• Semințe

  • 7 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Pâine cu seminţe
În România, făina de grâu reprezintă materia primă pentru industria de panificaţie; dar în alte locuri de pe glob pâinea poate fi în totalitate din făină de: secară, hrişcă, mei, orz, ovăz, psyllium – origină din India.
O făină bună, creativitate, timp şi pricepere sunt ingredientele ideale pentru a obţine o varietate de bunătăţi, precum: pâine cu seminţe, fursecuri cu nuci şi stafide, cornuri umplute cu gem de caise sau de prune, covrigi cu mac sau cu susan, plăcinte cu mere şi migdale sau cu dovleac şi bucăţele de curmale, brioşe, cozonaci cu stafide aurii şi mixt de nuci, clătite, aluaturi pentru pizza, etc.
Am avut plăcerea să particip la sărbătoarea secerişului, în 28.10.2017 – Târgovişte, ocazie în care cei prezenţi au mulţumit lui Dumnezeu pentru roadele obţinute în acest an; copiii au cântat vocal sau cu instrumente, iar la sfârşit au avut bucuria să servească din prăjiturile pregătite pentru ei. Atenţia mi-a fost atrasă de aspectul pâinii cu seminţe făcută de d-na Margareta Ilinca şi în cele scrise mai jos voi prezenta reţeta dânsei.
 
Semințele de dovleac și beneficiile lor
Dovleacul (Cucurbita maxima, denumirea latină) ca și plăcintarul sunt plante agățătoare cultivate atât pentru fructul lor (ce poartă denumirea de bostan sau dovleac), cu utilizări multiple în prepararea anumitor specialități culinare: plăcinte, prăjituri, ștrudel, dovleac copt, supe creme cu dovleac, gemuri, tocane, etc., dar și pentru miezul delicios al semințelor lor care au proprietăți remarcabile pentru sănătatea oamenilor.
 
Semințele de dovleac sunt bogate în vitamine A, E, K, complexul vitaminic B, minerale (zinc, magneziu, calciu, potasiu, fier, mangan, fosfor, cupru), proteine, carbohidrați, acizi grași esențiali - nutrienți necesari pentru refacerea și menținerea echilibrului întregului organism.
Semințe de in - beneficii și proprietăți
Consumul de semințe de in oferă o serie de beneficii atât de importante pentru sănătatea omului încât Dr. Joel Fuhrman - autorul cărții ”Superimunitatea”, o carte pe care o recomand cu toată căldura – le-a inclus în categoria superalimentelor.
Ce l-a convins pe Dr. Joel Fuhrman să includă semințele de in în categoria superalimentelor? Iată raționamentele pe care acesta le-a prezentat în cartea sa:
  1. semințele de in ajută la combaterea inflamațiilor, inhibarea dezvoltării tumorilor canceroase, protejarea vaselor sangvine beneficii datoritate conținutului bogat în acizi grași omega-3 (acid eicosapentaenoic, un compus esențial pentru o bună funcționare a organismului). S-a efectuat un studiu care a relevat faptul că pacientele bolnave de cancer la sân cărora li s-au administrat semințe de in au prezentat o reducere a creșterii tumorii și o creștere a ratei de supravețuire comprativ cu pacientele cărora nu li s-au administrat semințe de in;
  2. semințele de in, pe lângă proprietățile lor anticancerigene, sunt de folos și în lupta cu radicalii liberi - acestea sunt bogate în lignani anticancerigeni, niște compuși ai plantelor care se leagă de receptorii estrogenilor, intervenind în efectele cancerigene ale estrogenilor în țesuturile mamare. Lignanii, pe lângă proprietățile lor anticancerigene, au de asemenea și puternice efecte antioxidante. Semințele de in și semințele de susan conțin mai mulți lignani decât orice alt aliment;
  3. semințele de in promovează o digestie bună - mucilagiile aflate în semințele de in lubrifiază tractul intestinal, ușurând scaunele;
  4. nu în ultimul rând dr. Joel Fuhrman susține că ”s-a demonstrat prin sute de studii medicale că semințele prelungesc impresionant de mult viața și protejează de îmbolnăviri”.
Semințe de susan - beneficii și proprietăți
Susanul (Sesamum indicum) este originar din India și a fost una dintre plantele cultivate de către poparele orientale pentru extragerea uleiului. Despre susan găsim informații scrise de istoricul antic Pliniu cel Bătrân, dar vechimea acestei plante o putem afla și din culegerea de povești arabe „Halima” sau în povestea „Ali Baba și cei 40 de hoți”.
 
