Miez de nucă - 500 grame

Miez de nucă - 500 grame
Producător:
Categoria: Nuci
Preț: 21,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil

Alertă stoc

?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Miezul de nucă este bogat în grupul vitaminic B, beneficiile consumului de miez de nucă fiind date, în mare măsură, de conţinutul mare de grăsimi sănătoase, acizi graşi Omega 3 şi Omega 9.

Consumul de miez de nucă reduce riscul de boli cardiovasculare, de cancer şi diabet, nucile sunt energizante,- scad colesterolul,- previn bolile de inima,- combat stresul, oboseală pshica şi fizică, conţin multe calorii, deci consumul exagerat de nuci îngraşă,- ajută la regenerarea părului, previn îmbătrînirea prematură a pielii. 
 

Beneficiile consumului de miez de nucă

1. Promovează sănătatea sistemul cardiovascular - Nucile sunt un aliment bogat în nutrienți  - proteine, vitamine, minerale, grăsimi, antioxidanți – tot acestea luate la un loc contribuie din plin la întărirea și protejarea sistemului cardiovascular. În plus, datorită acizilor grași conținuți (acizi mononesaturați – 25%, acizi polinesaturați – 59% și doar 5% acizi saturați), nucile pot contribui la rederea nivelului ridicat al colesterolului rău (LDL).

 

2. Contribuie la asigurarea necesarului de proteine al organismului - Nucile pot concura de la egal la egal cu arahidele și cu migdalele, fiind o sursă exrem de bună de proteine. O porție de doar 28 grame de miez de nucă conține 7 grame de proteine (13% din doza zilnică recomandată), motiv pentru care nucile mai sunt numite și ”carnea vegetarienilor”. Spre comparație un ou obișnuit furnizează 5,5 g de proteine. Atâta tot că spre deosebire de hrana de origine animală (carne, lactate, ouă, carne), nucile nu conțin colesterol și nici alte ”bucurii” prezente adeseori în hrana de origine animală sub forma de hormoni, antibiotice, factori de creștere asemănători insulinei, precum și multe alte ”bucurii” - pe care nici nu încerc să le enumăr pe toate, nu aș dori totuși să vă stresez prea tare!

Țineți totuși cont de faptul că miezul de nucă este relativ sărac în aninoacidul esențial numit metionină. De aceea, specialiștii în nutriție recomandă combinarea nucilor cu cerealele integrale (orez, ovăz, secară, grâu), care sunt bogate în metionină.

Combinarea nucilor cu cerealele aduce și alte beneficii, miezul de nucă contribuind la acoperirea zonelor în care cerealele sunt sărace, cum ar fi aminoacizii esențiali lizină și treonină, pe care nucile îi conține din abundență.

 

3. Ajută la controlul greutății corpului - Este ușor să-i spui cuiva: ”Dacă vrei să slăbești, atunci mănâncă mai puțin!” Va funcționa o zi, două zile, poate chiar și trei săptămâni. Însă după aceea - omul ”sătul” fiind de felul cui îi cântă mațele goale - o lasă baltă și revine la dieta lui de dinainte. Iar odată cu aceasta revin și kilogramele la locul lor!

Orice dietă sau program de slăbire trebuie să țină cont de acest factor cheie de succes: sațietatea. Miezul de nucă, grație bogăției de nutrienți pe care îi conține - proteine, grăsimi, fibre - poate să contribuie din plin la instalarea unui simțământ mulțumitor de sațietate. Ceea ce va avea ca efect reducerea nevoii de a mânca o cantitate prea mare de alimente sau de a ciuguli între mese.

