• Nuci

  • 14 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Laptele din nuci, cereale sau soia
În articolul Băuturi din fructe am punctat care sunt beneficiile consumului de sucuri din fructe; astăzi îmi voi îndrepta condeiul către valoarea nutritivă a băuturilor din nuci, cereale și leguminoase (soia).
 
Cei care au renunțat la consumul de lapte de origine animală, înlocuindu-l cu lapte din diverse nuci, știu foarte bine că aceasta ese o alegere lăudabilă și demnă de urmat.
 
Laptele din nuci, semințe, cereale sau din soia este ușor de preparat, foarte bun și hrănitor. În dieta vegană, laptele din nuci este foarte des utilizat pentru prepararea unor deserturi dietetice fără egal: înghețată din fistic sau migdale, budinci cu lapte de soia, frișcă din lapte de nuci, înghețată de soia, prăjituri cu aluat în componența căruia a fost folosit laptele vegetal, etc.
 
Nucul – beneficii și proprietăți
Îmi amintesc cu plăcere de vremurile copilăriei mele, când străbunica se așeza pe un scăunel cu trei picioare din lemn de nuc și spărgea nuci care încă nu-și lepădaseră bine coaja verde.
 
O amintire de neuitat: o bunicuță ce așeza nuca desfăcută de coajă în mânuțele celor patru nepoți ai ei. Am în minte imaginea micuților care se grăbeau să desfacă miezul de nucă și să-și potolească apetitul chiar la umbra nucului din grădina. Atunci nu cunoșteam atât de multe despre beneficiile pe care le oferă nucul (Juglans regia, familia Jungaldaceae), chiar dacă consumam regulat nuci. Astăzi pot să afirm cu încântare că ai mei bătrâni ne hrăneau sănătos fără să fi fost savanți în nutriție.
Nucile, semințele și fructele te ajută să tratezi și să previi o mulțime de boli!
Nucile sunt niște alimente foarte valoaroase din punct de vedere alimentar, care aduc organismului multiple beneficii, ajuntându-te să previi și să tratezi o mulțime de boli și afecțiuni.
27 de curiozități din lumea nucilor - partea a 2-a!
Curiozități despre nucile obișnuite (românești)
 
18. Nucile obișnuite, cele care cresc din abundență în România, sunt niște fructe cu proprietăți cu totul deosebite, distingându-se dintre toate nucile prin conținutul cel mai ridicat de acizi grași esențiali omega-3. Omega-3 este una dintre marile descoperiri în materie de nutriție a ultimelor zeci de ani – practic toți nutriționiștii recomandând includerea unor surse bogate de omega-3 în dieta zilnică. Dacă nucile macadamia sunt Rolls Royce-ul familiei de nuci, atunci nucile obișnuite se califică cu siguranță pentru premiul special de Cadillac!
 
19. Dacă aveți probleme cu somnul, atunci consumați puțin miez de nucă înainte de culcare. Miezul de nucă este bogat în melatonină, un hormon care te ajută să ai un somn bun și odihnitor. România se află în topul țărilor producătoare de miez de nucă.
Noi vă recomandăm!
27 de curiozități din lumea nucilor!
Nucile au trecut în istoria recentă printr-o perioadă când reputația lor nu fusese tocmai cea mai bună, asta până când oamenii au realizat diferența între grăsimile ”bune” și grăsimile ”rele”. Astăzi însă nu numai nutriționiștii, ci și tot mai mulți oameni simpli, fără școli și doctorate în nutriție, ajung la concluzia că nucile au locul lor de onoare la masa cu bucate alese! Beneficiile aduse de consumul lor sunt pur și simplu prea mari pentru a fi ignorate. Însă cu privire la beneficiile nucilor am scris deja o mulțime de articole pe blog. Ce ar fi să mai luăm și o pauză... de curiozități din lumea nucilor?!
Nucile macadamia - beneficii și utilizări
Nucile macadamia sunt mai puțin cunoscute în România. Însă încetul cu încetul aceastea devin din ce în ce mai populare și la noi - atât datorită gustului fin, cât și datorită beneficiilor deloc de neglijat pe care acestea le aduc sănătății. Ce fel de beneficii?! Mă bucur că întrebi! Le afli mai jos...
 
