite care persistă mai mulți ani pe ramuri. Scorțișoara care se comercializează se obține în urma procedurilor de tăiere, de decojire și de uscare a ramurilor tinere ale scorțișorului.
 
După ce coaja ramurilor se usucă până devine de culoare cărămizie – roșiatică, urmează procedura de măcinare obținându-se scorțișoara măcinată care este ambalată în recipiente cu gramaje diferite.
 
Scorțișoara măcinată este bogată în nutrienți: minerale (calciu, mangan, fier etc.), fibre, acetat cinamic care reduce vâscozitatea trombocitelor.
Nucile macadamia - beneficii și utilizări
Nucile macadamia sunt mai puțin cunoscute în România. Însă încetul cu încetul aceastea devin din ce în ce mai populare și la noi - atât datorită gustului fin, cât și datorită beneficiilor deloc de neglijat pe care acestea le aduc sănătății. Ce fel de beneficii?! Mă bucur că întrebi! Le afli mai jos...
 
Nucile macadamia au fost considerate o bună perioadă de timp fructe uscate de lux din cauza prețurilor mari pe care nu și le puteau permite foarte multă lume. Însă, odată cu extinderea cultivării nucilor de macadamia pe suprafețe din ce în ce mai extinse, s-a ajuns atât la o satisfacere mai bună a cererii (în unii ani oferta chiar depășind cererea), cât și scăderea prețurilor. Iar ca rezultat mase din ce în ce în mai largi de oameni au început să și le permită, încluzându-le în dieta lor.
Nucile macadamia se deosebesc de alte feluri de nuci prin conținutul lor bogat de grăsimi (75%), bătând la acest capitol chiar și nucile pecan (a căror conținut de grăsimi depășește de asemenea 70%).
Nucile pecan - beneficii și utilizări
Nucile pecan sunt niște nuci asemănătoare cu nucile obișnuite, în ultimul timp ajungând să fie cunoscute și de populația țării noastre. Nucile pecan sunt fructele nucului pecan (Carya illinoinensis – atinge înălțimi până la 60 de metri și este originar din Mexic și America; un pom care are o durabilitate cuprinsă între 200 - 300 de ani).
 
Nucile pecan sunt mai dulci la gust decât nucile obișnuite și au coaja mai subțire decât acestea. Nucile pecan se disting de celelate nuci printr-un conținut ridicat de grăsimi – peste 70% din total - cel mai mare dintre toate nucile, cu excepția nucilor macadamia. Profilul acelor grăsimi însă este unul care este benefic pentru sănătatea omului, peste 90% dintre grăsimile conținute fiind fie acizi grași mononesaturați, fie acizi grași polinesaturați.
 
Nucile pecan cresc în mănunchiuri (câte 2 – 20 de nuci pecan grupate laolaltă), iar atunci când se coc cad pe jos și astfel pot fi adunate, fiind foarte greu de cules datorită înălțimilor foarte mari la care pot ajunge nucii pecan.
Noi vă recomandăm!
Mărarul - beneficii și proprietăți care îți fac viața mai frumoasă!
Mărarul (Anethum graveolens) este o plantă ierboasă, anuală, originară din zona mediteraneană și din Rusia. Are tulpina viguroasă și poate crește până la 1 metru înălțime, cu frunze mici și ascuțite și flori grupate în vârful plantei, în buchete de culoare galbenă, cu formă de umbelă.
 
Mărarul este rezistent la frig și se seamănă toamna sau primăvara timpuriu, la adâncimi de 2-3 cm în sol, necesitând mai multă apă doar în perioada de germinare.
 
