• Antioxidanți

  • 10 articole
Ai nevoie de antioxidanți precum de aer! De ce? Pentru că secundă de secundă organismul tău se află sub asaltul radicalilor liberi. Radicalii liberi sunt niște substanțe chimice care se află în căutarea echilibrului pierdut, comportându-se precum lupii flămânzi. Aceștia șfâșie și destrug celulele organismului tău, grăbind astfel îmbătrânirea și apariția bolilor. Și nimic - în afară de antioxidanți - nu poate să potelească „foamea de lup” a radicalilor liberi.
 
Care însă sursele cele mai bune de antioxidanți? Unde - în ce fructe, legume, nuci și semințe - se găsesc aceste substanțe miraculoase care te ajută să te lupți cu inamicul tău numărul unu?
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Usturoi - 8 beneficii uimitoare!
Consumul de usturoi este benefic în tratarea a peste 15 boli, dintre care unele greu vindecabile. Perseverența în alimentarea organismului cu nutrieți valoroși poate da randamentul dorit. O dietă bogată în fructe, legume, nuci, semințe și verdețuri menține sănătatea și vitalitatea în organism.
 
Usturoiul – un superaliment?!
Dr Joel Furman, autorul cărții Superimunitatea (o carte pe care o recomand cu toată căldura), a inclus usturoiul, alături de ceapă, în categoria superalimentelor. Iată ce spune dr. Joel Furman:
 
”Familia de legume a aliaceelor, care cuprinde ceapa, usturoiul, prazul, arpagicul, șalota și ceapa verde, conferă nu doar arome preparatelor tale; membrii ei contribuie și cu compuși anticanceroși, antiinflamatori și antioxidanți. Din negurile istoriei, omul a știut foarte bine că aceste alimente au valoare medicinală și le consuma zilnic. În perioada medievală, spre exemplu, oameniii știau că ceapa și usturoiul le ofereau protecție imunologică și îi ajutau să se însănătoșească mai repede în cazul în care făceau o infecție. Am pierdut obișnuința de a folosi alimentele ca medicamente, însă alimentele naturale potrivite sunt într-adevăr cele mai eficiente remedii pe cre le avem la dispoziție.”
Pătrunjelul - beneficii și utilizări
Pătrunjelul este o plantă benefică în prevenirea și vindecarea a peste 30 de afecțiuni de sănătate. Pătrunjelul este o sursă bogată în vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare, contribuind astfel la menținerea sănătății persoanelor care au bunul obicei de a-l consuma cu regularitate.
 
Curiozități - știați că...
  1. Pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât portocalele?
  2. Conține mai mult fier decât spanacul?
Curiozități despre fructele de pădure
Fiind născut la țară, pot să spun din experiență proprie că fructele de pădure pot să aibe o atracție irezistibilă asupra copiilor, acționând precum un magnet asupra papilelor lor gustative.
 
Zmeură, frăguțe, mure, aronia, gherghine, măceșe, căpșuni, agrișe – ce curiozități se ascund în spatele acestei lumi pline de culori vii? Mintea curioasă a unui copil nu va avea odihnă până când nu va afla răspunsul! Și cum altfel să afli răspunsul decât ducând bobițele acelea viu colorate la gură?! Așa găsește un copil răspunsul la întrebările sale! Tu însă cum ai răspunde la acestă întrebare? Te-ai gândit vreodată la ea? În ceea ce mă privește pe mine, dacă ar fi să răspund pe scurt la această întrebare, atunci acesta ar fi răspunsul:
 
Bogăția de culori vii și atractive ale fructelor de pădure ascunde în spatele său darul special a lui Dumnezeu pentru creierul tău!
 
Nu am spus cumva prea multe cu acest răspuns? Deloc! Clipă de clipă creierul tău are nevoie de protecție împotriva acțiunii radicalilor liberi care pot să-l afecteze în mod negativ, diminuîndu-i performanța și capacitățile. Cum se comportă o haită de lupi flămânzi? Ai dori să dai ochii cu ei în pădure?! Cam la fel acționează și radicalii liberi în interiorul creierului și al organismului tău! Dacă nu vrei să ai neplăceri - mari neplăceri - din partea lor, atunci trebuie să te asiguri că dieta ta include, zi după zi și săptămână după săptămână, o sursă bogată de antioxidanți.
 
Ai nevoie de proteine de calitate? Răspunsul stă în cereale! Cerealele, în special cele integrale, sunt reginele care stau pe tron în împărăția proteinelor, fiind secondate îndeaproape de leguminoase, nuci și semințe.
 
Ai nevoie de grăsimi sănătoase? Răspunsul stă în nuci! Nucile sunt campioane absolute în liga grăsimilor sănătoase. Surse bune de grăsimi sănătoase mai sunt și semințele, precum semințele de dovleac, semințele de in sau semințele de floarea soarelui.
 
