Semințele de in aduc multiple beneficii, fiind de folos în tratarea și prevenirea unei palete largi de boli și afecțiuni care afectează sănătatea omului.

seminte de in

1. Abces și furunculoză

Semințele de in te ajută să tratezi abcesul și furunculoza! Suferința provocată de abcese localizate la gingii, sâni, axile și abdomen poate fi prevenită și tratată printr-o alimentație sănătoasă, consumând fructe, nuci și semințe.

Deosebit de benefice în astfel de afecțiuni sunt cataplasmele cu pulbere de semințe de in: se macină cu râșnița 4 lingurițe de semințe de in și se amestecă cu 4 linguri de pulbere de mușețel și puțină apă călduță, apoi se amestecă până devine o pastă omogenă care se întinde pe o bucată de tifon steril și se lasă ca amestecul rezultat să acționeze timp de 2 ore pe locul afectat.

 

2. Accidentele vasculare cerebrale

Semințele de in te ajută să reduci riscul de accidente vasculare cerebrale! Lipsa de oxigen la nivelul creierului se datorează blocării arterei creierului, fapt ce poate duce la accidente vasculare cerebrale.

Menținerea sănătății prin renunțarea la fumat și însușirea unui regim de viață sănătos ne pot feri de boli greu vindecabile. Salatele de crudități peste care se adaugă ulei de semințe de in sunt revitalizante și energizante pentru întregul organism. Semințele de in sunt o sursă importantă de acizi grași omega–3 benefici în combaterea procesului aterosclerotic.

 

3. Arsuri ale pielii

Semințele de in se de folos pentru a trata arsurile provocate de expunerea îndelungată la soare sau prin contactul pielii cu lichidele fierbinți!

Consumul regulat de pulbere de semințe de in (2-3 linguri / zi) sau de ulei de semințe de in adăugat peste salatele de rădăcinoase (sfeclă roșie, țelină etc.) și diverse frunze verzi (spanac, mărar, pătrunjel, salată sau altele) furnizează organismului mineralele și acizi grași omega 3 care au rol antiinflamator.

De asemenea, cremele cu ulei de in și uleiul de cătină oferă elasticitate pielii și grăbește vindecare țesuturilor afectate de arsuri.

 

4. Circulație periferică deficitară

Circulație periferică sănătoasă – stop picioare reci! Cu siguranță ne sunt cunoscute efectele sedentarismului (atrofiere musculară, arteriopatie cronică a picioarelor și altele). Ce putem face?

Mișcare, o îngrijire atentă a picioarelor (evitarea înțepăturilor când se efectuează igiena unghiilor), alegerea încălțămintei după criterii sănătoase (evitarea pantofilor strâmți și cu tocuri înalte) pentru ca circulația sanguină și osatura picioarelor să nu aibă de suferit și un consum regulat de zarzavaturi și sucuri naturale.

Foarte important pentru aportul de acizi grași omega 3 este consumul regulat de semințe de in (acestea pot fi măcinate și presărate peste salate), astfel este împiedicată formarea cheagurilor de sânge și se obține o bună circulație sanguină.

 

5. Boli ale inimii

O inimă puternică! Potrivit studiilor făcute pe populația din SUA, unul din doi oameni mor datorită bolilor cardiovasculare. Vestea bună este că ne putem menține sănătatea trupului, a minții și a sufletului prin corectarea deprinderilor rele și înlocuirea cu ceea ce este bun pentru întregul organism.

Așa după cum spune și proverbul latin „Mens sana in corpore sano” (Minte sănătoasă în corp sănătos), pentru a ne bucura de acestea nu trebuie să lăsăm ignoranța și lipsa de îngrijire să se instaleze în sufletele noastre.

Căci Dumnezeu a spus:

„Iată că v-am dat orice iarbă care face sămânță și care este pe fața întregului pământ și orice pom care are în el rod cu sămânță: aceasta să fie hrana voastră.” Geneza 1,29

Așadar, pentru prevenirea apariției bolilor de inimă, consumați extract de sâmburi de struguri (conțin cel mai puternic bioflavonoid – Adoxynolul) și semințele de in, căci conțin acizi omega-3 care micșorează nivelul colesterolului și a trigliceridelor în sânge.

 

6. Afecțiuni ale pielii

Menține frumusețea pielii! Pielea este cel mai mare organ al organismului, având o greutate de 4-6 kg și o suprafață de 1,70 – 1,75 m²; compusă din trei straturi: epiderm, derm și hipoderm. Pielea are 4 milioane de pori care ajută la eliminarea toxinelor prin intermediul traspirației, dar și la reglarea temperaturii corpului.

Pentru prevenire infecțiilor la nivelul pielii este necesară o bună hidratare (consumul a 2 litri de apă /zi) și o hrănire cât mai sănătoasă. Consumul de migdale, nuci, semințe de floarea-soarelui, semințe de in și semințe de dovleac în stare crudă oferă organismului nutrienții și acizii grași esențiali care au efecte antiinflamatoare și vindecătoare pentru țesuturile pielii.

