• Nutriție sănătoasă

  • 10 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Este omleta sănătoasă?
Iată câteva comentarii, la cald, cu privire la articolul ”Ouăle, un pericol pentru sănătate? Care sunt explicaţiile medicilor”, pe care l-am citit pe adevarul.ro în această dimineață. Articolul de pe adevarul.ro face referire la un studiu făcut la Harvard cu privire la consumul de ouă. După care autorul continuă articolul printr-o serie de întrebări adresate d-lui Mihai Abramescu, medic primar gastroenterolog.
 
Citez din d-l M. Abramescu:
”Nu e nimic adevărat. Ouăle sunt sănătoase. Probabil că sunt nişte speculaţii care s-au făcut pe tema asta, pentru că acest produs nu are cum să crească glicemia şi, deci, să producă un diabet de tip II. Ele nu sunt bune în cantitate mare...”
Chiar trebuie să-ți păcălești creierul pentru a mânca mai puțin?!
Am citit un articol pe adevarul.ro, întitulat - nici mai mult, nici mai puțin - ”Cinci trucuri simple ca să mâncăm mai puţin şi să nu ne îngrăşăm”. Iată și pasajul care m-a provocat pentru a scrie câteva comentarii scurte:
 
”Dacă folosiţi farfurii mai mici automat veţi mânca mai puţin. Creierul va percepe tot o farfurie plină şi vă veţi simţi sătui, deşi poate aţi mâncat doar jumătate din cât eraţi obişnuiţi. Pentru ca efectul să fie maxim folosiţi linguri sau furculiţe mari, deoarece dau senzaţia de saţietate.”
 
Aceasta este gluma de dimineață cumva?! Căci în serios nu ai cum să o iei. Creierul va da senzația de sațietate numai și numai dacă acea senzație vine de la stomac. Iar pentru a ajunge la un simțământ sănătos de sațietate tot ceea ce trebuie să faci este să consumi alimente bogate în fibre alimentare. Fibrele alimentare, odată ajunse în tractul digestiv, își măresc volumul chiar și de câteva ori la contactul cu apa. De aici și vine sațietatea! Nu este niciun secret, nu trebuie să reinventăm noi acum principiul ”apei calde” sau al ”roții rotunde” - acestea au fost inventate demult înainte de noi! - făcând apel la fel de fel de trucuri ieftine cu scopul de a ne păcăli creierul. Nu de păcăleli duce lipsă creierul tău, ci de nutrienți sănătoși care să-l facă să lucreze la potențial maxim!
 
Atenție însă: fibrele alimentare nu sunt conținute decât în produsele de origine vegetală - nuci, legume, cereale, fructe, leguminoase -  lipsind cu desăvârșire în produsele de origine animală. Poți să te rogi la ciolanul mult iubit făcând mătânii de dimineață până seara - degeaba! Așa cum vaca stearpă nu dă lapte, tot așa nici carnea nu dă fibre.
Natura te-a programat să te îngrași?!
Iată începutul unui articol de pe doctorul zilei care m-a provocat să ofer un răspuns:
 
”Potrivit nutriționistului Mihaela Bilic, multi dintre noi avem obiceiul să mâncăm mult chiar și după ce ne săturăm pentru că așa am fost programați.”
 
Fiecare meserie cu ”țapul ei ispășitor”!
Fibrele - de ce sunt atât de importante pentru sănătate și vitalitate?
Fibrele – și mă refer desigur la fibrele alimentare - au o importanță crucială pentru sănătatea, vigoarea și vitalitatea omului. Fără de un aport regulat și adecvat de fibre – atât din punct de vedere cantitativ, cât și, mai ales, din punct de vedere calitativ - vitalitatea organismului uman se va înscrie pe o pantă lentă, dar sigură, care duce, zi după zi, spre decădere, boală, durere și o moarte prematură.
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta localitatea în care trăiește dacă gunoierii nu ar mai veni să colecteze deșeurile din containerele de gunoi timp de 2-3 săptămâni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum ar arăta casa în care locuiești dacă nu ar mai da nimeni cu mătura în ea timp de vreo 2-3 luni?! Nu ar arăta cumva ca la porci, nu ca la oameni?!
 