Nucile macadamia au fost considerate o bună perioadă de timp fructe uscate de lux din cauza prețurilor mari pe care nu și le puteau permite foarte multă lume. Însă, odată cu extinderea cultivării nucilor de macadamia pe suprafețe din ce în ce mai extinse, s-a ajuns atât la o satisfacere mai bună a cererii (în unii ani oferta chiar depășind cererea), cât și scăderea prețurilor. Iar ca rezultat mase din ce în ce în mai largi de oameni au început să și le permită, încluzându-le în dieta lor.
Nucile macadamia se deosebesc de alte feluri de nuci prin conținutul lor bogat de grăsimi (75%), bătând la acest capitol chiar și nucile pecan (a căror conținut de grăsimi depășește de asemenea 70%).
Nucile pecan - beneficii și utilizări
Nucile pecan sunt niște nuci asemănătoare cu nucile obișnuite, în ultimul timp ajungând să fie cunoscute și de populația țării noastre. Nucile pecan sunt fructele nucului pecan (Carya illinoinensis – atinge înălțimi până la 60 de metri și este originar din Mexic și America; un pom care are o durabilitate cuprinsă între 200 - 300 de ani).
 
Nucile pecan sunt mai dulci la gust decât nucile obișnuite și au coaja mai subțire decât acestea. Nucile pecan se disting de celelate nuci printr-un conținut ridicat de grăsimi – peste 70% din total - cel mai mare dintre toate nucile, cu excepția nucilor macadamia. Profilul acelor grăsimi însă este unul care este benefic pentru sănătatea omului, peste 90% dintre grăsimile conținute fiind fie acizi grași mononesaturați, fie acizi grași polinesaturați.
 
Nucile pecan cresc în mănunchiuri (câte 2 – 20 de nuci pecan grupate laolaltă), iar atunci când se coc cad pe jos și astfel pot fi adunate, fiind foarte greu de cules datorită înălțimilor foarte mari la care pot ajunge nucii pecan.
Arahidele - beneficii și proprietăți
Arahidele - Arachis Hipogaea, din familia Leguminoase - sau alunele de pământ sunt o specie de erbacee ale cărui fructe se coc în sol, nefiind prin urmare niște nuci adevărate. De fapt, arahidele se încadrează din punct de vedere botanic în categoria leguminoaselor. La nuci acestea sunt incluse mai mult din rațiuni de ordin practic – având foarte multe beneficii și proprietăți în comun cu nucile - dar și din cauza tecii și al aspectului pe care îl iau arahidele la coacere.
Arahidele sunt prezente peste tot, fiind foarte greut de evitat – în ciocolată, presărate sau încorporate în biscuiți, în prăjituri și în müsli. Acestea însă pot fi consumate și ca atare – fie crude (de ce nu?!), fie prăjite (forma îndrăgită de cei mai mulți) și, de obicei, sărate puțin. O altă formă sub care se comercializează este untul de arahide – care este îndrăgit de mulți și mai ales de către copii.
Alunele de pădure - beneficii și proprietăți
Alunele de pădure – datorită aromei delicate și a gustului extraordinar de delicios pe care îl au, precum și a nutrienților valoroși pe care îi conțin – sunt vânate cu un deosebit interes - mai ales! - de către copii. Însă nici adulții nu se dau într-o parte de la porție de alune!
 
Alunele de pădure pot fi consumate sub diverse forme: crude (oferă cele mai multe beneficii) sau prăjite (au un gust pe care foarte mulți oameni îl găsesc mai plăcut), în salate de legume (grăsimile sănătoase prezente în alune facilitează absorbția deverșilor nutrienți găsiți în legume) sau în salate de fructe uscate, nuci și semințe, în înghețată...
 
