• Comentarii

  • 3 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Este omleta sănătoasă?
Iată câteva comentarii, la cald, cu privire la articolul ”Ouăle, un pericol pentru sănătate? Care sunt explicaţiile medicilor”, pe care l-am citit pe adevarul.ro în această dimineață. Articolul de pe adevarul.ro face referire la un studiu făcut la Harvard cu privire la consumul de ouă. După care autorul continuă articolul printr-o serie de întrebări adresate d-lui Mihai Abramescu, medic primar gastroenterolog.
 
Citez din d-l M. Abramescu:
”Nu e nimic adevărat. Ouăle sunt sănătoase. Probabil că sunt nişte speculaţii care s-au făcut pe tema asta, pentru că acest produs nu are cum să crească glicemia şi, deci, să producă un diabet de tip II. Ele nu sunt bune în cantitate mare...”
Chiar trebuie să-ți păcălești creierul pentru a mânca mai puțin?!
Am citit un articol pe adevarul.ro, întitulat - nici mai mult, nici mai puțin - ”Cinci trucuri simple ca să mâncăm mai puţin şi să nu ne îngrăşăm”. Iată și pasajul care m-a provocat pentru a scrie câteva comentarii scurte:
 
”Dacă folosiţi farfurii mai mici automat veţi mânca mai puţin. Creierul va percepe tot o farfurie plină şi vă veţi simţi sătui, deşi poate aţi mâncat doar jumătate din cât eraţi obişnuiţi. Pentru ca efectul să fie maxim folosiţi linguri sau furculiţe mari, deoarece dau senzaţia de saţietate.”
 
Aceasta este gluma de dimineață cumva?! Căci în serios nu ai cum să o iei. Creierul va da senzația de sațietate numai și numai dacă acea senzație vine de la stomac. Iar pentru a ajunge la un simțământ sănătos de sațietate tot ceea ce trebuie să faci este să consumi alimente bogate în fibre alimentare. Fibrele alimentare, odată ajunse în tractul digestiv, își măresc volumul chiar și de câteva ori la contactul cu apa. De aici și vine sațietatea! Nu este niciun secret, nu trebuie să reinventăm noi acum principiul ”apei calde” sau al ”roții rotunde” - acestea au fost inventate demult înainte de noi! - făcând apel la fel de fel de trucuri ieftine cu scopul de a ne păcăli creierul. Nu de păcăleli duce lipsă creierul tău, ci de nutrienți sănătoși care să-l facă să lucreze la potențial maxim!
 
Atenție însă: fibrele alimentare nu sunt conținute decât în produsele de origine vegetală - nuci, legume, cereale, fructe, leguminoase -  lipsind cu desăvârșire în produsele de origine animală. Poți să te rogi la ciolanul mult iubit făcând mătânii de dimineață până seara - degeaba! Așa cum vaca stearpă nu dă lapte, tot așa nici carnea nu dă fibre.
Natura te-a programat să te îngrași?!
Iată începutul unui articol de pe doctorul zilei care m-a provocat să ofer un răspuns:
 
”Potrivit nutriționistului Mihaela Bilic, multi dintre noi avem obiceiul să mâncăm mult chiar și după ce ne săturăm pentru că așa am fost programați.”
 
Fiecare meserie cu ”țapul ei ispășitor”!
Created in 0.022 sec