Există și persoane care evită consumarea nucilor din cauza temerilor că nucile le-ar putea îngrășa. Argumentul pe care se bazează se referă la faptul că sunt compuse aproape în proporție de 60% din grăsimi. Iar grăsimile nu pot să nu îngrașe! Lucrurile în realitatea însă sunt un pic mai nuanțate. Iat ce spune pe acest subiect dr. Joel Fuhrman, autorul cărții Superimunitatea:

”Când mănânci semințe și nuci integrale, pe de altă parte, grăsimea este legată de steroli și stanoli și de alte fibre vegetale. Această legătură a grăsimilor le limitează absorbția în tubul digestiv și atrage practic o parte din grăsimile negative aflate în circulația sangvină, ducându-le în tractul digestiv pentru excretarea prin fecale. Altfel spus, grăsimile intacte consumate în semințe și nuci nu sunt ”disponibile din punct de vedere biologic”. Ca urmare, un număr seminificativ de calorii nu este absorbit și, prin urmare, semințele și nucile nu îngrașă la fel de mult ca același număr de calorii obținut din uleiuri; în plus, ele conțin numeroși factori nutritivi protectori, care nu se găsesc în uleiuri.”

 

4. Te ajută să ai un somn odihnitor - În mod normal, organismul uman are capacitatea de a sintetizeza melatonina (un hormon antioxidant produs, în timpul somnului, de către glanda pineală din creier, care are funcția de inducere și de reglare a somnului). Însă că pe măsură ce omul îmbătrânește, capacitatea organismului de a sintetiza melatonină se diminuiază. Prin umare, nutriționiștii recomandă consumarea unor alimente bogate în acest hormon. Nucile sunt o sursă bogată în melatonină, putând astfel contribui la satisfacerea necesarului de melatonină a organismului.

”S-a constatat de asemenea că melatonina reduce incidența durerilor de cap periodice și poate stimula funcția imunitară prin activarea celulelor anticanceroase care pot să ajute la oprirea răspândirii tumorilor maligne.” Earl Mindell și Hester Mundis, autorii cărții Noua biblie a vitaminelor

 

5. Mărește speranța de viață - Două studii de lungă durată desfășurate la Universitatea Harvard au adus vești bune pentru persoanele iubitoare de nuci.

"Am descoperit că oamenii care au mâncat nuci în fiecare zi au trăit o viață mai lungă și mai sanatoasa decât persoanele care nu au mâncat nuci", a declarat co-autorul studiului, Dr. Frank Hu, profesor de nutriție și epidemiologie la Școala de Sănătate Publică Harvard.
Raportul, publicat în the New England Journal of Medicine, a arătat că persoanele care obișnuiau să consume zilnic nuci au înregistrat o probabilitate mai mică de a muri de cancer, boli de inimă și boli respiratorii. În general, subiecții care au consumat zilnic nuci au înregistrat o probabilitate cu 20% mai mică de a fi murit în timpul studiului decât cei care au evitat nucile. Alunele, care sunt de fapt leguminoase, au fost considerate nuci în acest studiu.
Rezultatul studiilor s-a bazat pe datele culese de la peste 120 000 de mii de femei, din 11 state americane - incluse în cercetarea numită The Nurses' Health Study - și de la peste 50 000 de bărbați din toate cele 50 de state americane. Cercetătorii au clasificat participanții la studiu în 6 categorii, începând cu cei care nu consumau niciodată nuci și terminând cu cei care obișnuiau să mănânce nuci de 7 sau mai multe ori pe săptămână. Concluzia finală: cu cât mai des consumă oamenii nuci, cu atât este mai mică probabilitatea lor de a muri prematur.
 

Valoare nutrițională – 28 grame de miez de nucă

  • calorii 173

  • proteine 7 g

  • grăsimi 17 g

  • carbohidrați 4 g

  • fibre 2 g

  • vitamine: folat (7%), vitamina B3 (niacină - 2%), vitamina E (gama-tocoferol - 1%), vitamina B1 (tiamină – 6%), vitamina B6 (piridoxină – 8%), vitamina B2 (riboflavină – 2%), vitamina C - 1%

  • minerale: mangan (55%), cupru (19%), magneziu (14%), fosfor (14%), zinc (6%), fier (5%), potasiu (4%), calciul 2%, seleniu (7%)

Notă: procentele de mai sus se referă la doza zilnică recomandată, având ca bază o dieta zilnică de 2000 de calorii.

Vezi și alte produse: Miez de nucă

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.054 sec