Cultura susanului este mai restrânsă deoarece are nevoie de o temperatură medie zilnică de 23 – 24º C, iar recoltarea este îngreunată de capsule (fructele susanului) care se coc eșalonat (de la vârf la bază) și plesnesc ușor împrăștiind semințele în toate părțile.¹
 
În comerț putem găsi semințe de susan alb sau semințe de susan negru (care este mai aromat și puternic antioxidant decât cel alb); ambele sortimente de semințe fiind valoroase din punct de vedere nutritiv, căci conținutul bogat în calciu fac din susan o sursă importantă de nutrienți care oferă organismului energie, diminuând procesele îmbătrânirii tuturor acelora care îl consumă în mod regulat.
Noi vă recomandăm!
10 beneficii ale consumului de hrișcă
Hrișca este considerată de mulți, din punct de vedere practic, o cereală. În realitate însă aceasta nu este altceva decât un un aliment care face parte din categoria pseudocerealelor (ca și amarantul sau quinoa).
 
Hrișca este foarte populară în Rusia, China, Ucraina, R. Moldova, în România fiind prezentă în bucătăria celor care trăiesc în zona Bucovinei. Pe măsură ce specialiștii în nutriție au descoperit și au popularizat proprietățile și beneficiile sale remarcabile, hrișca a devenit tot mai iubită și mai apreciată atât în SUA, cât și în Europa.
 
La fel ca și alte pseudocereale hrișca nu conține gluten, ceea ce o face potrivită pentru oamenii care au probleme legate de toleranța glutenului (cum ar fi cei care suferă de boala celiacă).
Semințele de floarea soarelui – beneficii și proprietăți
Conform recomandărilor medicului George D. Pamplona – Roger notate pe paginile cărții „Sănătate prin alimentație”, alimentele cu beneficii pentru sănătatea arterelor sunt:
 
Dieta joacă un rol esențial în menținerea sănătății organismului, așadar este bine să știm cât mai multe informații despre cereale, semințe, legume, fructele proaspete, dar și despre fructele uscate sau confiate.
 
Deși le-am menționat ultimele, semințele de floarea-soarelui nu sunt deloc de neglijat, căci floarea- soarelui (Helianthus annuus, din familia botanică Solanaceae Compositae, care poate atinge o înălțime de 2 metri) este una dintre cele mai cunoscute și importante plante oleaginoase.
La ce sunt bune semințele de in?
Semințele de in aduc multiple beneficii, fiind de folos în tratarea și prevenirea unei palete largi de boli și afecțiuni care afectează sănătatea omului.
 
1. Abces și furunculoză
Semințele de in te ajută să tratezi abcesul și furunculoza! Suferința provocată de abcese localizate la gingii, sâni, axile și abdomen poate fi prevenită și tratată printr-o alimentație sănătoasă, consumând fructe, nuci și semințe.
 
Deosebit de benefice în astfel de afecțiuni sunt cataplasmele cu pulbere de semințe de in: se macină cu râșnița 4 lingurițe de semințe de in și se amestecă cu 4 linguri de pulbere de mușețel și puțină apă călduță, apoi se amestecă până devine o pastă omogenă care se întinde pe o bucată de tifon steril și se lasă ca amestecul rezultat să acționeze timp de 2 ore pe locul afectat.
Created in 0.022 sec