Obiceiul de a consuma legume cu regularitate este cât se poate de sănătos și binevenit. Cine ar putea să nege acest lucru?! Însă nu toate legumele au aceeași valoare nutritivă, unele legume fiind mai valoroase decât altele. Legumele crucifere - din categoria cărora face parte și conopida, alături de boroccoli, varză și ridichii - sunt unele dintre cele mai sănătoase alimente care pot fi incluse în dieta omului.

pateu conopida cu migdale si masline

Dr. Joel Furman, autorul cărții Superimunitatea (o carte pe care o recomand ori de câte ori am ocazia!), include legumele crucifere în categoria superalimentelor. Iată ce spune dr. Joel Furman în cartea sa:

  • ”Legumele crucifere sunt de două ori mai eficiente decât celelalte alimente vegetale. În studiile pe populații, o creștere cu 20% a aportului alimentar corespunde unei reduceri cu 20 la sută a incidenței cazurilor de cancer, însă o creștere cu 20 la sută a aportului de legume crucifere corespunde unei reduceri cu 40 la sută a incidenței cazurilor de cancer.

  • Un număr de 28 de porții de legume pe săptămână reduce riscul de apariție a cancerului de prostată cu 33 la sută, însă doar trei porții de legume crucifere pe săptămână reduc riscul de cancer de prostată cu 41 la sută.

  • Una sau mai multe porții de varză pe săptămână reduc incidența cancerului de pancreas cu 38 la sută.

 

Având în vedere cele de mai sus am hotărât să scriu o rețetă pentru pateu de conopidă.

 

Ingrediente

  • 1kg de conopidă,

  • 15 migdale,

  • 4 - 6 măsline,

  • 2 -3 căței de usturoi,

  • 3 crenguțe de pătrunjel verde,

  • sare după gust,

  • 3-4 lingurițe zeamă de lămâie.

 

Mod de preparare

  1. Se spală conopida și se așează într-o cratiță la fiert 15 -20 de minute, până ce bucățile de conopidă se fierb bine.

  2. Se scurg bucățile de conopidă de apa în care au fiert, apoi se pun în vasul de mixare.

  3. Se adaugă toate ingredientele și se mixează până se obține o pastă fină și gustoasă.

 

Se servește pe pâine sau ca aperitiv alături de felii de roșii, castraveți sau ardei.

 

Poftă bună!

 

Cum vi se pare rețeta de mai sus? Ce notă i-ați da? Și – de ce nu?! - ce idei și combinații alternative ați putea să-mi sugerați? Sunt în căutare de idei. Soțul a dat nota 8 mâncării obținute pe baza acestei rețete (ceea ce este mare lucru, el nefiind, spre deosebire de mine, un mare mâncător de conopidă). Însă poate că - cu ideile venite de la voi - reușesc să împing această notă undeva spre 9...

Bibliografie:
  • Superimunitatea, Dr. Joel Furman, Editura Lifestyle Publishing, 2012