• Cereale

  • 8 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Quinoa – beneficii
  • Vă place quinoa?
  • Eu am mâncat mic dejun cu quinoa, nuci şi fructe uscate şi mi-a plăcut! Dietetic, uşor de pregătit - în doar 15 minute şi foarte hrănitor!
Şi la noi în ţară, quinoa devine tot mai cunoscută şi apreciată de consumatori.
Din cele citite am descoperit că Beth Gleisler (autorul cărţii Quinoa – proteina sin gluten ) consideră quinoa ”un cadou ancestral din Anzi în lume”. Quinoa (Chenopodium quinoa ) este din punct de vedere tehnic o sămânţă, deşi este numită adesea cereală.
 
Laptele din nuci, cereale sau soia
În articolul Băuturi din fructe am punctat care sunt beneficiile consumului de sucuri din fructe; astăzi îmi voi îndrepta condeiul către valoarea nutritivă a băuturilor din nuci, cereale și leguminoase (soia).
 
Cei care au renunțat la consumul de lapte de origine animală, înlocuindu-l cu lapte din diverse nuci, știu foarte bine că aceasta ese o alegere lăudabilă și demnă de urmat.
 
Laptele din nuci, semințe, cereale sau din soia este ușor de preparat, foarte bun și hrănitor. În dieta vegană, laptele din nuci este foarte des utilizat pentru prepararea unor deserturi dietetice fără egal: înghețată din fistic sau migdale, budinci cu lapte de soia, frișcă din lapte de nuci, înghețată de soia, prăjituri cu aluat în componența căruia a fost folosit laptele vegetal, etc.
 
Orezul - beneficii și proprietăți
Orezul (Oryza sativa) este, imediat după grâu, o importantă plantă alimentară cu o producție anuală de 500 de milioane de tone și reprezintă hrana miliardelor de oameni din Asia, ajungând treptat să fie consumat și de populațiile altor continente.
 
Cultura orezului datează de cel puțin 5000 de ani, această cereală avându-și centrul genetic în regiunea Indo-Malayeză.
Potrivit datelor istorice, avem dovezi de pe vremea împăratului chinez Schen-Nung (2737 – 2705 înainte de Hristos) care semăna cinci plante de cereale considerate sfinte: orezul, meiul, grâul, orzul și soia.
 
Din China, orezul trece în Japonia, India, Jawa, Persia, Iran, Siria, valea Fergana. În Europa, orezul a ajuns să fie adus de Alexandru Macedon, în urma expediție acestuia făcută în India (327- 325 înainte de Hristos).
 
Romanii l-au importat inițial ca medicament, iar grecii l-au cultivat sporadic în Tesalia, orezul ajungând să fie cultivat pe suprafețe mai mari abia în anul 711 în Spania, inițiatori fiind arabii. În Italia, cultura orezului se datorează armatelor lui Carol Quintul în secolul al XVI-lea, iar în Balcani turcii au fost cei care l-au cultivat inițial.
10 beneficii ale consumului de hrișcă
Hrișca este considerată de mulți, din punct de vedere practic, o cereală. În realitate însă aceasta nu este altceva decât un un aliment care face parte din categoria pseudocerealelor (ca și amarantul sau quinoa).
 
Hrișca este foarte populară în Rusia, China, Ucraina, R. Moldova, în România fiind prezentă în bucătăria celor care trăiesc în zona Bucovinei. Pe măsură ce specialiștii în nutriție au descoperit și au popularizat proprietățile și beneficiile sale remarcabile, hrișca a devenit tot mai iubită și mai apreciată atât în SUA, cât și în Europa.
 
La fel ca și alte pseudocereale hrișca nu conține gluten, ceea ce o face potrivită pentru oamenii care au probleme legate de toleranța glutenului (cum ar fi cei care suferă de boala celiacă).
Noi vă recomandăm!
Secara - beneficii, utilizări și proprietăți
Secara (Secale cereale) este o plantă care se aseamănă cu grâul din foarte multe puncte de vedere, existând însă și anumite diferențe. În primul rând, în planul gustului. Cine a mâncat vreodată o pâine preparată integral din secară știe ca aceasta are un gust care se deosebește destul de mult de cel al pâinii coapte din făina de grâu. În al doilea rând, secara este mai bogată decât grâul în ceea ce privește conținutul de proteine și fibre, fiind totodată mai săracă în conținutul de grăsimi și calciu.
 
