• Alimentație sănătoasă

  • 135 articole
  • Ordonează-le după:
  • Articole pe pagină:
Ceai de măceșe - beneficii și proprietăți
Ceaiul de măceșe (Fructus Cynosbati) este foarte apreciat datorită conținutului bogat în vitamina C al acestor fructe, care mai conțin cantității mici din vitaminele: A, B1, B2, P, K; zaharuri, acid citric, malic, pectine, tanin, etc.
 
Fiind puternic vitaminizante, ceaiul de măceșe și preparatele din măceșe (siropuri, marmeladă, pasta de măceșe etc.) sunt recomandate în tratarea multor boli, precum: gripă, poliartrită reumatoidală, parazitoze, tabacism, afecțiuni oculare, alcoolism, arteriopatii, anghină pectorală, cardiopatie ischemică, cistite, infecții dentare; chiar și pentru combaterea cancerului.
 
Măceșele au însușirea de a mări secreția biliară, fiind indicate în afecțiunile ficatului. Fructele de măceșe excelează în conținutul de vitamina C, așadar sunt benefice în stările de inflamație intestinală, în combaterea pietrelor la rinichi, dar și în prevenirea cancerului.
Bomboane cu nuci, caju și migdale
Doar 15 minute sunt necesare pentu a pregăti bomboane de casă cu nuci, caju și migdale, foarte dorite de toți cei mici sau mari, mai ales când ne pregătim pentru sărbătorile de iarnă sau pentru aniversarea zilei de naștere.
 
Gustoase și foarte sănătoase datorită conținutului bogat de nutrienți pe care le conțin nucile, cajul și celelalte ingrediente care măresc savoarea bomboanelor.
Mic dejun cu quinoa
Dacă doriți un mic dejun cu elemente de noutate, atunci aici este ceea ce căutați! Un mic dejun ușor de pregătit! Foarte gustos și cu un belșug de nutrienți vitali pentru sănătate.
 
Ce este quinoa? Este o pseudocereală cu boabițe sferice, galbene și cu un conținut bogat în proteine ușor digerabile în comparație cu cele de origine animală. De asemenea, quinoa conține vitamina A, vitamine din complexul de vitamine B, vitamina C și K, minerale (calciu, fier, cupru, potasiu, magneziu, seleniu, zinc și altele). Quinoa este menționată, de dr. Gillian McKeith, pe lista superalimentelor cu beneficii pentru stimularea sistemului imunitar și pentru buna funcționare a inimii, reducând riscurile de atac de cord.
Mic dejun cu semințe de chia
Pentru o diversificare a meniului, micul dejun poate fi pregătit pe baza de cereale (orez, mei, porumb) sau pseudocereale (hrișcă, quinoa, chia) diferite. Adăugă nuci, semințe și fructe uscate peste alimentul de bază și – gata! - problema micului dejun a fost rezolvată cu succes.
Noi vă recomandăm!
Rețetă de fasole bătută
Rețetă pentru fasole bătută – cu ceapă, usturoi, morcovi, ardei și condimente.
Drob de orez cu nuci și migdale
Rețetă pentru drob de orez cu nuci și migdale.
Condimente des folosite în alimentație
Astăzi voi scrie despre condimente. Însă nu nu despre orice fel de condimente - căci pe fața pământului acestea se numără cu zecile, dacă nu chiar cu sutele - și mi-ar luat foarte mult timp să le tratez pe toate. Mă voi opri doar asupra celor mai de folosite condimente în alimentația românilor.
 
Potrivit recomandărilor dr. Sorin Necula, consumul de plante aromatice este recomandat în caz de colon iritat, infecții ale tractului urinar (mărarul, de exemplu, este un puternic stimulent al activității rinichilor), boli ale inimii (sucul de pătrunjel verde este un puternic diluant al sîngelui, împiedicând formarea de cheaguri sanguine), în amigdalită (ceapa și usturoiul au efecte antiinflamatorii, stimulând activitatea sistemului imunitar), în tratarea cancerului (sucul de pătrunjel este benefic datorită conținutului de cumarine, substanțe anticancerigene).
Sarmale cu orez, nuci și migdale – Rețetă de post
Sarmalele fac parte din meniurile tradiționale românești, fiind foarte apreciate la nunți și cu ocazia sărbătorilor de sfârșit de an. Sarmale cu orez, nuci și migdale este o rețetă de post, care poate fi pregătită fie cu varză acră, fieu cu varză dulce (dar aceasta trebuie opărită în apă clocotită sau cu borș).
Un mic dejun sănătos, gustos și ușor de pregătit?!
Ești în căutare de idei?! Dorești să afli cu tot dinadinsul formula fericită a unui mic dejun sănătos, gustos și - dacă se poate - ușor de pregătit?! Dacă răspunsul tău este afirmativ, atunci dă-mi voie să te anunț că ai ”aterizat” în locul cel mai potrivit.
5 fructe care te ajută să slăbești
Lupta cu kilogramele este o strădanie grea pentru foarte multă lume. Astfel o examinare efectuată de 5 oameni de știință de la Universitatea Newcastle din Australia, care s-a bazat pe 25 de studii în care au fost incluși 196211 de participanți (majoritatea femei, supraponderale/obeze), a ajuns la concluzia că aproximativ 20% dintre participanți sufereau de adiție la mâncare. Ce poți face pentru a slăbi?! Poți desigur să recurgi la metoda înfometării. Cât timp va ține aceasta? Cât de eficientă va fi, mai ales pe termen lung? Și, nu în ultimul rând, care vor fi efectele ei asupra sănătății? Ce-ar fi însă să mănânci anumite alimente gustoase și sănătoase care să te ajute în lupta ta cu kologramele?! Iată o listă de 5 fructe care pot fi de ajutor în lupta cu kilogramele, mâncând...
Prăjituri - steluțe cu semințe de susan
De sărbători prăjiturile din aluat, și nu numai sunt foarte des pregătite de gospodine. Steluțele cu semințe de susan sunt gustoase, apetisante și mult îndrăgite de cei mici...
Cataif cu fulgi de porumb și afine
Vă prezentăm mai jos rețeta pentru cataif din fulgi de porumb și afine.
 
Ingrediente
Pagina: 123456...12
Created in 0.026 sec