Semințe de in - Valori nutriționale

Valori nutriționale pentru o porție de: 100 grame
Denumire științifică: Linum usitatissimum
Nume original USDA: Seeds, flaxseed
Cod USDA: 12220

Calorii

Nutrient UM %DZR
Energie 534 kcal 27%
Calori din carbohidrați 117.5 kcal
Calorii din lipide 352.9 kcal
Calorii din proteine 63.5 kcal
Energie 2234 kJ

Carbohidrați

Nutrient UM %DZR
Carbohidrați, total 28.88 g 10%
Fibre alimentare, total 27.3 g 109%
Glucide, total 1.55 g
Sucroză 1.15 g
Glucoză (dextroză) 0.4 g
Fructoză 0 g
Lactoză 0 g
Maltoză 0 g
Galactoză 0 g
+ mai multe detalii- mai puține detalii

Minerale

Nutrient UM %DZR
Calciu, Ca 255 mg 26%
Fier, Fe 5.73 mg 32%
Magnesiu, Mg 392 mg 98%
Fosfor, P 642 mg 64%
Potasiu, K 813 mg 23%
Sodiu, Na 30 mg 1%
Zinc, Zn 4.34 mg 29%
Cupru, Cu 1.22 mg 61%
Mangan, Mn 2.482 mg 124%
Seleniu, Se 25.4 μg 36%

Vitamine

Nutrient UM %DZR
Vitamina C, acid ascorbic total 0.6 mg 1%
Vitamina B-1, tiamină 1.644 mg 110%
Vitamina B-2, riboflavină 0.161 mg 9%
Vitamina B-3, niacină 3.08 mg 15%
Acid pantotenic 0.985 mg 10%
Vitamina B-6 0.473 mg 24%
Folat, total 87 μg 22%
Acid folic 0 μg
Folat 87 μg
Folat, DFE 87 μg
Colină, total 78.7 mg
Betaine 3.1 mg
Vitamina B-12 0 μg 0%
Vitamina B-12, adăugată 0 μg
Vitamina A, IU 0 IU 0%
Vitamina A, RAE 0 μg
Retinol 0 μg
Caroten, beta 0 μg
Caroten, alfa 0 μg
Cryptoxanthin, beta 0 μg
Licopen 0 μg
Luteină + zeaxantină 651 μg
Vitamina E, alfa-tocopherol 0.31 mg 2%
Vitamina E, adăugată 0 mg
Tocoferol, beta 0 mg
Tocoferol, gama 19.95 mg
Tocoferol, delta 0.35 mg
Tocotrienol, alfa 0 mg
Tocotrienol, beta 0 mg
Tocotrienol, gama 0 mg
Tocotrienol, delta 0 mg
Vitamina D (D2 + D3) 0 μg
Vitamina D 0 IU 0%
Vitamina K (phylloquinone) 4.3 μg 5%
Dihydrophylloquinone 0 μg
+ mai multe detalii- mai puține detalii

Lipide și acizi grași

Nutrient UM %DZR
Lipide, total 42.16 g 65%
Acizi grași saturați, total 3.663 g 18%
4:0 0 g
6:0 0 g
8:0 0 g
10:0 0 g
12:0 0 g
14:0 0.008 g
15:0 0.005 g
16:0 2.165 g
17:0 0.018 g
18:0 1.33 g
20:0 0.052 g
22:0 0.052 g
24:0 0.031 g
Acizi grași mononesaturați, total 7.527 g
16:1 undifferentiated 0.024 g
18:1 undifferentiated 7.359 g
20:1 0.067 g
22:1 undifferentiated 0.013 g
24:1 c 0.064 g
Acizi grași polinesaturați, total 28.73 g
18:2 undifferentiated 5.903 g
18:3 undifferentiated 22.813 g
18:4 0 g
20:2 n-6 c,c 0.007 g
20:4 undifferentiated 0 g
20:5 n-3 (EPA) 0 g
22:5 n-3 (DPA) 0 g
22:6 n-3 (DHA) 0 g
Colesterol 0 mg 0%
Stigmasteroli 11 mg
Campesteroli 45 mg
Beta-sitosterol 90 mg
+ mai multe detalii- mai puține detalii

Proteine și amino acizi

Nutrient UM %DZR
Proteine 18.29 g 37%
Triptofan 0.297 g
Treonină 0.766 g
Izoleucină 0.896 g
Leucină 1.235 g
Lizină 0.862 g
Metionină 0.37 g
Cisteină 0.34 g
Fenilalanină 0.957 g
Tirozină 0.493 g
Valină 1.072 g
Arginină 1.925 g
Histidină 0.472 g
Alanină 0.925 g
Acid aspartic 2.046 g
Acid glutamic 4.039 g
Glicină 1.248 g
Prolină 0.806 g
Serină 0.97 g
Hidroxiprolină 0.175 g
+ mai multe detalii- mai puține detalii

Alte informații

Nutrient UM %DZR
Apă 6.96 g
Cenușă 3.72 g
Alcool, etilic 0 g
Cafeină 0 mg
Teobromină 0 mg

Note

  • Sursa valorilor nutriționale: USDA National Nutrient Database for Standard Reference (SR-28)
  • Procentele pentru doza zilnică recomandată (%DZR) sunt pentru adulți sau copii cu vârsta mai mare sau egală cu 4 ani și se bazează pe o dietă de referință de 2000 de calorii. Valorile tale zilnice pot fi diferite, putând fi mai mici sau mai mari în funcție de nevoile tale individuale.

Bibliografie:

  • Sănătate și vindecare folosind stilul de viață edenic și remediile naturale, Sorin Nicola, Editura Texte, Dej, 2009