Ai nevoie de antioxidanți? Răspunsul îl găsești la fructele de pădure! În imperiul alimentelor sănătoase – fructe, nuci, semințe și legume - fructele de pădure sunt cezarii!
Dulceaţă de dude negre
Dudele negre sunt foarte gustoase şi sănătoase datorită conţinutului lor bogat în antioxidanţi, luteină şi zeaxatină, substanţe benefice pentru menţinerea sănătăţii oculare. La ţară, dudele sunt preţuite de copii şi gospodinele ştiu să facă din ele multe delicatese pentru ca în sezonul rece să aibă în cămară şi bunătăţi din dude.
Noi vă recomandăm!
22 curiozități despre caise
Caisele au o serie de caracteristici care le face distincte de celelalte fructe: culori foarte vii care îți fac cu ochiul, un gust delicios care acționează ca un magnet, mai ales asupra copiilor, și o tonă de beneficii pentru sănătatea celor care le consumă. Bogate în numeroși nutrienți - vitamine, minerale, antioxidanți și fibre alimentare – caisele vin astăzi în întâmpinarea vânătorilor de curiozități pentru a-și face cunoscute secretele.
Ovăzul - beneficii uimitoare pentru o viață plină de energie!
Este dimineață! Ce start al zilei mai plin de energie poți avea decât în fața unei farfurii pline cu fulgi de ovăz proaspăt gătiți, peste care ai presărat un mix bogat de nuci, semințe și fructe uscate?! Gustos?! Da! S-a bifat. Nutritiv?! Da! S-a bifat. Sănătos?! O, da! S-a bifat!!!
 
Ovăzul este roada plantei de ovăz (”Avena sativa”, L.), o plantă erbacee anuală care face parte din familia botanică Gramineae. Se recoltează vara, însă este disponibil pentru consum pe parcursul întregului an. Se folosește în alimentație sub diverse forme: griș, făină sau fulgi de ovăz. Făina de ovăz poate fi amestecată cu făina obținută din alte tipuri de cereale pentru prepararea diverselor produse de panificație: pâine, biscuiți, prăjituri, etc.
 
Ovăzul este una dintre cerealele cele mai bogate în minerale, vitamine, proteine și antioxidanți, aducând multiple beneficii pentru sănătate, mai ales în cazul – recomandat, de altfel, de nutriționiști - în care este consumat în forma sa integrală. Comparativ cu alte cereale ovăzul este cereala cea mai bogată în nutrienți, conținând mai multe grăsimi, proteine și carbohidrați decât grâul. Ovăzul - acest aliment are un conținut scăzut în grăsimi saturate, colesterol și natriu, fiind totodată o sursă excelentă de fibre alimentare, vitamina B1, mangan, magneziu, fosfor, cupru, zinc și fier. Ovăzul bate carnea în ceea ce privește conținutul de fier (100 g de ovăz conține 4,7 mg de fier, pe când 100 g de carne doar 3 mg).
Ceai din fructe exotice
Datorită substanțelor active pe care citricele le conțin, fructele exotice au fost apreciate și utilizate alimentar și în scopuri terapeutice la fabricarea ceaiurilor din fructe. Citricile conțin antioxidanți (vitamina C, A, flavonoizi, acid citric, malic, folic, minerale, etc.) și sunt consumate de regulă proaspete sau prelucrate sub formă de băuturi răcoritoarele, suc, compot, sirop, pastă, gem, jeleu. dulceață, ceaiuri, peltea, etc.
5 fructe de pădure folosite în tratarea afecțiunilor de sănătate
Importanța fructelor de pădure este incomensurabilă pentru sănătatea organismului uman. Voi încerca să prezint pe scurt doar 5 din cele mai utilizate fructe de pădure în suplimentele naturale și în fabricarea medicamentelor. Fructele de pădure sunt bogate în vitamine și antioxidanți, fiind recomandate pentru tratarea multor boli, precum: diabetului, miopii și alte afecțiuni ale ochilor, arteriopatii, infecții intestinale, eczeme și alte afecțiuni ale pielii, chisturi ovariene, fibroame, cancer genital, obezitate, rahitism.
7 curiozități despre căpșuni
Tolba plină de curiozități s-a oprit astăzi în regatul fructelor de pădure! Consumul de căpșuni aduce multiple beneficii pentru sănătate, aceste fructe remarcându-se printr-un conținut foarte bogat de nutrienți valoroși - vitamine, minerale, fibre alimentare și antioxidanți.
Papaya - beneficii gustoase pentru sănătate!
Papaya este un fruct tropical plin de o bogăție de nutrienți care oferă numeroase beneficii pentru sănătatea omului. Fiind plin de antioxidanți, papaya te ajută să te lupți cu radicalii liberi, să reduci inflamațiile și să te menții tânăr și sănătos.
 
Papaya este fructul arborelui Carica papaya (plantă ierbicee tropicală foarte mare, care crește repede și poate ajunge la înălțimi cuprinse între 3-6 m). Mai poartă și denumirea de pawpaw – pepene tropical pentru că are un conținut mare de apă, aproape 90%. Are coaja verde sau galbenă. Crește în mai toate regiunile tropicale. În comerț însă este cel mai des întâlnită specia de papaya din Hawai, India, Mexic și Australia care are miezul portocaliu, cu gust dulce, iar în centru are semințe negre cu gust acru.
 
Datorită proprietăților sale benefice sănătății, precum și a utilizării sale în prepararea cosmeticelor, papaya mai este numită și „fructul îngerilor”, denumire pe care i-a dat-o Cristofor Columb.
 
Ca utilizare pentru consum este de preferat fructul proaspăt de papaya, însă se poate folosi și sub forma de fructe uscate. Alte modalități de preparare: în înghețate, băuturi și shake-uri.
 
În cartea sa „Sănătate prin nutriție” medicul George D. Pamplona – Roger punctează că atât papaya (nimit și pepene tropical, așa cum am amintit deja mai sus), cât și pepenele (92% apă) au un conținut cam la fel de mare de apă. Totuși aceste două fructe fac parte din familii botanice distincte, cu trăsături complet diferite.
Created in 0.043 sec