Mărarul are o largă răspândire în bucătăria românească, făcând parte din lista celor mai îndrăgite și des folosite condimente. Se utilizează în ciorbe, se utilizează în plăcinți... În arta gătitului mărarul este o plantă care se folosește în întregime: frunzele, tulpina și semințele. În plus, această plantă mai aduce și o mulțime de beneficii pentru cei care o consumă. Ce beneficii?! Aflați un pic ma jos!
Caju - 10 beneficii uimitoare pentru sănătate
Nucile (sau alunele) caju sunt cu siguranță preferatele multora atunci când le apare nevoia să servească o gustare savuroasă și sănătoasă, ceea ce se întâmplă fie prin consumul de nuci caju ca atare, fie într-un mix de caju cu fructe uscate, nuci, semințe, migdale și alune. De ce? În primul rând, pentru că acestea sunt foarte gustoase. Cumperi un kilogram de caju crud și începi să ronțăi o nucă după alta și nici măcar nu realizezi prea bine când s-a golit punga! În al doilea rând, caju este preferat din cauza numărului relativ scăzut de calorii în comparație cu alte nuci și alune: 553 kcal/100 grame de nuci.
Consumul de caju a luat avânt în Occdent în ultimul timp, cauza fiind legată de răspândirea tot mai largă a informațiilor referitoare la multiplele beneficii pe care la aduce consumul de nuci sănătății omului, reprezentând un supliment important la dieta zilnică în vederea evitării și combaterii unei palete largi de boli cronice.
Migdalele - 10 beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Migdalele, în special cele crude, se află, cu siguranță, pe lista scurtă de alimente sănătoase - nuci și semințe - ale persoanelor care sunt activ interesate de propria lor sănătate și de sănătatea celor dragi din jurul lor.
 
Datorită multiplelor beneficii pe care le aduc, migdalele se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor aplecați spre o dietă vegetariană. Acestea nu necesită să fie păstrate în frigider și sunt foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
 
Spre deosebire de alte nuci, migdalele conțin o proporție mai mare de grăsimi ”sănătoase”, care aduc reale beneficii pentru sănătate. Poate că este de prisos, însă totuși voi menționa următorul lucru: migdalele crude prezintă mult mai multe beneficii în comparație cu migdalele prăjite sau cele trase în glazură.
 
Migdalele crude au fost recomandate în tratarea multor afecțiuni încă din antichitate de medici și învățați, precum: Teofrast, Porcius Cato, Columella și Scribonius Largus. Plecând de la considerentele legate de gustul lor plăcut, medicii arabi recomandau de asemenea migdalele ca medicament.
 
Migdalele fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Chimenul și chimionul - beneficii, utilizări și proprietăți
Deși chimenul și chimionul sunt cunoscute încă din vremurile străvechi și sunt folosite pentru numeroasele lor beneficii, mai ales în cazul bolilor de stomac, acestea nu trebuie să fie cofundate, deoarece sunt plante distincte, așa că mi-am propus aici să menționez diferențele dintre ele pentru a le putea deosebi pe viitor.
Orezul - beneficii și proprietăți
Orezul (Oryza sativa) este, imediat după grâu, o importantă plantă alimentară cu o producție anuală de 500 de milioane de tone și reprezintă hrana miliardelor de oameni din Asia, ajungând treptat să fie consumat și de populațiile altor continente.
 
Cultura orezului datează de cel puțin 5000 de ani, această cereală avându-și centrul genetic în regiunea Indo-Malayeză.
Potrivit datelor istorice, avem dovezi de pe vremea împăratului chinez Schen-Nung (2737 – 2705 înainte de Hristos) care semăna cinci plante de cereale considerate sfinte: orezul, meiul, grâul, orzul și soia.
 
Din China, orezul trece în Japonia, India, Jawa, Persia, Iran, Siria, valea Fergana. În Europa, orezul a ajuns să fie adus de Alexandru Macedon, în urma expediție acestuia făcută în India (327- 325 înainte de Hristos).
 