Te-ai întrebat vreodată cum va arăta fața ta, pielea ta, sănătatea și vigoarea ta peste 20/30/40 de ani în care principala ta preocupare nu a fost alta decât să-ți satisfaci poftele și papilele gustative din gură, timp în care organismul tău așteaptă, cu mare răbdare – ce-i rămâne să facă?! - zi după zi să-i furnizezi substanțele și nutrienții atât de necesari pentru buna funcționare a organelor și a sistemelor sale?
Noi vă recomandăm!
Seleniul - un antioxidant puternic!
Seleniul este un mineral care se găsește în mod natural în sol, fiind de asemenea prezent în anumite alimente și chiar și în apă. Seleniul face parte din lista de minerale estențiale pentru buna funcționare a organismului uman. Care este rolul său în organism?
Nucile – beneficii și proprietăți
Miezul de nucă, având forma unui creier, a fost recomandată încă din vechime pentru sistemul nervos.
Nucile au un conținut foarte ridicat de grăsimi 63 g / 100 g de nuci, oferind beneficii nutritive foarte mari, fiind recomandate celor slăbiți, convalescenților, dar și omului sănătos. Nucile proaspete au un conținut de apă de 17%, iar cele uscate nu conțin apă deloc. Nucile conțin proteine (15 g/100g miez de nucă), grăsimi, hidrați de carbon, săruri de sodiu (4mg /100 g nuci), calciu, fosfor, fier, vitamine (A, B1, B2, B3 și C).
Fructele uscate, calităţi nutritive.
Fructele uscate au multe calităţi nutritive, în primul rând pentru că pot înlocui cu succes fructele proaspete. În timpul procesului de uscare, conţinutul de apă din fructe este redus până la nivelul de 1 la 5.Conţinutul de glucide naturale adică zaharuri naturale(fructoza) creşte, în comparaţie cu fructele proaspete, de aproximativ cinci ori. 
Înainte de consum, fructele uscate se vor spală bine de mai multe ori, se vor aşeza într-o farfurie adâncă şi se vor acoperi cu apă. Vor fi lăsate în apă până când vor deveni moi, dar nu fescaite.Dacă apă nu a fost absorbită de fructe în totalitate, înseamnă că am turnat prea multă apă în farfurie. 
Fructele hidratate în acest fel vor fi păstrate la rece. 
Fructe uscate si nuci - combinatii
Probabil că v-aţi făcut un plan să mâncaţi mai multe nuci (şi bine aţi făcut) sau poate deja aveţi acest obicei format, însă apare o întrebare: cum să le mănânc (crude sau coapte)? cum să le combin?
Aş dori să va spun că eu chiar m-am confruntat cu această problemă. Nu ştiam cum să mănânc atâtea nuci într-o zi, nu-mi plăcea să le mănânc doar simple aşa că au început să fac experimente:)
Promo non-stop!
Fructe Goji uscate - 1 kg
Fructe Goji uscate - 1 kg
Super Foods
57,00 lei 50,99 lei
Valabil până la 31.12.2017
Migdale crude nedecojite - 1 kg
Migdale crude nedecojite - 1 kg
Super Foods
57,00 lei 49,99 lei
Valabil până la 31.12.2017
Fructele uscate si nucile in alimentatie
Există oameni care au fost dispuşi să renunţe la vechiul stil de alimentaţie şi să mănânce mai multe fructe uscate, nuci, alune care să le ofere un plus de energie şi vitalitate; dar există şi extremă cealaltă care nu acepta să renunţe la vechile obiceiuri.
Hipocrate spunea: "Lasă hrană să-ţi fie medicament." Din fericire întâlnim tot mai multe dovezi ale faptului că hrană raw vegană şi consumul de nuci, migdale şi derivate ale acestora ne ajută să ne menţinem sănătatea fizică şi psihică.
Alimentația inteligentă
Pericolul cel mai mare pentru sănătatea noastră porneşte de la un stil de viaţă nesănătos şi, în primul rând, de la alimentaţia nepotrivită.
Created in 0.051 sec