Asociația germană pentru nutriție (DGE) recomandă consumul regulat al alunelor de pădure, deoarece includerea în dieta zilnică a unei cantități de până la 25 de grame de alune aduce beneficii pentru sănătate, contribuind la prevenirea ateroscrelozei (efect datorat profilului sănătos al acizilor grași conținuți – acizi grași alintați la nivel popular și cu denumirea de ”grăsimi bune”).
Nuci braziliene - beneficii și proprietăți
Nucile braziliene, la fel ca și alte feluri de nuci, sunt cunoscute pentru gustul lor savuros și beneficiile pe care le aduc sănătății, acestea putând fi servite sub diferite forme: crude sau prăjite, sărate sau nesărate, cu coajă sau curățate, turnate în ciocolată, puse în înghețată. Ele pot fi de asemenea fi servite în diverse amestecuri cu nuci și alune, precum și în prăjituri, cozonaci, fursecuri, brioșe și în salate.
Fiind născut la țară, sunt un mare mâncător de nuci de mic copil! Să mănânci miez de nucă obișnuită este însă un lucru, iar să ajungi la consumarea de nuci braziliene (care, așa cum spune și numele, vin tocmai din Brazilia) este o cu totul altă mâncare de ”pește”! Cum am ajuns deci eu aici? Păi, am fost interesat - și mai sunt încă! - de întărirea propriului sistem imunitar. Citind cartea scrisă de dr. Joel Fuhrman, Superimunitatea (o carte pe care o recomand cu toată căldura) am dat peste următorul pasaj: ”Vitamina C, vitamina E, folatul, seleniul, alfa și beta-carotenul, precum și diverși alți compuși fitochimici au efecte antioxidante.” Despre vitaminele C și E mai cunoșteam câte ceva, însă seleniul - în afara faptul că știam că face parte din tabelul periodic a lui Mendeleev - nu-mi spunea mare lucru. Așa că am făcut o mică investigație. Astfel am aflat că seleniul aduce o gamă extrem de largă de beneficii pentru sănătate (având un rol esențial în buna funcționare a organismului uman), iar nucile braziliene se remarcă prin faptul că sunt sursa naturală cea mai bogată în acest minieral. Consumul zilnic a unei singure nuci braziliene asigură necesal zilnic de seleniu pentru un adult! Seleniul este un microelement foarte important pentru sănătatea omului.
Fisticul - 20 de beneficii uimitoare pentru sănătatea ta!
Fisticul, în special cel crud, este ”frate” cu nucile de caju în ceea ce privește gustul. De câte ori nu am văzut cum punga cu fistic, proaspăt cumpărată, se topește efectiv văzând cu ochii! Gustul deosebit de delicios, precum și lista de beneficii pe care o oferă sănătății, au promovat fisticul în topul listei de alimente sănătoase – fructe, nuci și semințe - ale persoanelor care sunt interesate de adoptarea unui stil de viață cât mai sănătos.
Fisticul, la fel ca și migdalele, se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor care au adoptat dietă vegetariană. Fisticul este foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
Fisticul, la fel ca și alte nuci (precum migdalele, caju, nucile braziliene) fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Migdalele - 10 beneficii surprinzătoare pentru sănătate
Migdalele, în special cele crude, se află, cu siguranță, pe lista scurtă de alimente sănătoase - nuci și semințe - ale persoanelor care sunt activ interesate de propria lor sănătate și de sănătatea celor dragi din jurul lor.
 
Datorită multiplelor beneficii pe care le aduc, migdalele se bucură de o reală apreciere mai ales din partea oamenilor aplecați spre o dietă vegetariană. Acestea nu necesită să fie păstrate în frigider și sunt foarte ușor de transportat, fiind astfel un bun candidat pentru o gustare ușoară sau ca pontențiator de gust pentru foarte multe feluri de mâncare.
 
Spre deosebire de alte nuci, migdalele conțin o proporție mai mare de grăsimi ”sănătoase”, care aduc reale beneficii pentru sănătate. Poate că este de prisos, însă totuși voi menționa următorul lucru: migdalele crude prezintă mult mai multe beneficii în comparație cu migdalele prăjite sau cele trase în glazură.
 
Migdalele crude au fost recomandate în tratarea multor afecțiuni încă din antichitate de medici și învățați, precum: Teofrast, Porcius Cato, Columella și Scribonius Largus. Plecând de la considerentele legate de gustul lor plăcut, medicii arabi recomandau de asemenea migdalele ca medicament.
 
Migdalele fac parte din grupa de fructe uscate, căci de la aceste fructe se consumă sâmburii.
Pagina: 12
Created in 0.030 sec