Motto-ul articolului:
”Înțelepciunea este în fața omului priceput, dar ochii nebunului o caută la capătul pământului.” Solomon
 
Am citit un articol pe adevarul.ro, întitulat - nici mai mult, nici mai puțin - ”Cinci trucuri simple ca să mâncăm mai puţin şi să nu ne îngrăşăm”. Iată și pasajul care m-a provocat pentru a scrie câteva comentarii scurte:
”Dacă folosiţi farfurii mai mici automat veţi mânca mai puţin. Creierul va percepe tot o farfurie plină şi vă veţi simţi sătui, deşi poate aţi mâncat doar jumătate din cât eraţi obişnuiţi. Pentru ca efectul să fie maxim folosiţi linguri sau furculiţe mari, deoarece dau senzaţia de saţietate.”
Aceasta este gluma de dimineață cumva?! Căci în serios nu ai cum să o iei. Creierul va da senzația de sațietate numai și numai dacă acea senzație vine de la stomac. Iar pentru a ajunge la un simțământ sănătos de sațietate tot ceea ce trebuie fulgi de ovazsă faci este să consumi alimente bogate în fibre alimentare. Fibrele alimentare, odată ajunse în tractul digestiv, își măresc volumul chiar și de câteva ori la contactul cu apa. De aici și vine sațietatea! Nu este niciun secret, nu trebuie să reinventăm noi acum principiul ”apei calde” sau al ”roții rotunde” - acestea au fost inventate demult înainte de noi! - făcând apel la fel de fel de trucuri ieftine cu scopul de a ne păcăli creierul.
 
Nu de păcăleli duce lipsă creierul tău, ci de nutrienți sănătoși care să-l facă să lucreze la potențial maxim!
 
Atenție însă: fibrele alimentare nu sunt conținute decât în produsele de origine vegetală - nuci, legume, cereale, fructe, leguminoase -  lipsind cu desăvârșire în produsele de origine animală. Poți să te rogi la ciolanul mult iubit făcând mătânii de dimineață până seara - degeaba! Așa cum vaca stearpă nu dă lapte, tot așa nici carnea nu dă fibre.
 
În plus, mai ține cont și de faptul că și produsele de origine vegetală pot să ajungă foarte sărace în fibre. Cum? Prin procesele de rafinare la care sunt supuse pe cale industrială. În fine, am scris un întreg articol pe această temă și există riscul să mă repet: 
 
Amintesc doar atât la final: datorită alimentației moderne, care este foarte săracă în fibre, majoritatea oamenilor nu ajung să consume nici măcar jumătate din doza zilnică recomandată de fibre. Cu consecințele de rigoare: colesterol mărit, hipertensiune, obezitate...