Necesarul de grăsimi însă poate fi suplinit foarte ușor prin consumul de nuci și semințe (semințe de dovleac, semințe de floarea soarelui). Toate felurile de nuci conțin într-o proporție mai mică sau mai mare și calciu, migdalele distingându-se dintre toate nucile prin conținutul cel mai mare de calciu. Necearul de calciu însă nu poate fi acoperit prin consumul celor 40-50 de grame de nuci – cât recomandă nutriționiștii să serviți în fiecare zi. De aceea, trebuie să vă asigurați o altă sursă, mult mai bogată în calciu. Dintre semințe, semințele de susan sunt campione în ceea ce privește conținutul de calciu. Dacă obișnuiți să preparați humus pe bază de năut și susan, atunci vă veți acoperi necesarul de calciu fără probleme. Altfel apelați la ajutorul legumelor, în special a celor cu frunza verde (spanac, varză, mărar – ca să dau doar câteva exemple).
Orzul - beneficii, utilizări și curiozități
Orzul (Hordeum vulgare), spre deosebire de celelalte cereale, se distinge printr-o mai largă răspândire geografică, fiind singura cereală care atinge 70º altitudine nordică. Orzul așadar se cultivă și în Novegia, în munții Alpi până la 1700 m altitudine, în Caucaz până la 2700 m, în Tibet la 4700 m, iar în Pundjab până la 5000 m. În același timp, orzul este apreciat și în regiunile excesiv de călduroase, precum: Nordul Africii până la oazele Saharei.
 
Orzul, ca și grâul, are o îndelungată istorie, fiind cultivat de către oameni din cele mai vechi timpuri. Astfel găsim această cereală menționată și pe paginile Sfintei Scripturi, nu mai puțin de 35 de ori. Prima menționare se găsește în Exodul:
”Inul şi orzul se prăpădiseră, pentru că orzul tocmai dăduse în spic, iar inul era în floare...” Exod 9:31
Iar ultima menționare se află în Apocalipsa:
”Şi, în mijlocul celor patru făpturi vii, am auzit un glas care zicea: „O măsură de grâu pentru un dinar. Trei măsuri de orz pentru un dinar! Dar să nu vatămi untdelemnul şi vinul!” Apocalipsa 6:6
Orzul oferă organismului uman o gamă largă de nutrienți: vitamine (vitamine din complexul B: B1, B2, B3, B6), minerale (seleniu, mangan, fier, magneziu, fosfor, zinc, cupru), fibre alimentare.
Grâul - beneficii, utilizări și conținut
Un bob de grâu format din tărâţă sau pericarp, endosperm şi germene este un aliment aproape complet care conţine toţi nutrienţii necesari organismului, cu următoarele excepţii: 
-    Provitamină A (betacaroten) 
-    Vitamina C 
-    Vitamina B12, ca în cazul tuturor alimentelor de origine vegetală 
Ceilalţi nutrienţi intră cu toţii în alcătuirea unui bob de grâu integral, inclusiv fibrele. Toţi sunt prezenţi în proporţii adecvate, cu excepţia grăsimilor şi a calciului care se găsesc în cantităţi mici. 
Ovăzul - beneficii uimitoare pentru o viață plină de energie!
Este dimineață! Ce start al zilei mai plin de energie poți avea decât în fața unei farfurii pline cu fulgi de ovăz proaspăt gătiți, peste care ai presărat un mix bogat de nuci, semințe și fructe uscate?! Gustos?! Da! S-a bifat. Nutritiv?! Da! S-a bifat. Sănătos?! O, da! S-a bifat!!!
 
Ovăzul este roada plantei de ovăz (”Avena sativa”, L.), o plantă erbacee anuală care face parte din familia botanică Gramineae. Se recoltează vara, însă este disponibil pentru consum pe parcursul întregului an. Se folosește în alimentație sub diverse forme: griș, făină sau fulgi de ovăz. Făina de ovăz poate fi amestecată cu făina obținută din alte tipuri de cereale pentru prepararea diverselor produse de panificație: pâine, biscuiți, prăjituri, etc.
 
Ovăzul este una dintre cerealele cele mai bogate în minerale, vitamine, proteine și antioxidanți, aducând multiple beneficii pentru sănătate, mai ales în cazul – recomandat, de altfel, de nutriționiști - în care este consumat în forma sa integrală. Comparativ cu alte cereale ovăzul este cereala cea mai bogată în nutrienți, conținând mai multe grăsimi, proteine și carbohidrați decât grâul. Ovăzul - acest aliment are un conținut scăzut în grăsimi saturate, colesterol și natriu, fiind totodată o sursă excelentă de fibre alimentare, vitamina B1, mangan, magneziu, fosfor, cupru, zinc și fier. Ovăzul bate carnea în ceea ce privește conținutul de fier (100 g de ovăz conține 4,7 mg de fier, pe când 100 g de carne doar 3 mg).
Promo non-stop!
Smochine uscate Lerida - 500 grame
Smochine uscate Lerida - 500 grame
Super Foods
18,50 lei 15,50 lei
Valabil până la 31.12.2017
Smochine uscate Lerida - 250 grame
Smochine uscate Lerida - 250 grame
Super Foods
10,00 lei 8,00 lei
Valabil până la 31.12.2017
Created in 0.031 sec