Romanii l-au importat inițial ca medicament, iar grecii l-au cultivat sporadic în Tesalia, orezul ajungând să fie cultivat pe suprafețe mai mari abia în anul 711 în Spania, inițiatori fiind arabii. În Italia, cultura orezului se datorează armatelor lui Carol Quintul în secolul al XVI-lea, iar în Balcani turcii au fost cei care l-au cultivat inițial.
Arahidele - beneficii și proprietăți
Arahidele - Arachis Hipogaea, din familia Leguminoase - sau alunele de pământ sunt o specie de erbacee ale cărui fructe se coc în sol, nefiind prin urmare niște nuci adevărate. De fapt, arahidele se încadrează din punct de vedere botanic în categoria leguminoaselor. La nuci acestea sunt incluse mai mult din rațiuni de ordin practic – având foarte multe beneficii și proprietăți în comun cu nucile - dar și din cauza tecii și al aspectului pe care îl iau arahidele la coacere.
Arahidele sunt prezente peste tot, fiind foarte greut de evitat – în ciocolată, presărate sau încorporate în biscuiți, în prăjituri și în müsli. Acestea însă pot fi consumate și ca atare – fie crude (de ce nu?!), fie prăjite (forma îndrăgită de cei mai mulți) și, de obicei, sărate puțin. O altă formă sub care se comercializează este untul de arahide – care este îndrăgit de mulți și mai ales de către copii.
Coriandrul - beneficii, proprietăți și utilizări
Coriandrul (Coriandrul sativul – familia Umbelliferae) – este o plantă anuală ce se înscrie pe lista condimentelor. Este cultinată pe multe suprafețe ale globului, inclusiv în țările europene, din Italia până în Norvegia și este o plantă aromată cunoscută încă din vechime la fel ca și anasonul. Ca și condiment este comecializat în multiple forme: coriandru măcinat, coriandru boabe etc.
 
Planta de coriandru
În prima fază de vegetație, coriandrul emană un miros neplăcut, o aroma specifică, aroma plăcută dobândind-o spre maturitate. Din punct de vedere morfobiologic, coriandrul are o rădăcină pivotantă, puțin ramificată, iar tulpina este dreaptă, cu ramificație spre vârf și înaltă de 50 – 100 cm.
Frunzele coriandrului sunt de trei feluri: cele cotiledonate întregi și ovale, cele tulpinate, de la bază, întregi, cordiforme, iar cele de la vârful tulpinii, divizate și pețiolate. Această plantă are florile mici, albe sau roz, dispuse în umbele compuse. Înflorește în iunie-iulie. Fructul, de formă sferică are cca 3 - 5 mm și carpele concrescute cu 2 semințe semisferice și culoare galbenă – arămie.
Spre deosebire de anason (este pe piață sub formă de semințe sau anason stelat) este mai puțin pretențios față de condițiile de dezvoltare; reacționează favorabil la solurile aprovizionate cu humus și calciu, calde și friabile. Cele mai mari recolte se obțin pe solurile de cernoziom și are o durată de vegetație de 90 – 120 zile. Coriandrul este o plantă care consumă multe elemente nutritive din sol, așadar reacționează prompt la îngrășămintele cu azot și calciu, iar după coriandru este bine să urmeze o plantă prășitoare, pentru că, prin scuturare, devine o buruiană greu de plivit sau de înlăturat din terenul unde urmează se se mai facă alte culturi.
Prunele uscate - beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Prunele uscate se remarcă prin-un gust plăcut - cine s-ar putea îndoi de aceasta?! În același timp însă prunele uscate se disting și printr-o valoare nutritivă deosebită care aduce numeroase beneficii sănătății omului.
După mere, prunele sunt fructele cele mai cultivate în România (conform unor surse aproximativ 50% din producția totală de fructe din România este reprezentată de prune). Prunele proaspete sunt disponibile doar o scurtă perioadă de timp în cursul anului (la sfârșitul verii, începutul toamnei). În rest, pe parcursul anului, prunele sunt disponibile pentru consum sub forma de fructe uscate.
Care deci sunt beneficiile pe care le aduce consumul de prune uscate sănătății???
Pagina: 1234567
Created in 0.044 sec